Gå til innhold
Arkivverket
Niels Hegge

Hva slags slektsforsker er du? Interesant artikkel på engelsk fra Legacy

Recommended Posts

Niels Hegge

For det første, dette har ingenting med programmet eller er ment som reklame for Legacy. Men, deres nyhetsbrev på nettet hadde denne artikkelen for noen dager siden; http://news.legacyfamilytree.com/legacy_news/2015/10/what-kind-of-genealogist-are-you.html.

Jeg tenkte på dette selv for en tid siden og klassifiserte meg som "teflonforsker", eller noe midt imellom "The Hunter or Detective" og "The Gatherer or Ancestor Collector".

Hvordan er du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Fredly Smøla

Artig artikkel dette! Jeg kjenner meg igjen i flere av disse kategoriene, spes. "the Hunter" og "the Analyzer". Men også "the Writer" er velkjent for meg. Og kanskje, gjennom erfaring, også dessverre blitt etter hvert litt av "the Hoarder". Med andre ord, en salig blanding.

Mvh.

Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olaf Larsen

Jeg tror det går litt i perioder, mest Hunter/Detective, men til tider graver jeg meg ned i bare mitt eget og blir The Ancestor Finder og eventuelt the Analyzer, til jeg får dårlig samvittighet når jeg leser alle ubesvarte poster i forumer, og blir litt Hunter/Detective igjen. :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje Alfheim

Jeg er nok en salig blanding av de fleste. Både,the Hunter,Ancestor collector, Finder er de jeg kjenner meg igjen i. HAr jo ett overordnet mål om å få nok til å kunne lage ett lite familiehefte til slutt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ivar S. Ertesvåg

For det første, dette har ingenting med programmet eller er ment som reklame for Legacy. Men, deres nyhetsbrev på nettet hadde denne artikkelen for noen dager siden; http://news.legacyfamilytree.com/legacy_news/2015/10/what-kind-of-genealogist-are-you.html.

Ho manglar kanskje desse?

- ho/han som gjerne set andre ættegranskarar i båsar

- moralisten (som gjerne ytrar meiningar, helst nedlatande, om visse typer av andre ættegranskarar)

- snobben (som leitar etter "fine" aner, helst adelege)

- anti-snobben (som avskyr "fine" aner, spesielt adelege)

Det er naturlegvis "nokon andre" som høyrer til desse kategoriane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svein O. Tislevoll

Er en blanding av "The Hunter", "The Gatherer", "The Ancestor Finder", The Hoarder", The Analyzer", og "The Writer". 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.