Gå til innhold
Arkivverket
Harald L. Bakke

SF, Jølster: Skifte på Skrede 1799

Recommended Posts

Harald L. Bakke

Eg treng hjelp til å tyde deler av skifte etter Niels Zachariassen Skrede 22. April 1799.

Kva står det på side 35a 2. kolonne etter  ".....forbytteforretning hos Niels Zachariassen Schrede, efter hans forlangende...."  og ned til der barna er oppførte ?

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord sorenskriveri, Lenet tinglag, Skifteprotokoll A 11 , 1798-1811, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: EDB-register.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24198/37/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081126690037.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KnutSæther

For meg ser det omtrent slik ut:

… efter hans Forlangende, som fremlagde til Beviis om at hans endnu levende Hustrue Ingebor Olsdatter Schrede intet har at fordre i nærværende Boe, den imellom dem oprettede Foreening af 5te November 1787, der er[?] tinglyst paa Tingstedet Biørseth den samme Dag og indførtes i Gienparts Protocollen pagina 997. Reqvirenten derefter opgav hans Arvinger at være følgende:

Mvh. Knut.

Endret av KnutSæther

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

".....forbytteforretning hos Niels Zachariassen Schrede

Jeg leser det som Frabytteforretning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Harald L. Bakke

Hjerteleg takk Knut og Else!  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.