Gå til innhold
Arkivverket

Sigurd og Lilly Draagen Oslo


Ellen Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Skulle gjerne hatt informasjon om vielsen til Lilly og Sigurd, og om det finnes noen etterkommere. Lilly var min fars kusine.

Dette er hva jeg vet.:

1. LILLY JOHANNE CARLSDTR.1 LARSEN was born on 04 Oct 1914 in Drammen, Buskerud og døpt 24. desember 1914 i Åssiden kirke i Drammen. She died on 25 Nov 1996 in Oslo. She married SIGURD KRISTOFFER DRAAGEN. He was born on 02 Oct 1912. He died on 26 Nov 1988 in Oslo.

 

Om Lillys foreldre vet jeg:

 

4. Carl Ludvig Larsen ble født 1 juni 1856 og døpt 29 juni 1856 i Norderhov, Buskerud. Han døde 28. mai 1930 i Norderhov, Buskerud . Han giftet seg med Brita Kaisa ANDERSDTR. den 18 mai 1877. Hun ble født 10 mai 1842 i Värmland, Sverige og døde 06 februar 1908 i Norderhov, Buskerud. Han giftet seg med Gunda Johanne Andersen KLEVEN 21. juni 1908 i Åssiden, Drammen, Buskerud

 

Ludvig var slagter . Han skrev seg en tid for Bjørnstad. Ved folketellinga i 1900 var han selveier på gnr, 31 Bnr. 10 Snegen. Ludvik og Brita fikk ingen barn. Da Karen ble født bodde familien ved Landfall. Ved folketellinga i 1910 og da Lilly ble født bodde familien ved Myhre i Lier. Ludvig var sagarbeider/dagarbeider. Senere flyttet familien til Fiskum i Øvre Eiker der de to yngste barna ble født. familien flyttet til Norderhov. Her bodde de i 1944 da en av sønnene gidtet seg. Ludvig døde av brionkitt. Da bodde familien på Weisteen i Norderhov.

 

Brita var datter av Anders Person fra Värmland.

 

Gunda var datter av Andreas Andersen Kulbunden og Berte Marie Pedersdtr.

 

 

Begge er begravet på Grorud kirkegård. I følge adresseboka for 1960 og 1965 bodde Sigurd i Osterhausgate 13 i Oslo. Han er tapper ved Nora fabrikker. I følge adresseboka for 1970 bor Sigurd og Lilly i Kirkegårdsgaten 8. Sigurd er da ansatt ved Oslo losse- og lastekontor.

 

Håper noen kan hjelpe meg.

 

mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for opplysningene, Det var spennende. Er det riktig å forstå at lysningen mellom Lilly Johanne og Sigurd draagen sto i lysningsbladet 15. 12.1953?.

 

Ante ikke noe om det første ekteskapet. Hun giftet seg jo med en "gammel" mann. Jeg fortsetter letingen :-)

 

mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.