Gå til innhold
Arkivverket

S&F, Bremanger og Eid - Mari Simensdatter g. Ytre Isane (ca. 1698-1775), kven var ho?

Morten Sylte
 Del

Recommended Posts

Eg veit desverre ikkje kvar Abel Larsen er, men ser at i bygdeboka Eid og Hornindal under Sørland ( Mørkeset) på bruk 4b er der ein Lars Olson som har halve bruket i 1711. Men om han er far til Abel det veit eg ikkje.

Ellers så har eg ikkje så mykje meir om dei som budde der. Andre kona til Hans Abrahamson Mari Olsdatter kan muligens vere frå Ytrehorn i Hornindal. ( Begge forloverane var Olesøner frå Ytrehorn) No var der vel på den tid nært slektskap mellom Ytrehorn og Sætre som ligg lenger inne i fjorden for Mørkeset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret, Ole. Aase får gjere med opplysningane som ho ynskjer.

Avsluttningsvis for for denne familien til Abel so kan eg ta med skifteekstraktet for ho Mari/Maritte Olsdatter Mørkeset innført 14 april 1741. Einaste sonen (står ikkje om det dermed er einaste barnet men er trulig det ... ) Lars Abelsen 10 år gamal arvar. Faren Abel er formyndar.

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord sorenskriveri, Skifteprotokoll A 8 , 1733-1744, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24225/82/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den - og han må nok vere einaste barn, hadde dei vore fleire, hadde dei også vore umyndige og nemnde her.

Men tilbake til Mari Simonsdtr. Eg tykkjer etter kvart at der ikkje kan vere så mykje meir å finne i Isane-Mari si etterslekt. Det eg har håpa på, er at folk på Torheim-sida skulle bli omtala som "hans morbroder" i eller liknande, i forhold til hennar etterkomarar, ein eller annan stad.

På Torheim-sida kjenner vi identiteten til mora, men heller ikkje i hennar slekt har vore noko å finne. Men kva med faren Simon, veit vi kven han er? Kan han t.d. ha sysken som gjev arv til ei brordotter på Isane?

Av Mari sine sysken har vi vel fått ut det vi kan, bortsett frå denne Peder. Dersom det er han som er død på Isane, kven er desse to Våge-borna som har arva?

Redigert:

Desse to gutane heiter Jens og Ola, ikkje Jakob og Ola som eg skreiv ein gong før. Det nærmaste eg kjem så langt, er ein Jens i 1733, son av Ola Kristenson Hunskår. I følgje bygdeboka skal mor hans truleg vere Else Jensdtr Dombestein, utan at det fører lenger.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God oppsummering, Aase. Takk for den.

Re. Peder Simensen og arvingane hans. Trur eg har funne kvar desse borna Jens og Ole høyrer heime, og muligens også ein løysing på kvar Simen Olsen kunne vere komen frå. Det løyser også spørsmålet eg har hatt rundt kvifor sonen Ole reiste ut til Måløya. (Anna enn ei nydelig fin kone sjølvsagt :P :D ) Eg trur nemlig Ole Kristensen Våge er frå Våge/Toskangerpollen på Vågsøya. Denne Ole (eg har ikkje studert noko som helst enno, so eg veit ikkje noko inngåande) er ifølge Aaland død 1733 og faren Kristen OLSEN skal vere fødd ca 1663 og død rundt 1740. Begge brukte Våge nr. 1

Kan vere ein tanke å sjå litt den vegen ...

Her er forresten ein lenke til Våge i boka til Aaland på nb.

http://www.nb.no/nbsok/nb/65e66d6d925dd7e16605f083fe423fda?index=1#401

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Peder Simonson Torheim = Peder Simonson Isane OG vanlege arve-reglar er følgde, er det syskena hans som skal arve, eller deira etterkomarar. (Denne protokollen nemner berre umyndige).

Frå skiftet etter faren veit vi om 2 brør, Ola og Anders, og halvsystera Mari. Anders overlever Peder, og om Mari = Mari Isane, gjer ho det også. Ola har eg ikkje noko dødsår på, men om vi går ut frå at han har døydd før Peder, skulle borna hans kome inn som arvingar, eller eventuelt deira born igjen.

Men Ola sine born kjenner vi - gjennom skiftet etter sonen Simon Olsson Flister i 1768 - og eg finn ikkje noko som passar der.

Kan mor til Peder i så fall ha hatt born før ekteskapet med Simon? Eller - har Mari Simonsdtr teke ein annan veg enn til Isane - ?

Og er der utvegar som eg ikkje ser akkurat no?

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har forsøkt å finne meir om borna med etternamnet Waage og om dette kan samsvare med at Peder Simensen Isane skulle ha noko med tidlegare nemnde Ole Kristensen Våge i Vågsøy å gjere. Klarer ikkje å finne nokon samanheng no i ettermiddag. Inntil vidare let eg dermed dette "sporet" bero. Vil legge til at det er vanskelig å tenkje seg at Simen Olsen Torheim og far til Ole - Kristen Olsen Våge kan vere brødre. Simen er fødd tidlig i 1630-åra medan denne Kristen skal vere fødd rundt midten av 1660-åra. Ikkje umulig men lite trulig.

Når det gjeld Ole Simensen Midtgård er det vel ikkje kjent nøyaktig kva tid han døydde. Aaland foreslår 1725 65 år gamal, noko som kan stemme. Eg har funne ei innføring i tingboka frå 1726 som viser at ein Jens Pedersen får tinglyst bykselsetelen sin i ein part i Midtgård (sjå s. 31a, andre Dito). Denne Jens Pedersen giftar seg ifølge Aaland med Synnøve Abrahamsdatter, enka etter Ole. Noko anna har eg ikkje. Synnøve døyr i 1749 (sjå 13 trin, vs. andre kolonne)

Eg kjenner på frustrasjonen skal eg vere ærlig! Nær sagt på tross av alt vi tross alt har funne. At det ikkje skal vere ein einaste ref. å finne om nokon av dei to Simensdøttrene synes eg er merkelig, for å seie det mildt. Noko MÅ vere å finne ein stad! Men om ein finn det no er usikkert!

Ein veg som vi allereie er i gang med er jo å sjå om ein kan fastslå kva som hende med Mari Mørkeset. Det er ikkje av-/bekrefta om ho = Mari Simensdatter Torheim. Får ein slå fast det so er det jo straks meir usikkert at "min" Mari = Mari Torheim.

Korleis ein skal kunne fastslå eit evt. ekteskap som kona til Simen skal ha hatt før Simen veit eg ikkje. Mulig noko kan vere å finne i tingbøkene, men det er jo ein heller langdryg affære. Iallefall når ein skal inn i 1600-talet og skrifta då! Det same er det å eventuelt finne Peder Simensen i tingboka. Eg har sett det lisje eg kan for åra 1736-37 men har ikkje funne noko enno iallefall og det er jo ikkje sikkert det er innført heller. Eg har heller ikkje funne nokon ref. til alderen til Peder nokon stad! Den kan vere grei å finne...

Eg lyt gå svært nøye gjennom alt vi har funne og sjå om der er andre mulige skifter som kan vere aktuelle. Gjerne også gå gjennom dei som er funne allereie ein gong til.

At Mari Isane kan vere ein annan stad ifrå er meget mulig. At ho var frå Torheim har jo heile tida berre vore ei hypotese - og kun det! Men KVAR?? Ein kan verte forpirka ta mindre <_<

Kan hende det rette for oss alle no er å la dette søket bero ei tid og heller kome tilbake om noko nytt skulle dukke opp.

I ly av det so vil eg gjerne uansett kva som skjer herifrå takke kvar og ein som har delteke for å ha delt av kunnskapen Dykkar. Synd ein ikkje kjem i mål (enno!) men slik er slektsforskning. Det tek tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peder Simensen på Isane vart ifølge kyrkjeboka "72 1/2 aar og 8 dage" gammal, ifølge innføringa i 1737:

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Davik, Ministerialbok nr. A 1 (1710-1742), Kronologisk liste 1737, side 113.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8748&idx_id=8748&uid=ny&idx_side=-113
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070418630207.jpg

Det skulle vel tilseie at han var fødd i 1665.

