Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Min farfar Einar Olsen (Bergen 1881-08-20 - 1968-05-27), tok militær utdanning i Oslo og jusstudier samme sted. Finnes oversikter over studenter? Han tok juridisk embetseksamen våren 1904, og jobbet i Bergen etter det. Hvor gikk han på skole for militær utdanning? Jeg har bilder av ham i uniform 1900. Da bodde han på pensjonat i Munkedamsveien 9, og han var vpl.sek.løitnant fltart. Han bodde her også i 1902 (men muligens ikke i 1901).

Jeg har et album med mange ukjente portrettbilder av militære, som trolig stammer fra denne utdanningen, så kanskje noen av disse kan navngis hvis man finner en navneliste fra militærutdanningen?

• 2 uker senere...

Her finner du en liste over bøker med biografisk info.:

http://www.genealogi.no/mediawiki/index.php/Liste_over_b%C3%B8ker_med_biografisk_informasjon

Din farfar er omtalt under officerer og underofficerer i boka Den norske hærs vernepliktige officerer. Han er også omtalt under studenter i Studentene fra 1899.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.