Gå til innhold
Arkivverket

Tyding brev B


Christer Lundquist
 Del

Recommended Posts

Her er side 2 kuttet litt i venstre kant, så det mangler noen ord innimellom:

 

Sønderborg d 26de December 1849
Kjære Adolphine!
Inden Aarets Slutning maa jeg sende Dig disse Linier, takke Dig for det svundne og ønske Dig alt godt i det nye Aar. Jeg længes ofte efter Hjemmet; men Gud veed, naar vi samles og hvad der forestaaer. For d[et] første haabe vi alle en mild Vinter, der for de Fattige, er langt ønskeligere, end en stræng. Ogsaa Soldatens Tjeneste er mere trykkende i Kulde og skulde Fjendtlighederne begynde og Vandet lægge til, vilde Forholdene blive mindre gunstige. Selskabeligheden her paa Als er meget stor, men de mindre Kredse blive dog altid de tækkeligste, forudsat, at man kan vælge sin Omgang. Om Aftenen er Lt. Vaupell ofte hos mig og jeg synes særdeles godt om ham. Til Middag skal jeg idag til Kammerherre Riegels [-] træffer der Bekjendtere fra Middelfart,  [n]emlig Wedel-Heinen og Frue. Han er [-] Broder af Frue Fouch paa Hindsgavl. [-] er min Garderobe i særdeles god [sta]nd og jeg har faaet en ny Surtout; en do. [-] at have over de andre Vaabenkjoler [-] et Pr. stærke Støvler. Imorgen er [..]r Bal paa Raadhuset og snart komme [N]ytaarsvisiterne. Man lever saaledes [..]el meget i Suus og Duus og jeg skal være vel tilfreds med mere [....]lighed. Var Jomfrue Atzen her, vilde hun vist faae ligesaameget at bestille, som i Kjøbenhavn da alle Damerne pynte sig for færdeligen. Naar Du skriver mig til, ønsker jeg, at Du fortæller noget om vore Venner i Norge, fra hvem Du formodentligen har hørt Efterretninger. Bliv nu rask i det nye Aar og tænk venligen paa
Din gamle, hengivne Broder
Frederik
Hils Alle! Gud velsigne Dig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.