Elles må eg påpeike at det er over 30 år mellom skifteekstraktet etter Peder Simensen og skiftet etter Simen Olsen Flister. Sagt på ein anna måte treng ikkje arvingar i 1737 å vere i live (eller ha etterlatt seg eigne livsarvingar) ved eit skifte meir enn 30 år seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett - eg kan knapt hugse sist eg har vore bort i ei meir fascinerande jakt - og nettopp fordi det kjennest som om vi har det meste innafor rekkevidde - og så har vi ikkje det likevel. Det er like før eg reiser eins ærend til Bergen for å lese i Formyndarprotokollen - der trur eg vi hadde funne litt av kvart!

Men sidan eg ikkje har tid til å reise til Bergen, og ikkje vil misse nattesøvnen og matlysta, kjem eg nok til å prøve å avslutte jakta her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Inge.

Og du stadfesta nett det eg sat og såg på i skiftet etter Simen. Der er det eksplisitt sagt at Peder er yngste bror. Sjølvsagt under forutsetning at denne Peder = Peder frå Torheim.

Eg må berre henge meg å på den konklusjonen, Aase. Utrulig besnærande å vere så nær og likevel så langt unna.

Kanskje kan ein sende ein forespurnad til Bergen ...

Vel, takk for jakta, så langt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Du er i alle tilfeller meir enn hjertelig velkommen til å fortsette :-) Men eg tek ikkje ansvar for mangel for søvn :rolleyes: :P  eller andre fysiske (og psykiske) skadar :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tidlegare innlegg er Anders Simensen Isane nemndt ved ymse høve. Som er konstatert so gav skiftet etter ham og kona Brite Christensdatter frå 1746 ingen informasjon om halvsystera Mari Simensdatter Torheim.

MEN: Som nemndt i innlegg 54 var Ole Monsen Torheim forlovar ved giftemålet mellom Lars Olsen Isene, (sonen til Mari Simensdatter Isane) og Barbro Jacobsdatter i 1749. Der og då vart det deriomot ikkje spesielt nemndt at han (Ole Monsen) var gift med Kari - elste datter av Anders Simensen. Med andre ord var han dermed gift med det som muligens er syskjenbornet til Lars, noko som i seg sjølv er ein interessant observasjon.

Skiftet etter Kari Andersdatter Torheim frå 1759 har ikkje ytterligare hint om ein eventuell samanheng til Mari Simensdatter Isane. Enkemannen Ole Monsen og borna Anders Olsen, 23 år (verge faren), Anne Olsdatter gift med Jørgen Olsen Høynes (Botn) og Eli Olsdatter gift med korporal Hans Kristensen Snel.

Heller ikkje skiftet etter enkemannen Ole Monsen Torheim frå 1762 gav ytterligare spor. Her arvar born eller borneborn: Anders Olsen Endal, gift, Anne Olsdatter gift med Jørgen Olsen Bottnen og Eli Olsdatter, død, hennar 3 umyndige søner Kristian, Ole og Mons Hanssøner arvar.(verge faren Hans K. Snel)

Skifter frå Orheimsbakken (Gunhild Andersdatter) er det ikkje mange av og lite er å hente frå dei i relasjon til Mari. Eg har ikkje funne nokon direkte samanheng korkje til Mari Simensdatter Isane eller Torheim. Der er forhold ved Orheimsbakken som knyter ting litt saman men dei er svært perifere: slik som at Lisbet Markvarsdatter Isane (brordatter til Ole Sakariasen) var gift der, samt at ein Rasmus [nedre?] Rafshol (nabogard til Orheimsbakken) var verge for Borghild Sakariasdatter - yngste systera til Ole. Andre glimt derifrå har eg ikkje. Dåpane har ingen av dei "interessante" personane blandt fadderane - kun Ole Monsen er nemndt frå Torheim. Lutzie Christensdatter [Vik] er nemndt, men er utan relevans i denne samanhengen.

For Kristi Andersdatter sin del var det skifte etter mannen Ole Ivarsen Vik i 1747 . Her arvar enka Kristi og ni (!) umyndige born - Ivar Olsen, 24 år, Kristen, 20 år, Anders Olsen, 18 år, Ole Olsen, 16 år, Peder Olsen, 9 år, Simen Olsen, 3 år, Brite Olsdatter, 22 år, Kristi Olsdatter, 14 år og  Mari Olsdatter, 11 år. Verger: "Svogeren" Ole Monsen Ytre Torheim for Ivar, Kristen og Anders, "morbroderen" Jens Andersen Indre Isene for Ole, Peder og Simen, Daniel Orheimsbakken for Kristi og Brite og Mikkel Olsen Vik for Mari. Heller ikkje her noko om "min" Mari Simensdatter

Og til sist Jens Andersen Isane. Her er ingen skifter som eg kan finne. Derimot har eg sett litt på fadderane til borna hans, og denne dåpen frå 1735 av andre dattera hans Martha var interessant Her er nemlig Corp. Simen Iversen fadder. Ikkje heilt uventa sånn sett. Anders og Simen HAR eit slags felles opphav også. I 1738 vert Simen Torheim sin son Hans fødd og dette er utrulig. Her er Jens [Andersen?] Isene samt Mari Simensdatter fadderar. Men INGENTING om kvar denne Mari er busett! Frustrasjonen er nesten total!!! Men ein får iallefall eit glimt av halvsystera til Simen Ivarsen Torheim og Ole og Anders Simenssøner i live!! Litt seinare same året (26 desember) døyper Jens Andersen sin datter Brite. Her er Lisbeth Marqvarsdatter fadder.

Her er forresten eit for Bremanger Bygdebok sin del (mulige) ukjent barn av Jens Andersen Isene døypt 24 juni 1732. Faren er innskriven som Jens Andersen Myklebust. Barnet sitt namn er Hans - noko som stemmer med to forhold i høve kona Kari Hansdatter sitt opphav. Ho skal ifølge trulovinga i 18 mai 1732 vere frå Myklebust og far hennar var ein Hans. Fadderar er Ole Monsen Torheim (!!), Rasmus Jensen Myklebust i Ålfoten, Enoch Elias., Magdeli Nedig[ard] i Ålfoten og Ingebor ibid. Eg konstaterar det ikkje - berre set fram muligheita... Ein Hans nr. 2 er forrøvrig døypt 1746.

I 23 mai 1746 døyper Simen Torheim nok ein son - Iver. Her er dei fleste fadderane frå Torheim, utanom den siste som var Sakarias Isene. Sonen døyr 6 dagar gamal...

Desse dåpane dempar iallefall ikkje tanken min at Mari Torheim kan ha reist til Isane og gifta seg med Sakarias. Men fortsatt: INGENTING konkret ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpane til Kari Andersdatter Torheim sine born.

Anne d. 16 aug. 1722. - fadderane er Peder Ols, Torheim, Ole Joensen ibd, Anne Christensdatter [Torheim], Christi Andersd. og Ragnhild Larsd.

Mari døypt 23 sept. 1724 - Christen Høynes, Peder Olsen Torheim, Brithe Christensdatter Isene, Mari Olsdatter Lillestøel og Christi Bersvendsd. Arnestad.

Eli døypt 22 des. 1726 - Anders Simensen Isene, Iver Torem, Christi Andersdatter Vig, Anne Pedersd. Torem og Christi Iversd. ibd.

Mogens døypt 23 des. 1728 - Iver Torheim, Jon Ols. ibd, Michel Peders. ibd, Brite Christensd. Isene og Marthe Simensd. Vøvelsætter

Brite døypt 25 mai 1732 - Simen Torheim, Magdelij Indre Iise,  Gunilde Andersdatter og Christie Hansdatter

Innført 18 januar 1737 at presten har døypt eit born av Ole Monsen Torheim. Ingen namn, ei heller nokon fadderar nemnde.

Til tross for at mange sikkert har oppfatta dette og også har tenkt på det mange gongar. Det er vel gjerne på sin plass eksplisitt å nemne at Anders Simensen Isene [brite] og faren Simen Olsen Torheim [Anne] må reknast som svogerar etter våre dagars forståing av ordet i og med at dei var gifte med kvar si datter etter Kristen Kristensen Vik. Difor vil det som nemndt tidlegare ikkje vere urimelig å finne fadderar mellom kvarandre sine born, borneborn og so vidare. Men rart er det ja!

