Gå til innhold
Arkivverket
Kari Larsen

Militær utdanning og jusstudier i Oslo rundt 1900

Recommended Posts

Kari Larsen

Min farfar Einar Olsen (Bergen 1881-08-20 - 1968-05-27), tok militær utdanning i Oslo og jusstudier samme sted. Finnes oversikter over studenter? Han tok juridisk embetseksamen våren 1904, og jobbet i Bergen etter det. Hvor gikk han på skole for militær utdanning? Jeg har bilder av ham i uniform 1900. Da bodde han på pensjonat i Munkedamsveien 9, og han var vpl.sek.løitnant fltart. Han bodde her også i 1902 (men muligens ikke i 1901).

Jeg har et album med mange ukjente portrettbilder av militære, som trolig stammer fra denne utdanningen, så kanskje noen av disse kan navngis hvis man finner en navneliste fra militærutdanningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carsten Schanche

Her finner du en liste over bøker med biografisk info.:

http://www.genealogi.no/mediawiki/index.php/Liste_over_b%C3%B8ker_med_biografisk_informasjon

Din farfar er omtalt under officerer og underofficerer i boka Den norske hærs vernepliktige officerer. Han er også omtalt under studenter i Studentene fra 1899.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.