Gå til innhold
Arkivverket

S&F, Bremanger og Eid - Mari Simensdatter g. Ytre Isane (ca. 1698-1775), kven var ho?

Morten Sylte
 Del

Recommended Posts

Hei har ikkje så mykje og  komme med men sidan eg stammar frå Abraham Hansen på Torheim Gift med Christi Chrisendatter Wiik,legg eg inn det som eg har på dei.  Han flytte seinare til Mørkeset og vidare til Gjesdalen som vart nemd  i innlegg 71. Sonen Hans Abrhamsen vart buande på Mørkeset og var gift der to gangar. Fyrst med Anne Olesdatter Mørkeset (forlova 9 jun 1724 med forlovere Anders & Guttorm Mørkeset) 

Gift andre gang med Mari Olesdatter  ( 1.1.1729 med forlovere Perder Oleson & Ole Oleson Yterhorn.

Til innlegg 60 så var Dorte Larsdatter gift med Simen Hansen og hadde 3 born som eg har funne.

-Brite 1795-1802

-Lars 1797-1837

-Anders 1800-1828.

Forøvrig så er Simen Hansen Oldebarnet til Abraham Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante opplysningar! Skiftet (i live) etter Abraham Gjesdal og frue har svært dåreg blekk - kven er det som er sett opp som arvingar?

Redigert: Eg veit ikkje heilt kva som skjer her; eg legg inn rett lenke og etter nokre timar virkar ho ikkje likevel.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ole Marius, og takk for svaret og kunnskapen din.

So han Abraham Mørkeset passa inn på Torheim han du! Sjå det var interessant! Eg hadde faktisk ikkje kopla dette i det heile! Takk for det.

Vel, for min del lyt dette og det andre no berre vere til ein annan dag. Må opp på jobb i sekstida. Vert ein trøtt dag i morgon kjenner eg B)

PS... Aase. Trur du må korrigere lenken i skiftet til Abraham ...

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kan vel setje ein alder på Lars Olsen Mørkeset no etterkvart? 18 år i 1712, innført med 7 år i 1701. Begge desse gjev eit fødselsår på ca 1694.

Lars Olsen Ervik som Tor Kvien nemnde finn eg ikkje nokon kjeldebelagt alder for. Aaland meiner han er fødd ca 1676, dvs ca 18 år eldre enn Lars Olsen Mørkeset. Eg skal ikkje fastslå det, men det kan virke som umulig at desse to er same personen. Noko også Tor Kvien etter det eg forstår også har byrja å tvile på.

Uansett står no att å finne ein heilt klar samanheng mellom ektefolket Lars Olsen frå Mørkeset og kona Mari Simensdatter og til Torheim. At Ivar Torheim var forlovar i 1717 KAN etter det eg kan forstå forsovidt berre vere eit utslag av koplinga som tydeligvis har eksistert mellom Torheim og Mørkeset frå tidlegare. Ikkje nødvendigvis at denne Mari Simensdatter er lik Mari Simensdatter frå Torheim.

Fortsatt mange spørsmål utan svar med andre ord.

Jeg tror vi skal glemme Lars Olsen Ervik i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante opplysningar! Skiftet (i live) etter Abraham Gjesdal og frue har svært dåreg blekk - kven er det som er sett opp som arvingar?

Aase, noen av lenkene dine fungerer ikke.

Ad Abraham Giesdal:

Jeg har ikke klart å oppfattet hva slags krav disse to unge damene har i boet, men trolig arv:

1. Dorethe Abrahamsdatter for 11 - 3 - 6 udlagt

2. Dorethe Andersdatter for 11 - 7 - 3.

(ingen arvinger er nevnt før opplistingen av boets midler).

Till formyndere for de bemelte tvende piger, er anordnet

- Broderen Simen Abrahamsen for Dorethe Abrahamsdatter, og

- svogeren Iver Giesdal for Dorethe Andersdatter

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24224/315/

Endret av Tor Kvien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lenge sidan fekk eg denne informasjonen frå Statsarkivet angåande dette skiftet : Dorethe Abrahamsdatter for arv etter moren ( Skiftebrev 17.09.1697) Dorethe Andersdatter ein andel , for henne er Abraham Hansen formynder, (skiftet er datert 23.10.1719) 

Desse skifta som er nemt har eg ikkje funne... Og eg er litt usikker på kor henne det kjem fram i skiftet informasjonen om skiftene 1697 og 1719. Men skiftet av 1719 må vel omhandle Dorethe Andersdatter. ( Mulig Abraham Hansen har vore verge for ho sidan ho har tilgode midler i buet)

Svogeren Iver Gjesdal som er nemd trudde eg var gift med dattera til Abraham, Kari Abrahamsdatter i 3 ekteskap. 

Endret av Ole Marius Lien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er så mange lause endar her at det er vanskeleg å vite kvar vi kan finne meir om vi dreg i dei - men to ord om namnet Ullaland som var nemnt: Eg forbind det med Naustdal, men om det også finst på Sunnmøre, vil eg meine det er minst like sannsynleg at det er dit vi skal.

