Gå til innhold
Arkivverket

Skilsmisse: Thorolf Fredrik Høe, f. 21 mai 1899, Oslo


Recommended Posts

Hei,

Jeg er på jakt etter informasjon om skilsmissen mellom Thorolf Fredrik Høe, f. 21 mai 1899, Oslo og Hjørdis Amundsen, f. i Bergen, tror jeg. Skilsmissen skal ha funnet sted i 1935. Paret giftet seg 16 mai 1931 i sjømannskirken i Kings, Brooklyn, New York, USA. De skal ha vært barnløse. Jeg har funnet vielsesattesten i NY, men finner ingen informasjon om skilsmissen noe sted. Kan dere hjelpe meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje være lurt å legge spørsmålet til Statarkivet i Bergen:

https://forum.arkivverket.no/forum/11-sp%C3%B8r-statsarkivet-i-bergen/

 

Hei Ann-Mary,

 

Tusen takk for svar. Jeg er litt grønn, så jeg håper du tilgir meg om jeg spør dumt, men hvorfor er Statsarkivet i Bergen rett sted? Fordi Hjørdis ble født i Bergen eller fordi det er der disse opplysningene generelt er lagret? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du har lagt spørsmålet til Riksarkivet,og det blir  feil forum.

 

Du kan jo prøve å legge spørsmålet i Brukernes eget forum.

Kanskje noen der kan hjelpe deg.

 

Brukernes eget forum

 

Navnet til Hjørdis er skrevet som Iljordis i basen  Italiangen

 

             

Amundsen
Iljordis
May 16
1931
5611
Kings

 

Last NameGiven NameMonth/DayYearCtfNumCounty

HoeThorolfMay 1619315611Kings

 

http://italiangen.org/records-search/brides.php

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er på jakt etter informasjon om skilsmissen mellom Thorolf Fredrik Høe, f. 21 mai 1899, Oslo og Hjørdis Amundsen, f. i Bergen, tror jeg. Skilsmissen skal ha funnet sted i 1935. Paret giftet seg 16 mai 1931 i sjømannskirken i Kings, Brooklyn, New York, USA. De skal ha vært barnløse. Jeg har funnet vielsesattesten i NY, men finner ingen informasjon om skilsmissen noe sted. Kan dere hjelpe meg? 

 

Riksarkivet oppbevarer sakspapirer for saker vedrørende skilsmisse fram til 1960. Etter dette vil skilsmissesaker gjenfinnes i arkivene etter de ulike fylkesmennene, som oppbevares i statsarkivene.

 

Vi vedlegger kopi av saksmappen for skilsmissen mellom Hjørdis Høe, født Amundsen og Thorolf Fredrik Høe. Arkivreferansen er S-1041 Justisdepartementet, 3. sivilkontor G, serie Fa - Separasjons- og skilsmissebevillinger, eske 226, journalnummer 1811/1937.

 

 

Med vennlig hilsen

 

Seksjon for brukertjenester

Skilsmisse Høe.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.