Gå til innhold
Arkivverket
Kari Larsen

Fiskerikontoret i London, Handelsdepartementet, 1945-

Recommended Posts

Kari Larsen

Hvor finner jeg info om dette kontoret, der min far Egill Langlo, jobbet etter krigen. Jeg har en god del brev som ble utvekslet mellom ham og min mor, Guri, f. Negaard, fra den tiden, men er interessert i bakgrunnsstoff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag T. Hoelseth

Hvor finner jeg info om dette kontoret, der min far Egill Langlo, jobbet etter krigen. Jeg har en god del brev som ble utvekslet mellom ham og min mor, Guri, f. Negaard, fra den tiden, men er interessert i bakgrunnsstoff.

Det står litt om fiskerinæringen under 2. verdenskrig på Arkivverkets nettside, men det har du kanskje allerede lest?

DTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag T. Hoelseth

Det står litt om Fiskerikontoret i Den Norske regjerings virksomhet fra 9. april 1940 til 22. juni 1945 : departementenes meldinger. 2 : Handelsdepartementet, Skipsfartsdepartementet, Landbruksdepartementet, Forsyningsdepartementet, men kanskje mest om tiden før 1945, fra side 50 og utover. Se også innledningsvis side 4.

Riksarkivet er nok det beste stedet hvis man virkelig ønsker å fordype seg. Noen burde skrevet en masteroppgave om dette hvis det ikke allerede er gjort ...

DTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kari Larsen

Takk for innlegg. Påminningen om studentbiografien var helt på sin plass, selv om jeg har lest den. Og henvisningen til arkivverkets nettside var helt relevant. På de andre sidene har jeg ikke forløpig funnet noe om Londonkontoret der min far var sjef. Men jeg kan lete videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.