Gå til innhold
Arkivverket
Rune Gulbrandsen

Landafdelingen

Recommended Posts

Rune Gulbrandsen

Ser det er et spørsmål tidligere, men som dere da ikke helt fant ut av. Hvor lå\var landafdelingen ? Jeg lurer spesifikt på nr. 671(a) min oldefar og oldemor med barn var reg. Ved folketelling 1.12.1910. Han var født Bergen 13.02.1876. Reg.Adresse I 1909 Bergen og Hildeb.Mayers gd.1 så må kommet til byen mellom der. Pluss søkt og søkt men klarer ikke finne lengre bak (får og mor) da jeg ikke vet hvor i Bergen han ble gift,konfirmert,døpt eller født. Da finner jeg naturlig nok ikke om det var noen søsken. Fått litt info av min mor, men ellers ingen å spørre da ny hele gjennlevende siden bare er mamma og min fetter og kusine. Vet ikke om det er noe dere klarer hjelpe\hinte meg videre på. Prøver hjelpe min mor. Andre side av familien vet en masse. Men berge siden det "blank" satt pris på hjelp\info

Endret av Rune Gulbrandsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Kristiansand

Hvis du snakker om Kristiansand, så var landavdelingen de områdene som lå rett utenfor bysentrum. Matr.nr. 671a tilsvarte Jernbaneveien 4. Se panteregisterside her:

https://media.digitalarkivet.no/view/18634/11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.