Gå til innhold
Arkivverket
Anne B Fiskå

Kirkebok

Recommended Posts

Anne B Fiskå

Lurer på om det er en "snarvei" når du vil se i en annen kirkebok enn du har oppe? Eller om du må tilbake til "start"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

'brødsmulestien' trykker du deg tilbake fra kirkeboksiden til trefflisten ved å trykke Søk kirkebøker Norge.  Her ligger også søkeskjemaet på venstre side.

1. Hjem
  2. Søk kirkebøker Norge
  3. Innhold
  4. kb-nummeret

Der kan du enten beholde de bøkene du har søkt fram, og legge til ytterligere prestegjeld eller sogn som du ønsker. Om du ikke vil beholde de du hadde oppe, fjernes navnet ved krysset til venstre for navnet på distriktet.

Du behøver ikke lenger bare søke fram kirkebøker i ett fylke av gangen. Du kan søke fram flere kirkebøker samtidig som ligger i forskjellige fylker.

[F. eks. Hole (i Buskerud), Jevnaker (i Oppland) og Østre Aker (i Akershus)]

Endret av Anne-Lise Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne B Fiskå

Tusen takk for hjelpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Biberg Kristensen

Jeg pleier å høyreklikke på "Søk kirkebøker Norge" og så velger jeg "Åpne i ny fane". Da kan jeg lese flere kirkebøker parallellt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Glemte å si at 'brødsmulestien' ikke er synlig om en blar med fullskjermvisning, så den må skrus av først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.