Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hvordan finne fødsel i kirkebok i Oslo 1911-1912

Recommended Posts

Fant det.  :)  Dette er jo en avskrift og ikke bilde av selve dødsannonsen.

Siden du har dødsdatoen 1. mars 1944, kan du be Statsarkivet i Kongsberg om oppslag i dødsfallprotokollen. Forhåpentligvis legger de inn et bilde av innførselen til deg og så får vi håpe fødselsåret er oppført.

Endret av Anne-Lise Hansen

Takk for hjlepen, A nne Lise.

Jeg skal kontakte Statsarkivet.

I avskriften av dødsannonsen står det pårørende Gunhilda, h, Ruth/ Sigv. Randi. Meket med stjerne ved navnet Frank.

Søkte over gifte i avskriften på Tbg blad:

E 1942-03-14

Cederborg, Randi

Johansen, Frank B. Mo i Rana

Dette kan jo være et barn Gunhilda og Viktor har fått sammen- jeg leter igjennom fødte, foreløpig ikke noe hell.

Forsøkte å gå inn på gifte i Mo i rana, men der " hang" søkningen seg.

Morro med komplekse familier. ;-/

I mens jeg venter på svar fra Statsarkivet ang Viktor Cederborgs fødsel:

Fant denne Randi som var nevnt i dødsannonsen: Viede i Mo i Rana 14/3-1942

Randi Elisabeth Cederborg, født 26/12-1920 Holmestrand. Far: murmester Gustav Viktor Cederborg.

Randi Elisabet født 1920 i Holmestrand:

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060914020674.jpg

Her kommer faren Gustav Viktor Cederborg fram. Fødselsår 1887. Så da har Anne-Lise helt rett.    :-)

Randi Elisabet født 1920 i Holmestrand:

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060914020674.jpg

Her kommer faren Gustav Viktor Cederborg fram. Fødselsår 1887. Så da har Anne-Lise helt rett.    :-)

Og moren er Gunhilda Elisabeth Olsen.

Takk for all hjelp!

Mye er på plass rundt denne familien. Men hovedproblemet mitt er fortsatt: å finne fødselen til Ruth Ellinor i Oslo. Faren var Wilhelm Wulf, moren vet jeg ikke. Dert kan jo hende Gunhilda Elisabeth Olsen, gift Cederborg er moren. Men da må jeg finne fødselen. Altså:

Finnes det et felles fødselsregister for hele Oslo i 1911-12? eller må jeg gå igjennom hver forsamling- bok for bok?

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.