Gå til innhold
Arkivverket
Rolf Paulsen

Finner ikke pantebok nr 39 i Alstahaug/Helgeland/Søndre Helgeland sorenskriveri

Recommended Posts

Rolf Paulsen

Jeg leter etter en konkursbekjentgjørelse av 18/12 1929, tgl. 3/2 1930 på Otto Paulsen.

I følge panteregister nr. 7 for Alstahaug sorenskriveri skal bekjentgjørelsen finnes i pantebok 39-230-39. For sorenskriveriene i Alstahaug, Helgeland og Søndre Helgeland finner jeg ingen pantebøker med høyere nummer enn pantebok nr. 34 1925 - 1935 i Alstahaug sorenskriveri. Jeg har for ordens skyld prøvd å lete her også, men uten resultat.

Hvor finner jeg pantebok 39? Eller er denne ikke tilgjengelig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rolf Paulsen

Takk Kristian

Det stemte, jeg fant dokumentet i pantebok 37. Feilen jeg har gjort, er at jeg har søkt samtidig både på kommune (1820 Alstahaug m.fl.) og arkivenhet (Alstahaug sorenskriveri, Helgeland sorenskriveri og Søndre Helgeland sorenskriveri). Da får jeg kun opp pantebok 34 i Alstahaug sorenskriveri.

Når jeg bare søker på kommune 1818 Herøy, 1819 Nordvik og 1820 Alstahaug, får jeg opp flere alternative pantebøker (nr. 34, 36-39, samt A1 og B1a), slik du nevner. For meg virker det dog litt underlig at jeg ikke får opp det samme ved å bare søke på arkivenhet Alstahaug sorenskriveri. Men den ballen får heller ligg.

Takk igjen for hjelpen.

Mvh Rolf Paulsen 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

For meg virker det dog litt underlig at jeg ikke får opp det samme ved å bare søke på arkivenhet Alstahaug sorenskriveri.

Arkivarene har en gang ordnet arkivene slik. Men nettopp for at man ikke skal behøve å forholde seg til arkivinndelinga, har vi laget muligheten for å velge protokoller ut fra hvilke kommuner de dekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive