Gå til innhold
Arkivverket
Adele Marie Moe

Abraham. Hansen Abrahamsen eller Abraham. Hansen f. 26/4-1858 - Hvor blir han av?

Recommended Posts

Adele Marie Moe

Hei!

Jeg har vært inne på dette tema før og vet andre også har lett etter denne mannen...

Holder på å vri hodet av meg for jeg vil gjerne løse denne gåten...

Abraham H. Abrahamsen eller noen tilfeller er det brukt Abraham Hansen født 26/4-1858 i Drøbak

Jeg finner han i folketellingene for Horten og så har jeg fått hjelp til å finne hans kone Jacobine som dør i Horten i 1925, da er han oppført som gjenlevede ektefelle.

Men, der forsvinner også alle spor etter Abraham.

Det finnes ingen dokumenter på at han døde i Horten.

Har noen "teorier" som jeg trenger litt hjelp til å komme videre med;

1. Han kan ha reist over til USA? Jeg vet sønnen hans reiste mye over til USA.

2. Han kan ha flyttet tilbake til Drøbak? Evt har han også bodd i Lier en stund tror jeg?

3: Det står oppført et sted, om det er samme mannen at han døde i 1935, men ikke hvor....

Føler jeg leter etter nåla i høystakken, men hadde vært veldig gøy å komme videre.

PS; Jeg håper jeg har lagt inn riktige opplysninger og linker nå....

Mvh Adèle Marie

• Arkivverket
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 291 Innlegg

Skrevet 23 April 2015 - 15:32

Til Adele Marie Moe

1. Vi har funnet dødsfallet til Jakobine Abrahamsen (f. 1849) i dødsfallsprotokoll i arkivet til Mellom Jarlsberg sorenskriveri (rekke I - Horten, nr. 2). Her er det opplyst at hun døde 17.6.1925. I kolonnen for arvinger og gjenlevende ektefelle er mannen snekker Abraham Abrahamsen oppført, sammen med adressen Geelmuydens gt. 11.

http://forum.arkivverket.no/topic/195601-abraham-abrahamsen-født-264-1858-redigert-skrev-feil-først/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive