Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei,

Jeg er på jakt etter informasjon om skilsmissen mellom Thorolf Fredrik Høe, f. 21 mai 1899, Oslo og Hjørdis Amundsen, f. i Bergen, tror jeg. Skilsmissen skal ha funnet sted i 1935. Paret giftet seg 16 mai 1931 i sjømannskirken i Kings, Brooklyn, New York, USA. De skal ha vært barnløse. Jeg har funnet vielsesattesten i NY, men finner ingen informasjon om skilsmissen noe sted. Kan dere hjelpe meg? 

Kan kanskje være lurt å legge spørsmålet til Statarkivet i Bergen:

https://forum.arkivverket.no/forum/11-sp%C3%B8r-statsarkivet-i-bergen/

Hei Ann-Mary,

Tusen takk for svar. Jeg er litt grønn, så jeg håper du tilgir meg om jeg spør dumt, men hvorfor er Statsarkivet i Bergen rett sted? Fordi Hjørdis ble født i Bergen eller fordi det er der disse opplysningene generelt er lagret? :)

Du har lagt spørsmålet til Riksarkivet,og det blir  feil forum.

Du kan jo prøve å legge spørsmålet i Brukernes eget forum.

Kanskje noen der kan hjelpe deg.

Brukernes eget forum

Navnet til Hjørdis er skrevet som Iljordis i basen  Italiangen

Amundsen
Iljordis
May 16
1931
5611
Kings

Last NameGiven NameMonth/DayYearCtfNumCounty

HoeThorolfMay 1619315611Kings

http://italiangen.org/records-search/brides.php

Endret av Ann-Mary Engum

Hei,

Jeg er på jakt etter informasjon om skilsmissen mellom Thorolf Fredrik Høe, f. 21 mai 1899, Oslo og Hjørdis Amundsen, f. i Bergen, tror jeg. Skilsmissen skal ha funnet sted i 1935. Paret giftet seg 16 mai 1931 i sjømannskirken i Kings, Brooklyn, New York, USA. De skal ha vært barnløse. Jeg har funnet vielsesattesten i NY, men finner ingen informasjon om skilsmissen noe sted. Kan dere hjelpe meg? 

Riksarkivet oppbevarer sakspapirer for saker vedrørende skilsmisse fram til 1960. Etter dette vil skilsmissesaker gjenfinnes i arkivene etter de ulike fylkesmennene, som oppbevares i statsarkivene.

Vi vedlegger kopi av saksmappen for skilsmissen mellom Hjørdis Høe, født Amundsen og Thorolf Fredrik Høe. Arkivreferansen er S-1041 Justisdepartementet, 3. sivilkontor G, serie Fa - Separasjons- og skilsmissebevillinger, eske 226, journalnummer 1811/1937.

Med vennlig hilsen

Seksjon for brukertjenester

Skilsmisse Høe.pdf

• 1 måned senere...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.