Gå til innhold
Arkivverket

Julia Nora Estella Fetterley f. 1907 i Zimmerman, Sherburne, Minnesota


Terje Hammer Aarland
 Del

Recommended Posts

Jeg kikket på en del gamle notater jeg hadde og fant der at noen en gang har oppgitt at Julia Nora Estella Fetterley bodde i San Fransico? Jeg vet ikke om det er tilfelle, men det er mulig at det kan ligge et spor der. Jeg vet at Stark bodde der en tid før han drog til Wisconsin. Stark kom til Canada dvs Quebec den 6. juni 1866. Jeg tror at han må ha tatt seg hyre på en båt der og seilt rundt USA hvorpå han gikk i land i San Fransico. Det var jo en del år fra han ankom Quebec til han etablerte seg i Wisconsin og Minnesota, hvor han var imellomtiden er ikke godt å si, kanskje han hadde enda flere forhold? Hvem vet? Ser at han bruker mange forskjellige navn fødselsår. Han ble født k 1845, men bruker både 1845 46, 48 og 54 som fødselsår. Og han bruker både Stark og Clark som fornavn og kanskje enda flere?

 

Sønnen til Tilman Anderson, Orville Anderson skrev til meg en gang at han fikk vite at bestefaren hadde vert sjømann og gikk iland i San Fransico. Da han gikk i land fikk han en sølvdollar som utmerkelse for å ha vist særlig godt sjømannskap. Hva som var årsaken til det vet jeg ikke. Det kan i hvertfall tyde på at han har reist rundt USA fra Quebec til San Fransico. Så om barnebarnet Julia drog til San Fransico ville ikke være usannsynlig?

 

Lar det seg gjøre å finne ut hvor Stark var i perioden 1866-1873?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Topp bidragsytere i dette emnet

  • Lars Johannessen

    11

  • Terje Hammer Aarland

    29

  • Ann-Mary Engum

    37

  • Mette R Francke

    1

Kan Julia være identisk med Estella May, født 18. mars 1908?

http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?gss=angs-g&new=1&rank=1&gsfn=estella+may&gsfn_x=0&mswpn__ftp=Minnesota%2c+USA&mswpn=26&mswpn_PInfo=5-|0|1652393|0|2|3247|26|0|0|0|0|&MSAV=0&msbdy=1908&cp=0&catbucket=rstp&uidh=000&pcat=ROOT_CATEGORY&h=243519&recoff=7+8&db=Web-9196&indiv=1&ml_rpos=1

 

Name:  Estella May Fetterley
Birth Date:  18 Mar 1908
Birth Place:  Sherburne, Minnesota, USA
Father's Surname:  Fetterley
Mother's Maiden Name:  Anderson
Certificate Number:  1908-25989
URL:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være Julia Nora Estella, fordi fødestedet er det samme og moren sitt etternavn stemmer. Så denne var meget interessan. Hva mer går det an å finne om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stod bl.a. i svar nr 42

 

Stork Anderson

United States Census, 1900Name Stork Anderson Event Type Census Event Year 1900 Event Place Chinook, Frankfort, Ilwaco, Knappton, and Nasel Precincts Ilwaco town, Pacific, Washington, United States Gender Male Age 46 Marital Status Married Race White Race (Original) W Relationship to Head of Household Head Relationship to Head of Household (Original) Head Years Married 10 Birth Date Jan 1854 Birthplace Norway Marriage Year (Estimated) 1890 Immigration Year 1880 Father's Birthplace Norway Mother's Birthplace Norway

HOUSEHOLD ROLE GENDER AGE BIRTHPLACE

 

Stork AndersonHead M 46 Norway

 

Matilda AndersonWife F 38 Sweden

 

Annie AndersonDaughter F 10 Washington

 

Quincy AndersonSon M 6 Oregon

 

Emma AndersonDaughter F 3 Oregon

 

Tilman AndersonSon M 1 Washington

http://www.digitalar...F55CD9B6DDFE505

http://www.digitalar...F55CD9B6DDFE505

 

----

 

Tillman Anderson

United States Social Security Death Index

 

birth:

16 June 1899

 

 

death:

June 1974

Snohomish, Washington

 

----

 

Tillman Anderson

 

Birth: Jun. 16, 1898 Death: Jun. 19, 1974 trans.gif

 

Family links:

Parents:

Stark Anderson (1845 - 1913)

 

Children:

Orville T Anderson (1926 - 2011)*

 

Siblings:

Julia A. Anderson Larsen (1876 - 1954)*

Vida Emma Anderson Fetterley (1881 - 1919)*

Hattie Mae Johnston Parker (1886 - 1959)*

Nora Anderson Coffman (1888 - 1960)*

Tillman Anderson (1898 - 1974)

Dorius Anderson (1900 - 1977)*

Andrew Mervin Anderson (1906 - 1996)*

 

*Calculated relationship

 

Note: WWI Navy Burial:

Greenwood Memorial Park

Centralia

Lewis County

Washington, USA

Edit Virtual Cemetery info [?]

Maintained by: Rhonda

Originally Created by: Christina Nelson-Sivewri...

Record added: Feb 07, 2010

Find A Grave Memorial# 47706390

http://www.findagrav...7706390&df=all

 

----

 

Stark og Mathilda sin sønn Andrew Merwin hadde en datter Adrienne.

 

 

 

Andrew Anderson

United States Census, 1940Name Andrew Anderson Event Type Census Event Date 1940 Event Place Ward 5, Aberdeen, Aberdeen Election Precinct 4, Grays Harbor, Washington, United States Gender Male Age 33 Marital Status Married Race (Original) White Race White Relationship to Head of Household (Original) Head Relationship to Head of Household Head Birthplace Washington Birth Year (Estimated) 1907 Last Place of Residence Same Place

HOUSEHOLD ROLE GENDER AGE BIRTHPLACE

 

Andrew AndersonHead M 33 Washington

 

Astrid AndersonWife F 31 Massachusetts

 

Adrienne AndersonDaughter F 12 Washington

https://familysearch...03/1:1:K99G-7ZP

 

---

 

Astrid M Lindquist Anderson

 

Birth: Feb. 1, 1909

Worcester

Worcester County

Massachusetts, USA Death: Dec. 2, 2000

Hoquiam

Grays Harbor County

Washington, USA trans.gif

Longtime Aberdonian Astrid M. Anderson, 91, died Saturday, Dec. 2, 2000, at Hoquiam.

Mrs. Anderson was born Feb. 1, 1909, at Worcester, Mass., to John Fredrick and Anna Matilda (Nikkola) Lindquist. She moved to Aberdeen from Worcester at the age of 3 months.

On March 2, 1927, she married Andrew Mervin Anderson in Montesano. He died in 1996.

From 1939 to 1941, Mrs. Anderson worked at Aberdeen General Hospital. She then worked as a riveter for the Boeing Co. in Aberdeen until about 1945. From 1946 until retiring in 1969, she was employed as a clerk by Pearson's Dry Goods in Aberdeen.

She was a member of Zora Temple No. 5, United Finnish Kaleva Brothers & Sisters No. 9 and the Rhododendron Chapter No. 45, Order of the Eastern Star, all in Aberdeen.

 

Survivors include a daughter, Adrienne Abrahamson of Montesano; one grandchild and two great-grandchildren.

A granddaughter died in 1979,

 

and a brother, Fred Lindquist, died in 1995.

Visitation will be from 9 a.m. to 1 p.m. Wednesday, Dec. 6, at the Fern Hill Funeral Home in Aberdeen.

A graveside service will follow at 2 p.m. in Aberdeen's Fern Hill Cemetery

 

Jeg lurer på om det er mulig å finne ut noe mer om disse:

 

Adrienne Abrahamson of Montesano; one grandchild and two great-grandchildren.

A granddaughter died in 1979,

 

Jeg tror at Adrienne Abrahamson har gått bort nå. Kanske det er mulig å finne hennes obit også?

 

Jeg har prøvt å få kontakt med barna til Orville Anderson (han døde i 2011)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stod bl.a. i 42.

 

I siste svar kopierte jeg altfor mye

 

Stark og Mathilda sin sønn Andrew Merwin hadde en datter Adrienne.

 

 

 

Andrew Anderson

United States Census, 1940Name Andrew Anderson Event Type Census Event Date 1940 Event Place

 

Andrew AndersonHead

 

Astrid M Lindquist Anderson

 

Birth: Feb. 1, 1909

Worcester

Worcester County

Massachusetts, USA Death: Dec. 2, 2000

Hoquiam

Grays Harbor County

Washington, USA trans.gif

Longtime Aberdonian Astrid M. Anderson, 91, died Saturday, Dec. 2, 2000, at Hoquiam.

Mrs. Anderson was born Feb. 1, 1909, at Worcester, Mass., to John Fredrick and Anna Matilda (Nikkola) Lindquist. She moved to Aberdeen from Worcester at the age of 3 months.

On March 2, 1927, she married Andrew Mervin Anderson in Montesano. He died in 1996.

From 1939 to 1941, Mrs. Anderson worked at Aberdeen General Hospital. She then worked as a riveter for the Boeing Co. in Aberdeen until about 1945. From 1946 until retiring in 1969, she was employed as a clerk by Pearson's Dry Goods in Aberdeen.

She was a member of Zora Temple No. 5, United Finnish Kaleva Brothers & Sisters No. 9 and the Rhododendron Chapter No. 45, Order of the Eastern Star, all in Aberdeen.

 

Survivors include a daughter, Adrienne Abrahamson of Montesano; one grandchild and two great-grandchildren.

A granddaughter died in 1979,

 

Visitation will be from 9 a.m. to 1 p.m. Wednesday, Dec. 6, at the Fern Hill Funeral Home in Aberdeen.