Mari eller Ole Isene ikkje nemnde. Men for dei som er meir kjende med folket på desse traktene - kan dei andre fadderane gje nokon indikasjonar som er umulige for meg å oppfatte?

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved dåpen til Rasmus Eliæs. Isene sit barn Helvig 25 oktober 1722 er ei "Mari Simonsd. nemndt som fadder ilag med Marqvar Sakariasen. Og sidan her ikkje er andre gardsnamn enn Isene nemnde så antek eg at ein av det kan slutte at Mari også er busett på Isane. Det antydar dermed at "min" Mari Simensdatter er komen "til gards"

Den 19 sept. 1724 døypte Ole Zackris Isene sonen Sakarias. Her er Anders Peders. Isene, Marqvard ibd, Peder Vilhielms. ibd, Brithe Olsd. ibd og Synnøve Zachariæd. ibd fadderar.

Den 8 des 1725 har Marqvar Sakariasen Isene sonen Ole til dåpen. Her er nok ein gong (svigerinna] Mari Simensdatter mellom fadderane.

13 november 1729 har Ole Sakariasen sonen Simen til dåpen  - her er Anders Simensen Isene, Hans Isene, Simen Iversen Torheim, Britte [Christensdatter??] Isene og Borghild Zackariasd. Isene fadder

Det beste indisiet hittil??

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, det skal du gjere. Tvil på alt, alltid som sitatet går :-)

Seriøst, so fikk eg sjølv dokumentasjonen "servert" av Inge Nygård tilbake i 2012 på forumet på disnorge. Du kan like gjerne få lenken til den "samtalen". Sjå innlegget til Inge (innlegg 8)

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=105940

Kva skifte frå 1697 Aaland har referanse til har eg ikkje klart å finne ut :-( Skiftet frå 1704 var skiftet etter Torleif (Tollef) Olsen Vik

I min egen database ligger dette sitatet. Kanskje er lenken tatt inn her tidligere - (Kom visst som svar på feil sted):

Dette dokumentet frå 1779 (nr.4479) viser at brukaren Rasmus Christensen på Vik "herved sælger, skiøder og afhender (bruket) til den velagtede Dannemand Peder Olsen, som er indtraaet udi ægteskab med min søsterdatter Synneve Monsdtr.":

http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_id=12500&uid=ny&idx_side=-201

Endret av Tor Kvien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den lenken, Tor. Greitt at den ligger framme åpen for dei som ønsker tilgang til dette beviset.

Men kan det vere at sitatet ditt henta frå tråden eg viser til over frå Disnorge?

Inge tek den med i slutten av sitt innlegg om korleis det kunne ha seg at Synneve Monsdatter (og Peder Olsen) kunne verte brukarar i Vik i Ålfoten, nær sagt utan tilsynelatande tilknytning der. Som tråden etablerte so var denne Synnøve datter av Mons Olsen Midtgård og kona hans Inger Rasmusdatter (med tilnamnet Degnepold)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den lenken, Tor. Greitt at den ligger framme åpen for dei som ønsker tilgang til dette beviset.

Men kan det vere at sitatet ditt henta frå tråden eg viser til over frå Disnorge?

Inge tek den med i slutten av sitt innlegg om korleis det kunne ha seg at Synneve Monsdatter (og Peder Olsen) kunne verte brukarar i Vik i Ålfoten, nær sagt utan tilsynelatande tilknytning der. Som tråden etablerte so var denne Synnøve datter av Mons Olsen Midtgård og kona hans Inger Rasmusdatter (med tilnamnet Degnepold)

Det kan nok tenkes, for det er i helhet et sitat som er limt inn i basen min i forbindelse med lenken. ;)

For å nevne Ervik et øyeblikk igjen, ser jeg at en Ole Zachariasen bosetter seg i Ervik. 

