Gå til innhold
Arkivverket
Dag T. Hoelseth

Vinje, Telemark, Klokkerbok nr. I 1 (1814-1843), dåp i 1835

Recommended Posts

Dag T. Hoelseth

Jeg trenger litt tydehjelp til min tipptippoldefars yngste bror Osmund Svendsen Eikelien (Øykjeli):

Kildeinformasjon: Telemark fylke, Vinje i Vinje, Klokkerbok nr. I 1 (1814-1843), Fødte og døpte 1835, side 70.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8000&idx_id=8000&uid=ny&idx_side=-72
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061214330422.jpg nr. 12

Osmund ble født 18. januar (?) 1835 (han døde året etter, 25. april 1836), sønn av Svend Olsen Eikelien og Hæge Thorsdatter. Det er spesielt kolonnen for anmerkninger jeg lurer på, men vil gjerne ha transkribert hele raden hvis mulig. Er det snakk om en hjemmedåp?

Takker på forhånd for hjelp!

DTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Anmerkningen:
Hiemmedøbt af Thone Torbjørnsdatter Hyljeli i Forældrenes Overvær.

Om dåpsdatoen som er nevnt, 5. april, er datoen for hjemmedåpen eller stadfestelsen i kirken, er jeg ikke helt sikker på, men jeg tror det kan være stadfestelsen. Fødselsdato: 18. januar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag T. Hoelseth

Takk skal du ha! Ja, var ganske overbevist om at 18. januar var korrekt fødselsdato, selv om avstanden til dåpsbekreftelsen var lang. Da får jeg finne ut om det var en slektsforbindelse mellom Thone og Øykjeli-slekten. :-)

DTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.