A graveside service will follow at 2 p.m. in Aberdeen's Fern Hill Cemetery

 

Jeg lurer på om det er mulig å finne ut noe mer om disse:

 

Adrienne Abrahamson of Montesano; one grandchild and two great-grandchildren.

A granddaughter died in 1979,

 

Jeg tror at Adrienne Abrahamson har gått bort nå. Kanske det er mulig å finne hennes obit også?

 

Jeg har prøvt å få kontakt med barna til Orville Anderson (han døde i 2011) uten resultat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett nærmere på disse som står nevnt i Adrienne info da hun døde eller da Adrienne Abrahamson da hun døde. Jeg er noe usikker på hvem som er hennes barn og om det lar seg gjøre å finne hvem dette er. Jeg finner navn i den linken, men er usikker på hvem som er Adrienne sine barn og hvem som er hennes barnebarn evn svigerdatter. Et av barnebarna døde i 1979, hvem var det? Og så er det oppgitt oldebarn?

 

Jeg er også usikker på om Tilman Anderson bare hadde sønnen Orville ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Astrid Anderson døde står det i post 55 at en av hennes barnebarn (granddaughter) døde i 1979, kan det være Victoria Ann Erickson? Eller hvem kan det være? Slik jeg forstår det må det være datter til Adrienne Abrahamson og hun hadde bare to barn. Jeff og Victoria Ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tilbake til Stark Anderson sine barn:

 

Julie A. Annderson gift med Jack Tolif Larsen, tror ikke de hadde barn?

 

Hattie Anderson gift Parker med Leonard J Parker, tror heller ikke de hadde barn?

 

Nora Anderson gift med William P Coffman, mener å huske at de hadde barn. Bodde i Montana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noe, men mangler fortsatt enda noe. Det kan selvsagt hende at jeg har fått det før, men nå prøver jeg å reg. etter hvert i My Heritage. Ser også at andre har noe der på f.eks. Reiter eller Reitar Coffman, men det dukker ingen "smart match" opp, skulle vel det egentlig?

 

Står det noe i en evn obit etter Reitar Coffman om han hadde barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at Reitar ble gift i 1942 med Joy Edna Coffman f. Parsons, Dayton, WA. født 1. Juli 1916. Det var noe info om det på My Heritage som jeg fant ved bruk av google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extracted from the "Billings Gazette," Wednesday, April 14, 1999 online edition:

OBITUARY

Joy Edna Coffman
Joy Edna Parsons was born July 1, 1916, in Dayton, Wash. Her parents were Edna (Banks) and Oscar Parsons. When she was six weeks old, Joy, her mother and older sister came by train to Eastern Montana where Oscar homesteaded 23 miles from Culbertson. He had a "sod" house ready for his family when they came. There the family lived and the children went to grade school. Joy was her dad's right hand helper with the outside work.
She attended high school in Culbertson for the first three years and then graduated from Sidney High School in 1933. She attended business school in Billings and was hired by the county attorney's office in Sidney. Later she worked for the IRS in Helena and the county attorney in Billings. From the County Attorney's office, Joy went to work for the Bureau of Land Management. She retired from the BLM in July of 1979 after 25 years of service.
On Nov. 13, 1942, she married Reitar Coffman who was serving in the U.S. Navy. They were married in Salt Lake City but made their home in Billings.
She enjoyed playing the piano, baking, cooking, and traveling. Most of all, she loved being with her family and five grandchildren. She attended Faith Chapel with her family.
Survivors include her two daughters, Mrs. Court (Bonnie) Ball of 373 Stewart Court and Mrs. Curt (Connie) Wicker of Billings; two sisters, Thelma Barber and Phyllis Petersen, both of Sidney; and five grandchildren.
She was preceded in death by her husband, her parents, a brother and a sister.
Services will be at 11 a.m. Friday in Michelotti, Sawyers & Nordquist Mortuary.
Memorials may be made to Big Sky Hospice.
-------------------------------
This obituary provided as a courtesy only.I am not related to, nor do I have any personal knowledge of, the above families.

 

http://www.genealogy.com/forum/regional/states/topics/mt/4249/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å få oversikten. Det er foreløbig bare noen få ting som mangler. Jeg har ikke funnet personopplysninger på mannen til Adrienne Abrahamsen i WA.

 

Så blir siste spørsmålet det samme som jeg startet med. Hvor ble det av Julia Nora Estella Fetterley f. ca 1907. Jeg mener å huske st noen har fortalt meg at hun bosatte seg i San Fransisco, men det kan være et blindspor. Jeg har vert i kontakt med datter til Charles Whitney Fetterley, Julia var tanten hans. Charles døde for mange år siden, men konen hans lever og hun hadde aldri hørt om Julia. Dere har funnet henne både i 1910 og 1920, men om dere har funnet henne senere er jeg noe usikker på.

 

Jeg håper at denne "nøtten" lar seg knekke om ikke så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.