Gå til innhold
Arkivverket

Peder Torson Sele - "synden for Bergen"

Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Vi har skiftet etter Torstein Kristofferson på Verlo, og enkja Brite Jakobsdtr er ikkje mor til nokon av borna. Kva tid Mari har døydd og overlate plassen til Brite, veit vi ikkje. Men det er ikkje umuleg at den nye skattkista formyndarprotokollane kan gje oss eit svar her og.

Skaf vi finne noka Fæster-tilknyting her, er det muleg vi skal tilbake til Torstein sine foreldre. Min beste fars-kandidat så langt er "Kristoffer Sagemester" på Alsaker, og meir veit eg ikkje verken om han eller kona.

Dersom Aleksander Torsteinson har "rota seg bort i" ei jente over sin stand, er det minste han kan gjere, å støvsuge slekta etter eit fint etternamn han kan bruke - så sjølv om eg likar teorien om at Fæster-namnet kan kome gjennom fadderskap, forklarar det ikkje kvifor dei seinare blandar seg mykje med Fæster-slekta. Eg veit for lite om sosiale prosessar på den tida til å kunne seie om eit familienamn, same korleis ein har fått tak i det, opnar for kontakt med familie med dette namnet.

Elles tykkjer eg at du bør anbefale nevøen å skifte namn, til ære for sin onkel ;- )

Tolker du skiftet etter Torsten som at alle barna har samme mor? Hvordan forklarer vi i så fall spranget på ca 10 år mellom Alexander f. 1713 og Peder f. ca. 1723? Om de har samme mor, burde det kanskje være flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg les i skiftet at borna er avla med "forrige avdøde quinde" i eintal - men eg har vore inne på tanken på at der kan vere to.

På grunn av trøbbel med datamaskina arbeider eg for tida med ein gammal versjon av basen min, så eg kan ikkje seie deg heilt sikkert kva eg veit om Peder sin alder - men eg trur ikkje 1723 kan vere rett fødselsår.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var den rette Peder Torstenson vi fant gravlagt 06.03.1783, så er alderen der oppgitt til 60 år. Vi må videre kunne anta at han giftet seg en gang mellom 1745 og 1750, så det burde ikke være langt unna sannheten. Det var åpenbart enken Anne Olsdtr. vi fant begravet 06.09.1793. Der sto det Peder Torstenson's enke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider