Anne B Fiskå Skrevet September 28, 2016 Del Skrevet September 28, 2016 Lurer på om det er en "snarvei" når du vil se i en annen kirkebok enn du har oppe? Eller om du må tilbake til "start" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet September 28, 2016 Del Skrevet September 28, 2016 Ser at du har lagt inn samme spørsmål 2 ganger. Finne "flere" kirkebøker Startet av Anne B Fiskå, i dag, 22:02 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet September 28, 2016 Del Skrevet September 28, 2016 (endret) På 'brødsmulestien' trykker du deg tilbake fra kirkeboksiden til trefflisten ved å trykke Søk kirkebøker Norge. Her ligger også søkeskjemaet på venstre side. Hjem Søk kirkebøker Norge Innhold kb-nummeret Der kan du enten beholde de bøkene du har søkt fram, og legge til ytterligere prestegjeld eller sogn som du ønsker. Om du ikke vil beholde de du hadde oppe, fjernes navnet ved krysset til venstre for navnet på distriktet. Du behøver ikke lenger bare søke fram kirkebøker i ett fylke av gangen. Du kan søke fram flere kirkebøker samtidig som ligger i forskjellige fylker. [F. eks. Hole (i Buskerud), Jevnaker (i Oppland) og Østre Aker (i Akershus)] Endret September 28, 2016 av Anne-Lise Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne B Fiskå Skrevet September 28, 2016 Forfatter Del Skrevet September 28, 2016 Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Biberg Kristensen Skrevet September 29, 2016 Del Skrevet September 29, 2016 Jeg pleier å høyreklikke på "Søk kirkebøker Norge" og så velger jeg "Åpne i ny fane". Da kan jeg lese flere kirkebøker parallellt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet September 29, 2016 Del Skrevet September 29, 2016 Glemte å si at 'brødsmulestien' ikke er synlig om en blar med fullskjermvisning, så den må skrus av først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå