Gå til innhold
Arkivverket
Hege Johansen

Hjelp til tyding

Recommended Posts

Hege Johansen

Hei.

Jeg trenger hjelp til og tyde tekst i linje nr 384. Jeg er litt usikker på noe av teksten og ønker og være 100% sikker på at det jeg har tydet er riktig.

Håper jeg har klart og leggge inn linken riktig etter at det er gjort forandringer på nettsiden.

Hege

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Ja det er riktig lenke (brukslenke for sidevisning). Trykker du på ikonet, som er det tredje fra høyre, (ikke lenkeikonet..), kommer  kildeinformasjonen med i tillegg til brukslenken:

Oslo fylke, Grønland i Oslo, Ministerialbok nr. 12 (1893-1900), Fødte og døpte 1893, Side 15
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060929030640

384)  25.9 | 17.12 | Jonny Albert Mortinius | Pige, Sømmersken Klara Kristiansen (og) Ungkarl Matros Kent Charley Johansen | hun: Nordbygd. 46, han:Tomtegd. 3 |1875|1874| Bryggearb. Helge Nilsen, Smed Karl Varnström, Kone Andrine Kristiansen, Pige Agnes Kristiansen|Uægte|Anm(eldt af Moderen. Begges 1 ste B.

Endret av Anne-Lise Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege Johansen

Hei. Tusen takk

Hege

Ja det er riktig lenke (brukslenke for sidevisning). Trykker du på ikonet, som er det tredje fra høyre, (ikke lenkeikonet..), kommer  kildeinformasjonen med i tillegg til brukslenken:

Oslo fylke, Grønland i Oslo, Ministerialbok nr. 12 (1893-1900), Fødte og døpte 1893, Side 15
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060929030640

384)  25.9 | 17.12 | Jonny Albert Mortinius | Pige, Sømmersken Klara Kristiansen (og) Ungkarl Matros Kent Charley Johansen | hun: Nordbygd. 46, han:Tomtegd. 3 |1875|1874| Bryggearb. Helge Nilsen, Smed Karl Varnström, Kone Andrine Kristiansen, Pige Agnes Kristiansen|Uægte|Anm(eldt af Moderen. Begges 1 ste B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.