Gå til innhold
Arkivverket
Irene Ekeberg

Johan Petter Christensens fødsel og dåp i Kristiania. Hva står det?

Recommended Posts

Irene Ekeberg

Hei,

Min oldefar Johan Petter Christensen blir født 18. desember 1977 i Kristiania, men hva står det egentlig i kirkeboken?

Han er den første på siden.

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Garnisonsmenigheten, Ministerialbok nr. 11 (1870-1880), Fødte og døpte 1878, side 93.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=614&idx_id=614&uid=ny&idx_side=-100
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060227060665.jpg

Håper noen kan hjelpe meg med "oversettelsen".

Mvh, Irene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ivar S. Ertesvåg

Det står vel om lag det du seier...

"f. 18/12 77| dp. 14/4 (78) | Johan Peter | ægte | Arsen.[arsenal?] Smed Xsten [dvs. Christen] Olsen (1838) og hustr. Olava f. Pedersen (1845), Nedre Voldgade Nr. 8,a"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

10 | 18/12 77. | 14/4 | Johan Peter | ægte | Arsen. Smed Xsten Olsen (1838) og Hustr. Olava f. Pedersen (1845) Nedre Voldgade No 8, a | Dykker Johannes Haavi, Pige Anne Jørgine Johannesen, Moderen bar Barnet, Faderen tilstede | Ja af Sognepræst Melby 23/12 77 i Nærværelse af Mad. Marie Olsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Irene Ekeberg

Hei.

Supert at noen ville hjelpe meg.

Jeg er imponert over at dere klarer å få alt dette ut av de skrevene kråketærne.

Takk for hjelpen.

Mvh, Irene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.