I et skifte lenger framme i denne tråden er det et stednavn du sier at du ikke klarer å tyde. Jeg mener det skal være Hamneset, men jeg finner ikke igjen innlegget ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette vere sonesonen til Ole Sakariasen Ytre Isane du meiner? Som du kanskje har lese tidlegare i tråden so busette Sakarias Olsen Isene f. 1724 (andre sonen til Ole Sakariasen Isane) seg i Ervika rundt 1755. Sonen hans ved namn Ole budde vel ei tid i Ervika ilag med faren før han døde. Usikker kva år dette var her og no, men han er i alle fall død før 1796 sidan han ikkje er med i skiftet etter farbroren Simen Olsen Isene. Eller er dette ein annan Ole Sakariasen du har funne?

Hamneset kan vere korrekt. Eg skal ikkje seie at det er feil iallefall sidan eg er svært usikker sjølv. Stadnamnet kom opp i samband med ein av vergane i skiftet etter Ole Olsen Mørkeset frå 1699 som du var den fyrste til å nemne ganske tidleg i tråden. Harald L. Bakke foreslo Hammer? Iallefall gjaldt det vergen Knud Monsen, verge for dattera Kari Olsdatter Du finner dette og meir i innlegg nr. 65 og utetter. Mykje informasjon om samband mellom Mørkeset, Gjesdal og Torheim (og Ålfoten) om det er av interesse.

Samanhengen mellom Lars Olsen Mørkeset og Mari Simensdatter er enno ikkje tilfredstillande utforska. Det er fortsatt ope om "min" Mari var gift to gongar som du påpeika og om ho fyrst var gift med denne Lars. Eller om denne Mari er Mari Torheim og "min" Mari er ei heilt anna Simensdatter enn ho på Torheim. Det tidlegaste sporet av Mari Simensdatter eg har funne på Isane er frå 1722 (sjå #114). Så Mørkesetsporet er fortsatt svært varmt i relasjon til Mari Simensdatter Torheim.

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ein Anton Olson Isane som bygslar gården Hamnnes i 1744 ( Siden 371 i bygdeboka for Eid og Hornindal av E.Os) Den ligger på yste neset mellom Torheim og Mørkeset/Sørland. Utan at eg har sjekka slektsforholdet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den, Ole Marius, men denne Olssonen er ikkje relatert til "min" Ole. Iallefall etter det eg veit. Ein Anton Olsen brukte ifølge Bremanger Bygdebok ei tid Indre Isane 1 men er vekk derifrå før 1742. So det kan godt stemme med han du har funne buande på Hamneset. Uansett so er ikkje verga Knud Monsen veldig interessant for min vidare forskning. Før han evt. blir det. Ein veit aldri heilt med denne slekta :D  ;)

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ein Anton Olson Isane som bygslar gården Hamnnes i 1744 ( Siden 371 i bygdeboka for Eid og Hornindal av E.Os) Den ligger på yste neset mellom Torheim og Mørkeset/Sørland. Utan at eg har sjekka slektsforholdet..

Anton Olson Isene fødd 1699  død 16. nov 1777 frå bruk 1 "Engelstad" Indre Isane

gift med Anne Kaspersdtr f. 1699 - død 25.05. 1783

Bygsa Hamnes i 1744  (Oppl. frå slektsoversikt for Hamneset v/ Dagfinn Rosø  mars 1998)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anton Olson Isene fødd 1699  død 16. nov 1777 frå bruk 1 "Engelstad" Indre Isane

gift med Anne Kaspersdtr f. 1699 - død 25.05. 1783

Bygsa Hamnes i 1744  (Oppl. frå slektsoversikt for Hamneset v/ Dagfinn Rosø  mars 1998)

For å presisere:

Englestad har eige gardsnr.  112 i Bremanger, i tidlegare Davik kommune var Englestad gnr. 9  og er indste garden på Isane og har ikkje noko med garden Indre Isane å gjere utanom at dei er nabogardar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvar meg igjen! Med alle namna som er komne fram i innlegga over, vert det  som å løyse kryssord - for å plassere namna.

Trur at ein kan sei at Mari Simensdtr. kom ifrå "Innaforbruket"  (nr. 3  gamalt nr  veit ikkje nr no) på Torheim.

For mange år sidan, skreiv Andreas Torheim f. 1923 eit slektshefte for "Nesaslekta" på Torheim. 

Der har han sett opp slektsliste for "Innanforbruket på Torheim.  Siterer frå han (med forbehald om ev feil)

Med hjelp av denne slektslista, eigne notat og Åandsboka, har eg sett opp dette;

Anders på Torym betalar i 1520 skattepengar

Simon på Thorim legg ut 2 Rd i skatt i 1563. Var velstandsmann

Anders f. ca. 1558 - d. 1608 . Enkja (namnlaus) brukar garden frå 1608

Oluf Anderson  f. ca 1570. Brukar i 1609 halve garden

gift med Mari (Marie) Simonsdtr. f. ca 1565

Born; Magdeli (Magnhild)

Mikkel -nemnd 1646

Simon Olson f. ca. 1622 - d. ca. 1705

Gift 1. ?

(Ved prestens mantal i 1664 har Simon barna Jakob 20 år og Lauritz 14 år)

Gift 2 med Anne Kristensdtr Vik

gift 1706? med Ivar Jonson fødd Hundeide f. 1682

Simon Ivarson f. 1706 - d. 1744

Gift med Kristi Hansdtr. 1710 - 1790

gift med Anders Johnson Indre Henden 1720 -1776

-----------------

Trur desse årstala for fødsel er litt tvilsomme - men det ser ut som Simon Olson har fått ei datter, som han har kalla Mari etter mor si. Mora till Mari d.y er kanskje Anne Kristensdtr.  Vik. Ho må ha vore mykje yngre enn mannen.                 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Sol. Ikkje minst for å gjere meg merksam på den boka av Anders Torheim.

Og, som du, så trur eg og at "min" Mari på Isane var frå Torheim. Men hittil har eg dessverre ikkje sett noko direkte bevis for at ho er det. Ein heil mengde med indisiar, ja! Men ingen - som Aase sa det - "morbroder" eller liknande som 100 % sannferdiggjer at dette er tilfellet. Simon fikk heilt klart ei datter med Anne noko skiftet etter han frå 1705 fortel! At Simen var son til brukaren før seg på Torheim har eg tenkt tanken på men har ikkje sett fram nokon tankar rundt det sjølv sidan eg ikkje har noko konkret om det. Skulle svært gjerne ha sett ei kjelde for dette. Ikkje for å vere skitstøvel på nokon måte, men eg har sett litt for mykje av "må ha vore" til heilt å ville tru på det utan vidare. Ikkje minst i bygdebøkene der eg kjem frå.

Og litt i forlenginga av akkurat dette med kjelder - kjelda du viser til - presten sitt manntal i 1664. Mulig eg tek fullstendig feil her men står ikkje det der Erichss og ikkje Simenss for Jacob og Lauritz? Og "eet Barn" rett under?? (Her treng eg svært til eksperthjelp!) Samanhalde med 1666 så er det enno meir forvirrande - her ser det ut til å vere nemndt Lars Erichs 13, Mogns Erichs 10 og deretter Erik Anderss 2. Uansett ser det for meg ut som at Jacob og Lars i 1664 er stesonar til Anders og ikkje har noko med Simen å gjere - som har sonen Oluff/Ola 3 år i 1666 (ref "eet Barn??). Men her treng eg tydehjelp!! Og igjen, Sol, dette er ikkje for å vere skitstøvel eller bezzerwizzer. Berre kritisk.

Må dessverre innsjå at tråden har vorten stor og uoversiktlig. Det fell mykje på min kappe vil eg seie som kanskje har vore litt for inkluderande. Samtidig så må ein i denne typen søk gå svært breitt ut for å sjå om "eitkvart" dukkar opp som seinare kan leie ein inn mot målet. Og sidan her kom opp eit spor som so klart peika mot Mørkeset for kvar Mari Torheim kunne vere reist til so var det ganske naturlig å forsøke å følge det sporet. Synes eg, iallefall! Så lyt ein berre ta inn over seg at bland anna det kanskje har gjort det heile [for] uoversiktlig.

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider