Jump to content
Arkivverket
Rolf Vandeskog

Dødsfall i Haugesund

Recommended Posts

Rolf Vandeskog

Gabrielle Emilie Madsen var født i Haugesund 29. mai 1879 https://media.digitalarkivet.no/kb20070618620195.

Ved folketellingen i 1910 bor hun i Sørhauggate 34a sammen med søsteren.

 

Jeg har ikke funnet henne død i de søkbare kildene: Døde i Haugesund 1904-1930, eller 1930-1935.

 

Er det mulig å få vite nårtid hun døde

 

Mvh Rolf Vandeskog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jan Alsvik

Hei!

 

Vi måtte i så fall lete gjennom dødsfall, rent teoretisk, helt fram til 1979 (100 år). Vi har ikke anledning til å gjøre det.

 

Vi vil foreslå at du søker i Haugesund Avis, digitalt, eller oppsøker bibliotek som har anledning til å gjøre dette for deg.

 

 

Med hilsen

 

Statsarkivet i Stavanger

Jan Alsvik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geir K Eide

Det må vel være hun her ? Id 4679001. død 16.4. 1934

 

http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?id=1106&mode=gp

 

Her er hun nevnt som Emilie Tjelle f. 1880 enke etter Peder Tjelle:

 

https://media.digitalarkivet.no/view/66930/37 

 

Dette virker litt rart mht fødselsdatoen. I 1885 tellingen er hun er hun oppført som født i 1879, i 1900 : f-1880 i 1910: f - 29.5. 1883. I DIS gravminner er hun opplyst å være født 29.5.1884. Uvanlig med  så store forskjeller på opplyst fødselsår.

 

Mvh Geir K Eide

 

 

 

Gabrielle Emilie Madsen var født i Haugesund 29. mai 1879 https://media.digitalarkivet.no/kb20070618620195.

Ved folketellingen i 1910 bor hun i Sørhauggate 34a sammen med søsteren.

 

Jeg har ikke funnet henne død i de søkbare kildene: Døde i Haugesund 1904-1930, eller 1930-1935.

 

Er det mulig å få vite nårtid hun døde

 

Mvh Rolf Vandeskog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rolf Vandeskog

Hei Geir.

 

Takk for svar.

 

Dette ser ut tll å være min Gabrielle Emilie. Jeg er enig med deg når det gjelder fødselsår, men dette går delvis igjen hos søsteren Elen Marie. Hun er født i 1870, men i FT 1910 er  fødselsåret 1873.

 

I kirkeboken er fødselsåret 1880, men på gravminner er det 1884. Litt rart.

 

Takk for hjelpen, nå har jeg et problem mindre.

 

Mvh. Rolf Vandeskog

Edited by Rolf Vandeskog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.