Gå til innhold
Arkivverket
Christer Best Gulbrandsen

Skilsmisse: Bernhard Hjalmar Borgen og Jenny Marie Kaspara, f. Andersen

Recommended Posts

Hei!

Jeg skulle gjerne funnet dokumenter på skilsmisse for Bernhard Hjalmar Borgen, f. 06.09.1870 i Vestre Aker, og Jenny Marie Kaspara, f. Andersen, f. 09.03.1872 i Kristiania. Jeg finner dem i folketellingen 1910 i Østgaards gate 2 i Kristiania. Hun dør mest sannsynlig 20.06.1930 - det framkommer i dødsfallprotokoll C 15 avd. II for Oslo skifterett at hun var skilt fra mannen og hadde 6 myndige barn. Hun eide intet, og arving var Kaspara Andersen, som er navn på en av døtrene. Per 1910-tellingen hadde de 6 barn, så jeg regner det for sannsynlig at dette er samme person. 

Håper dere kan bekrefte om det finnes skilsmissepapirer på disse og i så fall kan legge dem ut her!

På forhånd takk!

Beste hilsener,

christer.gulbrandsen@gmail.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Seksjon for brukertjenester

Det kan være mulig å finne skilsmissesaken i arkivet til Justisdepartementet, 2. sivilkontor, hvor det finnes et register til skilsmissesaker for 1900-1960. Hvis du sender inn en forespørsel til Riksarkivet: post@arkivverket.no, kan en saksbehandler undersøke saken nærmere. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.