Har retta lenka til Gjesdal-skiftet; eg veit ikkje heilt kva som skjedde i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje desse passar inn i Lars Olsen Mørkset sin familie men her er uansett eit par skifteekstrakt for Mørkeset frå tingboka for 1736

Det fyrste er datert 2. mai og er etter ekteparet Jørgen Olsen og Eli Pedersdatter Mørkeset som begge er døde og etterlet seg sonen Peder Jørgensen 20 år.

Det andre datert 3. mai og er etter avdøde Hans Abrahamsen Mørkeset, enke er Mari Olsdatter. Ingen born og faren til Hans - Abraham Giesdahl arvar

Sjå side 72a, andre og tredje avsnitt.

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord sorenskriveri, Tingbok I A 27 , 1735-1738, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: 1738-1741, se kopi-tingbok nr. D 13

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:rg_read/30935/73/

Tek dei med kun fordi det manglar skikkelige skifter frå denne perioden.

Her er litt mer om Jørgen og Eli på Mørkeset.  Her nevnes hennes morbror Michel Thorem:

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord sorenskriveri, Skifteprotokoll A 8 , 1733-1744, oppb: Statsarkivet i Bergen.

.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24225/20/

Endret av Tor Kvien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eg har sagt før, er "alle" gifte med "alle" her, så det må kartleggast alt ein får tak i. Dette skiftet på Hundeide har forgreining til Isane - og til glede for Morten Sylte - til Nogva på Sunnmøre.

Redigert: Og så, framleis på Hundeide, eit av dei skifta eg berre blir sur av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat no saknar eg ein teleporteringsfunksjon på Digitalarkivet - ein dings vi kunne setje oss inn i, trykkje på ein knapp og bli teleporterte til Nordfjord 1720-30. Då skulle vi fiksa dette fort, trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje desse passar inn i Lars Olsen Mørkset sin familie men her er uansett eit par skifteekstrakt for Mørkeset frå tingboka for 1736

Det fyrste er datert 2. mai og er etter ekteparet Jørgen Olsen og Eli Pedersdatter Mørkeset som begge er døde og etterlet seg sonen Peder Jørgensen 20 år.

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord sorenskriveri, Tingbok I A 27 , 1735-1738, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:rg_read/30935/73/

Tek dei med kun fordi det manglar skikkelige skifter frå denne perioden.

Berre ei lita retting til dette - sonen Peder er 2 år, ikkje 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sit og les gjennom alle innlegga i tråden, og i det fyrste innegget skriv du, Morten:

Rasmus Christensen Vik sin syster Inger vart gift med Mons Olsen Midtgård i Måløy. Far til denne Mons var Ole Simensen Midtgård som var son av Simen Olsen Torheim og bror av Anders Simensen Isane og halvbror til Mari Simensdatter Torheim.

Eg tvilar ikkje på opplysningane dine, men skulle gjerne hatt dokumentasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sit og les gjennom alle innlegga i tråden, og i det fyrste innegget skriv du, Morten:

Rasmus Christensen Vik sin syster Inger vart gift med Mons Olsen Midtgård i Måløy. Far til denne Mons var Ole Simensen Midtgård som var son av Simen Olsen Torheim og bror av Anders Simensen Isane og halvbror til Mari Simensdatter Torheim.

Eg tvilar ikkje på opplysningane dine, men skulle gjerne hatt dokumentasjonen.

Jau, det skal du gjere. Tvil på alt, alltid som sitatet går :-)

Seriøst, so fikk eg sjølv dokumentasjonen "servert" av Inge Nygård tilbake i 2012 på forumet på disnorge. Du kan like gjerne få lenken til den "samtalen". Sjå innlegget til Inge (innlegg 8)

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=105940

Kva skifte frå 1697 Aaland har referanse til har eg ikkje klart å finne ut :-( Skiftet frå 1704 var skiftet etter Torleif (Tollef) Olsen Vik

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigert: Eg veit ikkje heilt kva som skjer her; eg legg inn rett lenke og etter nokre timar virkar ho ikkje likevel.

Her er den faktiske lenken. http://http//arkivverket.no/URN:sk_read/24224/315/du har laga. Som du kanskje ser er der noko i byrjinga som ikkje kan vere der for at lenken skal virke. Eg har sjølv ved fleire høve merka dette og forsøker å sikre meg. Det som må skje er at lenken må sjå ut som dette: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24224/315/ etter at du har laga koblinga ved hjelp av lenkeverktøyet. Du kan rette seinare ved å opne lenkeverktøyet og ta vekk det som ikkje skal vere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset - eg har aldri opplevd dette før, og lenka er laga på akkurat same måte som til dei andre skifta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, det skal du gjere. Tvil på alt, alltid som sitatet går :-)

Seriøst, so fikk eg sjølv dokumentasjonen "servert" av Inge Nygård tilbake i 2012 på forumet på disnorge. Du kan like gjerne få lenken til den "samtalen". Sjå innlegget til Inge (innlegg 8)

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=105940

Kva skifte frå 1697 Aaland har referanse til har eg ikkje klart å finne ut :-( Skiftet frå 1704 var skiftet etter Torleif (Tollef) Olsen Vik

