Gå til innhold
Arkivverket

Johanne Margrethe Thommesen fra Bamble


Monica Hegglid Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Dette er en fjern slektning av meg. Hun ble født i 1863 og var tvilling. Hun var datter av Ole og Margrethe Thommesen. Familien bodde i Bamble. Johanne ble etterhvert gift i Kragerø med Niels Peter Jacobsen. De fikk 3 barn så vidt jeg har funnet ut.

 

Før hun giftet seg fikk hun en sønn. Han het visstnok Anders eller Johannes. Jeg vil gjerne vite litt om denne gutten. Så vidt jeg vet ble han gift i Kragerø, men jeg vet ikke med hvem. Han skal også ha hatt noen barn, blant annet ei datter som het Signe.

 

Signe ble også gift og mannen hennes ble borte etter et båtforlis i 1937. Hvem var han? Båten som forliste het "Vidar" og medpassasjer var Halvor Vold fra Bamble.

 

Jeg vil gjerne vite mest mulig om denne delen av slekta mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges skibsførere 1935-53, utgitt 1954:

 

Anders Johannes Jacobsen, Krabbesund pr. Risør, f. 14-2-1890 i Bamle. Til sjøs 1904 med s. "Alfarin" (500) av Kragerø, tilh. skipsr. Bresdorf, Kragerø. Styrm.eks. 1910 i Oslo og skipsførereks. 1917 i Porsgrunn. Styrm. med fregt. "Largiemore", frgt. "Hiawatha", b.s. "Glitre", b.s. "Shakespeare" og d.s. "Bestum".

 

Ble i 1914 fører av s. "Shakespeare" (1250) av Kragerø, tilh. skipsr. Larsen Bærø. Har senere ført d.s. "Grana" (350) av Skien, tilh. C.B. Nielsen, d.s. "Askeladden" (4150), d.s. "Askild" (3200), d.s. "Alladin" (3250), d.s. "Askepott" (2500), de siste av Oslo, tilh. Farsjø & Co., d.s. "Berit" (1150), d.s. "Bestum" (3600) og d.s. "Brusli" (2500), de siste av Oslo, tilh. K. Th. Einersen. - Sluttet sjøen 1951. Har senere vært gårdbruker. - Gift. 5 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges skibsførere 1935-53, utgitt 1954:

 

Anders Johannes Jacobsen, Krabbesund pr. Risør, f. 14-2-1890 i Bamle. Til sjøs 1904 med s. "Alfarin" (500) av Kragerø, tilh. skipsr. Bresdorf, Kragerø. Styrm.eks. 1910 i Oslo og skipsførereks. 1917 i Porsgrunn. Styrm. med fregt. "Largiemore", frgt. "Hiawatha", b.s. "Glitre", b.s. "Shakespeare" og d.s. "Bestum".

 

Ble i 1914 fører av s. "Shakespeare" (1250) av Kragerø, tilh. skipsr. Larsen Bærø. Har senere ført d.s. "Grana" (350) av Skien, tilh. C.B. Nielsen, d.s. "Askeladden" (4150), d.s. "Askild" (3200), d.s. "Alladin" (3250), d.s. "Askepott" (2500), de siste av Oslo, tilh. Farsjø & Co., d.s. "Berit" (1150), d.s. "Bestum" (3600) og d.s. "Brusli" (2500), de siste av Oslo, tilh. K. Th. Einersen. - Sluttet sjøen 1951. Har senere vært gårdbruker. - Gift. 5 barn.

 

Prøver å finne navnene på disse barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.