Gå til innhold
Arkivverket

Dåp i Biri 1930 - 1933?


Bengt E Vesthagen Oslo
 Del

Recommended Posts

Tre brødre fra Oslo mistet begge sine foreldre i ung alder. Etter at foreldrene ble borte begynte de å interessere seg for deres bakgrunn, men fant fort ut at de visste svært lite. Derfor ba de meg om hjelp i håp om finne ut litt mer. Det har jeg forsåvidt gjort. Ved hjelp av dere på Hamar og Riksarkivet har vi funnet ut det mest relevante om foreldrenes bakgrunn, men under veis dukket det opp et lite mysterium. Faren til disse tre brødre skal etter sigende ha en bror som bodde/bor i Brumunddal. Om dette stemmer må denne broren være født i Vardal mellom 1931 og 1935.

 

Spørsmål: Er det mulig for dere å gjøre oppslag i kirkebok for Biri og se etter en mannsperson født mellom 1930 og 1933 født av foreldrene Torbjørn Kristiansen (1934-2008) og Edel f. Sørli (1943-2006)?

 

På forhånd tusen takk!

 

Mvh 

Bengt E. Vesthagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi antar at du oppgir feil navn eller fødselsår til foreldrene, siden de i så fall er født etter sitt eget barn...?

Vi gjorde forøvrig et oppslag for døpte i klokkerbok 6 for Biri i perioden 1930 - 1934  etter en mannsperson med foreldre ved navn Torbjørn Kristiansen og Edel f. Sørli, uten å finne noe. Vi undersøkte også klokkerbok 7 for Snertingdal og klokkerbok 15 og 18 for Vardal i perioden 1930 - 1934.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager så mye! Det er eventuelt en bror til Torbjørn Kristiansen jeg er ute etter.

 

Foreldrene skal da være Sigurd Kristoffer Kristiansen, f. 2.1. 1903 og
Marie Benediksdatter, f. 8.4. 1906. Begge fra Biri.

 

Mvh
Bengt E. Vesthagen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort oppslag i klokkerbok 6 for Biri. Her finner vi på folio 116, innførsel for mandkjønn nr. 17/1931:

 

Magnar, f. 27.08, døpt 20.09. Foreldre Sigurd Kristiansen, gardsarb, f. 1903 og h. Marie Bendiksdatter f. 1907. Bosatt: Biri gamlehjem. Ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker jeg på det hjerteligste for rask hjelp og ønsker dere på Statsarkivet på Hamar en riktig god jul og et strålende godt nytt år!

 

Mvh

Bengt E. Vesthagen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.