Gå til innhold
Arkivverket

skannet tinglysingsmateriale, modum


Jon Mamen
 Del

Recommended Posts

Jeg søkte etter tinglysingsmateriale for Hovde g nr 151 på Modum. Der kom opp  saker som gjelder denne gården samt saker som gjelder Hovde g nr 91. Jeg søkte deretter på gårdsnavnet Tanberg, som også fins to forskejllige steder på Modum. Der var også sakene helt blanda sammen.

Er dette en systemfeil? Kan det rettes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte etter tinglysingsmateriale for Hovde g nr 151 på Modum. Der kom opp  saker som gjelder denne gården samt saker som gjelder Hovde g nr 91. Jeg søkte deretter på gårdsnavnet Tanberg, som også fins to forskejllige steder på Modum. Der var også sakene helt blanda sammen.

Er dette en systemfeil? Kan det rettes?

 

Du forteller ikke hvordan du har søkt, men jeg antar at du har brukt dette søkeskjemaet, og at du har valgt fylke = Buskerud, kommune = Modum og gård = Hovde.

 

Når det er to matrikkelgårder (gnr 91 og gnr 151) ved navn Hovde, klarer systemet tydeligvis ikke å skille mellom dem. Hvis du i tillegg fyller ut gårdsnummeret (som her), ser det imidlertid ut til å bli riktig.

 

Den tjenesten for skanna tinglysingsmateriale som det her er lenket til, er i ferd med å bli faset ut. Vi har lagt ut en ny tjeneste (ennå i betaversjon, men fullt operativ for bl.a. Buskerud). Her har vi en tilsvarende tjeneste eiendomssøk panteregistre, der søkemulighetene er bedre enn i den gamle tjenesten. Her kan du for eksempel fylle ut kommune og gårdsnummer og få ei oversiktlig treffliste sortert på bruksnummer - og skulle du ønske å endre søkekriteriene, er det enklere enn i den gamle tjenesten (som har en tendens til å henge seg opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.