Kathe Røed Skrevet Desember 22, 2015 Del Skrevet Desember 22, 2015 Er det noen som kan klare å tyde det som står øverst på høyre side? Oj - det er helt håpløst å klippe og lime her pga noe kontroll?! OK - det dreier seg om Gran 1732-1744 side 38 Jeg hadde håpet det står Pernille, men det er svært lite av det andre som står som jeg klarer å tyde også - så alt mottas med stor takk. På forhånd takk - og med vennlig hilsen Kathe T. Røed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet Desember 22, 2015 Del Skrevet Desember 22, 2015 Denne lenka?http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9340&idx_id=9340&uid=ny&idx_side=-40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore S. Falch Skrevet Desember 22, 2015 Del Skrevet Desember 22, 2015 Her er riktig lenke: Oppland fylke, Gran, Ministerialbok nr. 2 (1732-1744), Fødte og døpte 1734, side 38. Dåpsinnførselen begynner nederst på fol.37b, og dåpsdagen er 19de Søndag efter Trinitatis d.31de Octobr. Jeg leser: Jtem døbt Joen Jsaaksen DehlenEjers og Anne Pedersdatters barn, Kaldet Pernille. Fadderne Jver Tesslebacken, Alf Jensen Egge, Rangnil Olsdatter Tesslebacken, Kari Hansdatter NæstEggeEjer, Giertrue Jversdatter Tesslebacken. I høyre kolonne står det Moderen introduceret d. 28de Nov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet Desember 22, 2015 Del Skrevet Desember 22, 2015 På sida framanfor:Item [31. okt.] døbt Joen Isaacsens [side 38] Dehlenejers og Anne Pedersdatters Barn, kaldet Pernille. [....] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kathe Røed Skrevet Desember 26, 2015 Forfatter Del Skrevet Desember 26, 2015 Tusen takk for tolking Gunnar og Tore! Dessverre feil menneske, men det hadde jeg ikke fått vite uten deres hjelp så takk igjen. Mvh Kathe T. Røed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå