Christer Lundquist Skrevet September 14, 2015 Del Skrevet September 14, 2015 F F Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Brandsar - privat Skrevet September 14, 2015 Del Skrevet September 14, 2015 Ein freistnad, med atterhald: Kjære Adolphine! Greis Mølle d: 27de August 1848. Dit venlige Brev af 24de modtog jeg igaar. Den 17de retournerede vi hertil, efter at være blevne trukne tilbage fra Forposterne. Idag tager Hanne til Aalborg med Børnene og agter at afgaae derfra med Dampskibet den 30te og kan altsaa ventes til Helsingør Torsdagen den 31te om Morgenen. De meest[?] modsigende Rygter circulere fremdeles; dog troe de Fleste nu at vi faae Fred. Kongens Ankomst hertil skal imidlertid være udsat og, som sædvanlig, vides intet bestemt: For nogle Dage siden fik Schack Ordre at gaae til Kjøbenhavn, for at overtage Commandoen af et Compagnie ved en ny Bataillon. Den 22de havde Krohg Bryllup paa Moen og seiler nok i disse Dage til Norge. Paa mit høyre Øienlaag har jeg havt en Byld, som nu er gaaet bort. Iøvrigt har jeg været rask, men Tiden gaaer saa besynderligen hen i Uvished og spændt Forventning. Naar Du skriver til Mathilde, maa Du endeligen hilse fra meg. Den 23de havde jeg Besøg af 4 norske Officerer, hvoriblandt Theodor Broch og den følgende Dag af 2 norske Læger nemlig Heiberg og Schjøt. Den Første er Broder af den Heiberg, som var vor Moders Læge. - Lev vel kjære Adol- phine og tænk undertiden paa Din gamle, hengivne Broder Frederik. Iforgaars var jeg inviteret af 10de batl: til en Frokoste i Skoven, hvor der blev sunget og udbragt Skaaler. Jeg gjorde der bekjendt- skab med 2 Sønner af Grundtvig. De ere begge Lieutenanter ved ovennævnte Bataillon. Kammerherinde Moltke, Schindels Sviger- moder, døde Natten imellem den 20de og 21de. - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå