Gå til innhold
Arkivverket

S&F, Bremanger og Eid - Mari Simensdatter g. Ytre Isane (ca. 1698-1775), kven var ho?


Morten Sylte
 Del

Recommended Posts

Mja, veit ikkje heilt. Men uansett takk for skiftet.

 

Og om eg les dette korrekt no so er det i 1741 skifta etter Paul Jensen, busett i Bergen. Arvingar er den igjenlevande enka Elen Rasmusdatter og broren Ivar [Jensen] som er død og etterlet seg sonen Simen Ivers. Thorim boande i Nordfiord På Simen sine vegne møter Ole Olsen. Buet ser ut til å gå nokså nøyaktig i null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette skiftet har ikkje vore framme etter det eg kan sjå. Takk skal du ha for å finne det! Eg har vore i sola ei tid og kjent på det med å nyte livet :D og ikkje fått gjort so mykje meir i ettermiddag. Men skal forsøke å skrive ned opplysningane som kjem fram her no i dette skiftet.

 

Som er som følger:

 

1765, skifte etter avgangne salige Kari Zaccariasdatter Haus. Enkemann Johannes Ivers[en] Hous.Ingen born og syskjen og born av syskjen arvar Kari.

Elste bror: Ole Zacarias. Iises 5 born: 1:) Lars Olsen Iisen 5 igjenlevande born: Jacob Larsen 14 år, Anne Olsdatter 16 år, Mari Larsdatter 11 år, Lisbet Larsdatter 8 år og Dorthe Larsdatter 6 år. 2:) Zaccarias Olsen Ervigen, myndig, 3:) Simen Olsen Iise, myndig, 4:) Anne Olsdatter gift med Ole Olsen Staareim og 5:) Magdeli Olsdatter 33 år. Yngste bror, Marqvar Zaccariass. Iises 2 born: Zaccarias Marqvarss: Yttre Iise, myndig og Lisbet Marqvarsdatter gift med Rasmus Noesen Orem, og Borgilde Zaccariasdatter, enke, bur i Selløe Sogn, eller Selje som ein ville skrive i dag :-)

 

Kjem også med Lars Olsen Isene etter dette. Ser at det også manglar i oversikta :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet etter Lars Olsen Ytre Isene i 1760.

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord sorenskriveri, Skifteprotokoll A 13 , 1758-1762, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: Register på Statsarkivet i Bergens lesesal.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24230/249/

 

Arvingar er enka Barbro Jacobsdatter (verge er broren Knud Jacobsen Midt-Isane) (Begge desse opplysningane manglar i Bremanger bygdebok!! som har sett opp ei Anne Andersdatter som kone til Lars. Kvar ho passar inn veit ikkje eg!!!)

Borna er Jacob Larsen, 2 år, Anne Larsdatter 10 år, Mari Larsdatter 6 år, Lisbeth Larsdatter 3,5 år og Dorthe Larsdatter 1 år.

 

Verger er Knud Jacobsen Midt-Isene for Jacob, Zaccarias Marqvarsen for Anne og Mari, Zaccarias Olsen Ervik for dei to yngste borna.

 

Barbro og broren Knud var forrøvrig frå Myrold (8) ved Stårheim. Soldat Lars Olsen Iise og Barbro Jacobsdatter Mørold trulova seg 29 des. 1748 og gifta seg 2. juli 1749 i Stårheim kyrkje.

 

Ein av forlovarane var forresten Ole Monsen Torheim. Dvs. nok ein link mellom dei to gardane Isane og Torheim.

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merknad til skiftet etter Lars O Isane: Alderen på sonen Jakob må vel vere feil? Eg tykkjer også det står 2 år, men 5 år seinare er han 14, så det burde heller vere 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merknad ang. alderen til Jakob er notert! Takk skal du ha.

 

Berre som ein stadfesting at du har rett, i skiftet i 1775 var han oppgjeven å vere 23 år, dvs. fødd 1751/52.

 

Her er dåpen 12 oktober 1751

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel for så vidt det vi gjer - lever i håpet om å finne eit skifte som inneheld ein slektskap som spikrar "dei to damene" saman..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redigert.

 

Eg beklagar denne kommentaren som var lite hensiktsmessig og heller var kontraproduktiv. Eg håper vi kan fortsette som vi allereie var i gong med.

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det i tankane: Her er skiftet etter Dorthe Larsdatter Gjesdal, gift med Simen Hansen frå 1834. Eg har dessverre vanskelig for å lese denne skrifta, og kan ikkje gje noko skikkelig avskrift frå skiftet. Eg TRUR eg les at dei har ein son Lars Simensen, som er myndig ...

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Eg skreiv eit slag oppsummering i går kveld, men har fjerna det att fordi det var snarvegar i det, så til dei som eventuelt las det: Gløym det!

 

Kva veit vi sikkert om Mari Simonsdtr Torheim, f.va 1698, sin familie? Og kva kjelder har vi til kunnskapen?

 

Det fyrste og vel einaste som så langt fortel oss at ho eksisterer, er skiftet etter faren i 1705.

 

I skiftet får vi vite at mor heiter Anne Kristensdtr og at Mari er einaste barn. 

 

Som verje får ho morbroren sin, Anders Kristenson Vik. Dermed har vi fastslått at Anne er dotter at Kristen og Kristi Vik i Ålfoten, som vi kjenner borna til frå skiftet etter Kristi i 1714.

 

Namnet på Simon si fyrste kone er aldri nemnt.

 

Mari har tre halvbrør - Ola Simonson Skram (seinare kalla Midtgård) og Anders Simonson Isane er nemnt i innleiinga til skiftet. Seinare kjem namnet på den tredje broren, Peder Simonson inn. Det blir nemnt at han er blind, og broren Ola Midtgård har tilsyn med midlane hans.

 

Ein teori er at den blinde Peder bør vere identisk med den blinde og gamle drengen som er nemnt i dette skifte-ekstraktet frå Indre Isane. Dessverre har vi ikkje heile skiftet, som kunne gjeve oss svaret  -  her er det berre to umyndige arvingar som er nemnde - Ola Kristenson Våges to umyndige søner Jakob og Ole - ??

 

Om dette er Peder Torheim, kven er då desse umyndige arvingane?

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angåande søket etter Lars Olsen Mørkeset - sett fram av Tor Kvien som eit alternativ (eller kanskje eit tillegg til??) til kven Mari Simensdatter Torheim gifta seg med. Kan dette vere skiftet etter faren til denne Lars? Her er iallefall ein son Lars Olsen nemnd i dette skiftet frå Mørkeset (Sørland) i 1699.

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord sorenskriveri, Skifteprotokoll A 1b , 1699-1699, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: Fol. 188-387. Register på Statsarkivet i Bergens lesesal.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24215/117/

 

Andre innvolverte er mor og enke Christi Eriksdatter (verge Mogens Torheim!!), born: Lars Olsen (verge Ole Pedersen Hundeid), Salige Christi Olsdatter og i hennar sted barnet Marette Knudsdatter (trur det er det som står, alt om denne Christi er tilføya seinare men mot slutten av skiftet kjem det uansett fram at Christi er elste datter, død og etterlet seg dattera Marrette Knudsdatter), Marrethe Olsdatter (verge Peder Lyssetter), Anne Olsdatter (verge Ole Skareid), Kari Olsdatter (verge Knud Mogensen .... (klarar ikkje å sjå kva gard han budde på) og Christi Olsdatter (verge Christen Sigdestad)

 

Her er og ein tydelig samanheng inn mot Torheim og også Ålfoten. Er kanskje denne Christi Eriksdatter syster av Mogens (verga hennar) og dei begge frå Y. Torheim 1?? Christen Sigdestad kan kanskje vere Christen Rasmusen frå Sigdestad bruk to?

 

 

ad notam

 

Ikkje minst for min eigen del vil eg bemerke eit forhold som har kome fram om dattera Anne Olsdatter Mørkeset. Ho ser ut til å ha gifta seg tre (?) gongar, og vart trulig enke to gongar. I skiftet etter andre ekteskapet med Ole Olsen, fikk ho ein son Ole. Det eg synes må takast fram spesielt er at formyndaren for dette spebarnet var farbroren Ole Olsen Ullaland. Er dette Ullaland i Austefjorden? Eller er det eit Ullaland nokon stad i Nordfjorden??

 

(?) Ole Jørgensen (skifte), Ole Olsen (skifte) (og Hans Abrahamsen (enkemann etter Anne sitt skifte) Mulig dette er to forskjellige Anne Olsdøttre! Ingen av dei to borna kalla Ole Olsen frå dei to fyste skifta er med i skiftet etter Anne!)

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knud Mogensen  - Kan det være Hammar/Hammer det står ? - Då høver dei isåfall med Knut Mogenson på Hamre i Davik i tid.

 

Ullaland finst óg i Naustdal i Sunnfjord.

Endret av Harald L. Bakke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Harald. Takk for svaret :-)

 

Tja, det ser vel gjerne ut som at det er Hammer? Eg er usikker!

 

Ok, så då er det gjerne derifrå denne Ole kjem frå då... Og eg som tenkte eg plutselig hadde funne ein mulig link til ein annan del av familien min :rolleyes: Er vel for utrulig til å vere sant om so er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er skiftet etter Christi Mørkset frå 1712, enke etter Ole Olsen Mørkset (skifte 1699), men no er ho plutselig kalla Andersdatter - og ikkje Eriksdatter ... Kva som er korrekt skal ikkje eg forsøke meg på! Det som er sikkert er at borna i dette skiftet er dei same som er nemnde i skiftet i 1699

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord sorenskriveri, Skifteprotokoll A 5a , 1711-1713, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: Fol. 1-284.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24221/111/

 

Arvingar: Lars Olsen, 18 år, Marthe Olsdatter, gift med Guttorm Mørkeset, Ane Olsdatter "som var gift med Ole Olsen Mørksetter", Christi Olsdatter, ugift og Christi Olsdatter, død og hennar datter Marthe Knudsdatter. (mot slutten av skiftet står om familien hennar: "hennar salige moders farfader Ole Guttormsen Nøsdal", formyndar farbroren Peder Pedersen Hamnes [?], fader Knud Røed. Kan nokon vere snill og sjekke desse to siste namna?

 

[?] redigert; takk til Harald L. Bakke for korrekt tolking!

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sit med nasa djupt ned i desse skifta, som eg har vore gjennom før, men det er stadig detaljar å få med seg. Sjå på 112 b i det siste skiftet - andre spalte, litt nedi: Står det ikkje der at Lars Olsson sin farfar er Ola Guttormson Naustdal?

 

(Redigert: no ser eg at du har funne denne opplysninga seinare i skiftet og.)

 

Ikkje at det har noko å seie i denne saka, nødvendigvis, men det var dette med puslespel-bitar då...

 

Elles har vi så god oversikt over karfolka på denne tida (pga 1701-manntalet) at du kan fastslå at Kristen Sigdestad = Kristen Rasmusson Sigdestad - der er ikkje andre, så vidt eg kan sjå.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje desse passar inn i Lars Olsen Mørkset sin familie men her er uansett eit par skifteekstrakt for Mørkeset frå tingboka for 1736

 

Det fyrste er datert 2. mai og er etter ekteparet Jørgen Olsen og Eli Pedersdatter Mørkeset som begge er døde og etterlet seg sonen Peder Jørgensen 20 år.

 

Det andre datert 3. mai og er etter avdøde Hans Abrahamsen Mørkeset, enke er Mari Olsdatter. Ingen born og faren til Hans - Abraham Giesdahl arvar

 

Sjå side 72a, andre og tredje avsnitt.

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord sorenskriveri, Tingbok I A 27 , 1735-1738, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: 1738-1741, se kopi-tingbok nr. D 13

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:rg_read/30935/73/

 

Tek dei med kun fordi det manglar skikkelige skifter frå denne perioden.

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ta med skiftet etter Ole Guttormsen Naustdal frå 1709 og

 

Arvingane er enka Inger Isaksdatter. Med forrige avdøde kone Christi Mørchesetter hadde han borna; Ole Olsen Mørkeset, død og han sine born er Lars Olsen, salige Christi Olsdatter Røed, hennar datter Marthe Knudsdatter, Marthe Olsdatter, gift med Guttorm Mørkeset, Anne Olsdatter gift med Ole Olsen Mørkeset, Christi Olsdatter, tjenestepike i Hundvik og den avdøde dattera Gunni Olsdatter Mørkesets datter Gunni Jacobsdatter, 22 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kan vel setje ein alder på Lars Olsen Mørkeset no etterkvart? 18 år i 1712, innført med 7 år i 1701. Begge desse gjev eit fødselsår på ca 1694.

 

Lars Olsen Ervik som Tor Kvien nemnde finn eg ikkje nokon kjeldebelagt alder for. Aaland meiner han er fødd ca 1676, dvs ca 18 år eldre enn Lars Olsen Mørkeset. Eg skal ikkje fastslå det, men det kan virke som umulig at desse to er same personen. Noko også Tor Kvien etter det eg forstår også har byrja å tvile på.

 

Uansett står no att å finne ein heilt klar samanheng mellom ektefolket Lars Olsen frå Mørkeset og kona Mari Simensdatter og til Torheim. At Ivar Torheim var forlovar i 1717 KAN etter det eg kan forstå forsovidt berre vere eit utslag av koplinga som tydeligvis har eksistert mellom Torheim og Mørkeset frå tidlegare. Ikkje nødvendigvis at denne Mari Simensdatter er lik Mari Simensdatter frå Torheim.

 

Fortsatt mange spørsmål utan svar med andre ord.

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ektemannen Lars Olsson Ervik i 1714 http://arkivverket.no/URN:sk_read/24222/114/

 

Han kan så avgjort ikkje vere Lars Olsson Mørkeset.

 

Den Lars Olsson Mørkeset som gifter seg med Mari Simonsdtr i 1717 (som Tor kom med) - må vere den same som Lars Olsson i skiftet etter Ola Olsson Mørkeset d.e.

 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.