Gå til innhold
Arkivverket

Bruk av søkbar kilde: får ingen treff ....


Astrid K. Halleraker
 Del

Recommended Posts

Eksperthjelp til Søk i manntall

Hjelpesider omhandler en annen database
( "Søk: Det er mulig å søke etter personer og eiendommer. Søking i den nye løsningen for Digitalarkivet er en del forskjellig fra det gamle søkesystemet." ) som også er interessant, men ikke relevant.

Manntall 1701 for Sunnhordland fogderi og Hardanger fogderi (søkbar 1701-1701)

Fornavn, Etternavn, Stilling, Kjønn, Rolle, Alder,
Oppholdssted, Gård, Konstruert adr., Sokn, Prestegjeld, Skipreide, Fødested og Fogderi.

Du kan fylle ut ett eller flere søkekriterier
Nyttig tips! Søk etter flere ord i samme felt: Skriver du Carl|Karl i fornavnsfeltet, får du treff på både Carl og Karl. Sjekk hjelpesidene for flere søketips

------------------------------------------------------

Så til saken:
jeg vil ha liste over de som ble talt med i Finnås prestegjeld, Sunnhordland fogderi, som søkekriterier,
og får det samme resultatet som alltid og uansett hva jeg skriver: Søket ditt gav 0 treff:

Er det slik at jeg i forveien må vite nøyaktig hva som står i dette manntallet, for å finne riktig person.
Det kan ikke stemme at ingen personer fra Finnås
prestegjeld, Sunnhordland fogderi ble tatt med i manntallet, eller?. Jeg oppgir alternativt et hvilket som helst gårdsnavn, nei ingen treff. Hva med et så valig navn som Ola, nei ingen treff.

Hva gjør jeg for å få lister fra dette manntallet, svar den som kan.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at prestegjeld ikke er skrevet inn i listen, så det er grunnen til at det ikke gir treff. En får imidlertid treff på Fin* i rubrikken Sokn:

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/sok/64/38453?fornavn=&etternavn=&stilling_stand=&kjonn=&rolle=&alder=&oppholdssted=&gard=&konstruert_adresse=&sokn=Fin*&prgjeld=&skipreide=&fodestad=&fogderi=

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.