Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp oppslag i Aftenposten


Eric Swane
 Del

Recommended Posts

Mathilde Wischmann dør 7 november 1936 i Oslo.

 

Jeg har grunn til å anta at det fins en dødsannonse for henne og at jeg der finner noen viktige opplysninger om etterkommerne.

Noen som kan finne fram annonsen?

 

Med takk, Eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eric

 

Du kjenner vel til denne sønnen antar jeg

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036452000426

 

Iflg. Norges læger 1800-1908, utgitt 1944, så ble hans ekteskap med Aagot Antonie oppløst 4-8-1923. 1 sønn og 3 døtre lever, 1 datter død. Gift 2.gang i Vestre Bærum 25-8-1923 med Maud Sophie Hauff, f. i Saigon 10-7-1896, datter av forr.mann, tidl. russisk konsul Peter Michael Vosgraff Hauff (f. 3-4-1873) og Thi Thin. 2 sønner lever, 1 sønn død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eric

 

Du kjenner vel til denne sønnen antar jeg

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036452000426

 

Iflg. Norges læger 1800-1908, utgitt 1944, så ble hans ekteskap med Aagot Antonie oppløst 4-8-1923. 1 sønn og 3 døtre lever, 1 datter død. Gift 2.gang i Vestre Bærum 25-8-1923 med Maud Sophie Hauff, f. i Saigon 10-7-1896, datter av forr.mann, tidl. russisk konsul Peter Michael Vosgraff Hauff (f. 3-4-1873) og Thi Thin. 2 sønner lever, 1 sønn død.

Jada, har masse biografisk stoff om doktoren, min kones farfar. Det mest interessante jeg ser etter er et antakelig kortvarig fortiet ekteskap i familien Wischmann ... Takk for at du bryr deg!  eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til begge. Studentene utgitt 1925 kjente jeg ikke, artig med portrettene, det er forøvrig han jeg mest mistenker for et annet ekteskap.

Dataene på Geni mener jeg å huske stammer nok mye fra meg via et debattforum ...

eric

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carsten,

siden du kanskje ennå følger med her og har adgang til visse kilder ...

 

I gravminner fins en Bergljot Wischmann død 23 Okt 1987 i Oslo som familien Wischmann  ikke kjenner til. Hun er inngiftet og er født som Hedvig Bergljot Olsen 10 Jun 1900 i Kragerø. I 1933 heter hun Wischmann, bor alene og er sykepleier. Har hun vært gift med Albert, så har det skjedd fra 1929 av. Har begynt å se gjennom borgerlige vielser  men ...

 

Har du biografiske opplysninger om sykepleiere?

 

mvh eric

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! har jeg oversett et register eller hvordan klarte du det så raskt? Da har jeg fått dokumentert min antakelse, mon når ble de skilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.