Skiftet frå 1697 må vere omtala i eit anna skifte, sidan det ikkje finst protokollar frå det året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet i 1697 kan vere henta frå ein referanse i eit skifte ja, eller kanskje frå ein referanse i ei tingbok ein eller annan stad. Umulig å vite sikkert. Skal eg "vite det" so kjem det for dagen ein gong skal ein sjå :P ;)

Har lese litt vidare i tingbøkene i kveld og her er enno ein referanse til Mørkeset/Sørland. Abel Larsen, neste brukar etter Hans Abrahamsen etter det eg kan forstå, legg fram "adskillige skifftebref og andre Dokumenter" og fører bevis for å ha løyst inn fleire partar i garden. Abel og kona Marette Olsdatter (nærare bestemt i samband med hennar arv i Mørkeset) er nemnde, Abraham Gjesdal, Christi Jonsdatter og Mari Olsdatter, enka etter Hans Abrahamsen er alle nemnde.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:rg_read/30935/136/

Ikkje viktig inn mot søket etter Mari Simensdatter, men muligens viktig for Ole Marius Lien??

Eg leser tingbøkene for å sjå om eg kan lokalisere eit ekstrakt frå  Peder Simensen Torheim sitt skifte. Lite å melde frå Torheim og Isane!

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten eg la inn informasjonen om Abraham Gjesdal av di han var nemd fleire plassar i tråden både som Torheim og Gjesdal. . Det er jo  mange nok familiar i tråden som det er. Men selfølgelig er det kjekt når det dukkar opp nye opplysningar som eg ikkje var klar over. Eg får ved eit seinare høve starte ein eigen tråd om den familien. No er det Marie Simensdatter som er hovedfokuset :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre litt opprydding i forhold til Abel Larsson Mørkeset si kone Marte Olsdtr - ho er vel identisk med dotter til Ola Jonson Mørkeset, og då skal ho i følgje skiftet etter han vere dotter til forrige kone Randi Larsdtr (frå Lote) - og ikkje Kristi Jonsdtr?

Og Abel sjølv - veit de opphavet hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utan å kjenne denne familien nærgåande so vil eg likevel strekke fram nakken og vere enig med konklusjon om Randi og Kristi. Eg er litt usikker på kvar du, Aase, meiner det har kome fram at Marte Olsdatter skulle vere datter av Kristi Jonsdatter?

Slik eg leser skiftet og innføringa i tingbok frå 1737 eg refererar til i innlegg 94 over so var Marte Olsdatter, gift med Abel Larsen, datter av Ole Jonsen Mørkeset. Abel overtek parten som ho har i Mørkeset.

Hans Abrahamsen Mørkeset (død ca. 1736 jfr. innlegg nr. 71 ) hadde tidlegare vore gift med Anne Olsdatter, også datter av Ole Jonsen Mørkeset. (ref. skiftet etter ho frå 1727) og han vart g.2. g. m. ei Mari Olsdatter som nemnd i tingboka i 1736. Abraham Gjesdal og denne Mari Olsdatter gjev frå seg sin arvepart til Abel på den måten at ho skal verte forsørga på/av garden. (Abel hadde tidlegare løyst ut Abraham for enno ein annan part i garden)

Avdøde Kristi Jonsdatter er nemnd i 1737 ved at ho hadde vore forsørga på garden av Abel sjølv er det like til, og ho let etter seg ein part i garden som han har overteke..

Skiftet etter Ole Jonsen fortel entydig at Randi er mor til dei tre borna Rasmus, Marte og Ane.

Dette er iallefall slik eg forstår kven Marte Olsdatter g.m. Abel Larsen er... Kven han er derimot aner eg ikkje. Håpte kanskje Ole Marius Lien veit det sidan han er (meir) direkte del av familien ... ?

Og, Ole Marius, dette er ein sovidt stor og omfattande tråd allereie at om eg tek med litt ekstra rundt ein familie som ein allereie studerar så er det heilt greitt for meg. Trur eg fortsatt har oversikt ;-)

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaring - eg hadde ikkje heilt fått med meg kvifor Kristi Jonsdtr var nemnt; det er ei litt uvanleg utforming på dette dokumentet.

Når det gjeld Abel Larsson, manglar eg ein gloppar med det namnet - fødd på Straume i 1708, men det er kanskje for seint til å kunne passe inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ikkje heilt urimelig synes eg... Det var vel ikkje uvanlig å gifte seg med eldre personar for både kvinner og menn denne tida og aldersmessig var det ikkje meir enn ca. 10 år mellom Marte Olsdatter og denne Abel frå Straume du nemner. Marte var 15 år i 1713 i skiftet etter faren, dvs. fødd ca 1698. Abel fødd som du seier 1708. Ikkje umulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då held eg han framleis som ein muleg kandidat. Det var mykje samkvem mellom Hyen og bygdene lenger ut i fjorden. Eg tykkjer det er fascinerande å tenkje på at stader som vi i dag oppfattar som avsides og bortimot "der-ingen-skulle-tru"-aktige, som for eksempel Metteneset, Askevikja og for den del også Torheim, på den tida låg midt i hovudvegen og var attraktive stader å slå seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider