Gå til innhold
Arkivverket

Ny tyding av Heimstavnsfohør.

Rolf Vandeskog
 Del

Recommended Posts

Jeg trenger igjen til tyding av heimstavnsforhør. Denne gangen er det for Anille Marie Gabrielsen.

http://da3.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=hjst5&sideid=300&storleik=

Først siste ordet på linje 4: '---- at Hendes ? endnu lever og boer -----' På side 31 linje 4: '------,i ? hun blev confirmant------'.

Kan noen lese dette for meg er jeg takknemlig.

Mvh Rolf Vandeskog

Endret av Rolf Vandeskog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rolf!

4. linja: Johannesdatter Vigen, af hvilke Førstnævnte endnu lever...

s. 310:

...sin Confirmation 1 1/2 Aar hos Gundersen i Huset paa Nygaardsbroen, derpaa 1/2 Aar hos Guldsmed Hansen paa Nyalmendingen til Michaeli 1869 i hvilken Tid hun blev confirmeret, saa tjente hun hos Ølbrygger Johannesen i Kjældersmuget 1/2 Aar til Paaske 1870, saa hos Kjælderhandler Rasmussen 1/2 Aar til Michaeli s. A. og saa kom hun til Rørlægger Larsen i Knøsesmuget, hvor hun fremdeles tjener. Angjældende er efter foreviist Præsteattest født den 27 Januar 1855.

Bergens Politi, d 21 Juni 1871

Th. Magelssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.