Gå til innhold
Arkivverket
Gjest

Tyding av skifte etter Ananias Beyer, død i Danmark 1702

Recommended Posts

Geir Tverå

Hele skifteoppgjøret går over hele 29 sider, og det kan jo være mye her som er av interesse. Men noe om hans alder har jeg ikke kunnet finne. Det er ofte innledningen, med oppføring av arvinger, som gjerne er mest interessant. I dette tilfellet den første siden.

Arvelater er oppgitt som "...dend Hederlig og Vellærde, nu Sahl. Guds mand Hr. Annanias Beyer hans dødelig afgang, fordum Sognepræst till Daastrup og Hallerup Sogner,...."

Videre at det skulle foretas skifte og deling mellom hans "efterlatte Hustru Maren Pedersdaatter paa den ene, og den Sahl. Mands arfvinger som nu ej vides Hva og Hvor de er, mend vill på landstings varsel indkaldis, paa dend anden side."

Etter det jeg kan forstå, kunne ikke all gjelden dekkes (dundrende fallitt, ville jeg ha sagt).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Hei,

ser jeg har glemt å takk for at du orket se på dette, det var jo litt å lese!

mvh

Mathias

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.