Jump to content
Arkivverket

Kolbjørn Larsen (1921-1988), begr. Nøtterøy Vestfold – hvor var hans fødested og hvem var hans foreldre?

Espen Tjernshaugen

Recommended Posts

Espen Tjernshaugen

Kolbjørn Larsen finnes med id. 2529588 i Dis-gravminner med fødselsdato 13. januar 1921. Påfølgende id. 2529589 tilhører Audhild Kristine Larsen f. 20. desember 1931, jeg regner derfor med at disse to var et ektepar.

Det jeg trenger hjelp til er bekreftelse eller avkreftelse på om denne Kolbjørn Larsen er identisk med den Kolbjørn Larsen som ble født 13. januar 1921 i Sem og døpt der 15. mai samme år av foreldre Ingvald Larsen Tollerød og Signe Marie (Signe Elise) f. Samuelsen:

Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Sem i Sem, Klokkerbok nr. I 7 (1909-1924), Fødte og døpte 1921, side 57.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4956&idx_id=4956&uid=ny&idx_side=-60

Noen som kjenner opphavet til disse to?

Edited by Espen Tjernshaugen
  • 1 year later...
Ragnhild K. Brænd

Jeg har søkt i Norsk lysingsblad etter lysningen. Kan bare finne et aktuelt treff (19.06.1948), men Sør-Varanger er langt unna Vestfold. Hvis det er det rette paret, så er også bruden vel ung. Men det eldste barnet til paret som er gravlagt på Nøtterøy, er født i 1948.

Mvh Ragnhild Brænd

larsen.jpg

Espen Tjernshaugen
50 minutes ago, Ragnhild K. Brænd said:

Jeg har søkt i Norsk lysingsblad etter lysningen. Kan bare finne et aktuelt treff (19.06.1948), men Sør-Varanger er langt unna Vestfold. Hvis det er det rette paret, så er også bruden vel ung. Men det eldste barnet til paret som er gravlagt på Nøtterøy, er født i 1948.

Mvh Ragnhild Brænd

larsen.jpg

Dette var svært interessant ja!. Tusen takk for hjelpen.

• 8 months later...
Espen Tjernshaugen

Har nå hatt kontakt med en menighetssekretær i Sør-Varanger som bekreftet at denne Kolbjørn Larsen er den samme som ble født 13. januar 1921 i Sem med far Ingvald Larsen. Spørsmålet er altså løst. Jeg vil igjen takke Ragnhild K. Brænd for god hjelp.