Gå til innhold
Arkivverket
Yngve Nedrebø

Takk for meg!

Recommended Posts

Yngve Nedrebø

Arkivverket blir fra 1. november 2016 omorganisert. Fra nå av blir "Statsarkivet i Bergen" et busstopp i Årstadveien, og navnet på en fredet bygning. Det blir også navnet på tilholdsstedet for deler av noen seksjoner i Arkivverket.

Etter 18 år 9 måneder og 7 dager skal jeg ikke lenger ha noe å gjøre med Digitalarkivet, som fra nå av skal ligge under Seksjon for tilgjengeliggjøring. Selv skal jeg fra nå av "forvalte skriften" i Arkivverket! Jeg vil derfor ikke lenger kunne besvare spørsmål til Statsarkivet i Bergen.

Digitalarkivet og dets mange brukere har gitt meg stor glede! Jeg takker for samarbeidet, og jeg takker for meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn-Erik Boye

Takker deg for all hjelpen jeg har fått- i gamle Digitalarkivet-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ottar Eliassen

Mange takk for god hjelp gjennom årene, Yngve.

mvh Ottar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Så leit...! :(

MANGE kommer til å savne deg, kunnskapen du besitter og ikke minst hjelpsomheten din, Yngve Nedrebø.

(Er nysgjerrig på hvor du skal arbeide nå.)

Redigert dagen etter.

Nå så jeg nyhetsbrevet med den nye organisasjonsstrukturen:

https://www.arkivverket.no/arkivverket/Arkivverket/Om-oss/Aktuelt/Nyhetsarkiv/Ny-organisasjonsstruktur-fra-1.-november

Endret av Anne-Lise Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åsbjørg Susort

Vil bli savnet. Takk for ein kjempejobb!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Yngve!

Det har jo lege i lufti ei tid at arkivverket ville verta endra, so noki stor overrasking er ikkje denne meldingi, men eg veit at eg har svært mange med meg når eg uttrykker stor vemod for det som har skjedd!

Nok ein gong vil få takka for den gigantiske hjelpi du har vore for meg i mitt arbeid med Gards- og Ættesoga for Luster!

Eg har hatt gleda av å kjenna deg personleg i nesten 50 år, og eg ser fram til å halda venskapen open i mange år framover, uansett kva oppgåver du no går laus på!

Endret av Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aase R Sæther - Gloppen

Lykke til i "ditt nye liv" - du har vore ein heilt eineståande hjelpar, og vi vil sakne deg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag T. Hoelseth

Arkivverket blir fra 1. november 2016 omorganisert. Fra nå av blir "Statsarkivet i Bergen" et busstopp i Årstadveien, og navnet på en fredet bygning. Det blir også navnet på tilholdsstedet for deler av noen seksjoner i Arkivverket.

Etter 18 år 9 måneder og 7 dager skal jeg ikke lenger ha noe å gjøre med Digitalarkivet, som fra nå av skal ligge under Seksjon for tilgjengeliggjøring. Selv skal jeg fra nå av "forvalte skriften" i Arkivverket! Jeg vil derfor ikke lenger kunne besvare spørsmål til Statsarkivet i Bergen.

Digitalarkivet og dets mange brukere har gitt meg stor glede! Jeg takker for samarbeidet, og jeg takker for meg!

Takk for utrettelig innsats gjennom mange år, Yngve. Du må vite at vi har satt stor pris på alt du har bistått med og at vi temmelig sikkert vil savne deg.

Dag T. Hoelseth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Thorstensen

Jeg vil takke for all hjelp jeg har fått helt siden jeg startet med slektsgranksning på 90 tallet. Den hjelpen har vært helt uvurderlig, du har bistått nesten til alle døgnets timer lang utover hva man kunne forvente. Ikke all nytenkning er et fremskritt. Om denne omleggingen er eller vil bli et fremskritt kan bare tiden vise. Jeg ønsker deg i alle fall lykke til med nye oppgaver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Toril Osther

Takk for uvurderlig hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oddvar Søreide

Mange takk for STOR STOR hjelp gjennom mange år og gleden har absolutt vært på vår side. Ønsker deg lykke til med nye oppgaver, men håper likevel du tar deg tid til en prat når vi er innom eller bremser opp sykkelen når vi møter deg på tur.

Oddvar Søreide

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heljar Westlie

Kommer til å savne deg. Takk for all bistand helt tilbake til 90-tallet og lykke til videre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Harald L. Bakke

Takk for god hjelp i arkivet. At du vil bli sakna er heilt sikkert!

Lukke til med nye arbeidsoppgåver i arkivverkets teneste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vigdis Skaar Nygaard

Det er veldig leit at vi har fått en slik omorganisering! 

Jeg vil takke for den innsatsen du har lagt ned som statsarkivar og ønske deg lykke til videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arnulf Pedersen

Du har vært til uvurderlig hjelp for mange, også meg. Du kommer til å bli savnet av mange, mange her. Lykke til videre!

Hilsen Arnulf

Endret av Arnulf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olaf Larsen

Men det er vel ingenting i veien for å delta som medlem i forumet, hjernekapasiteten følger vel ikke stillingen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje Tandsether

Mange takk for all hjelp jeg har fått av deg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
per aase andresen

Yngve.

Takker deg for utrolig god hjelp i de årene jeg har vært med i Debattforum.

Det har vært hurtige og utfyllende svar.

Ønsker deg lykke til videre med nye oppgaver

mvh

Per Aase Andresen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arnfinn Kjelland

Sluttar meg til helsingane, Yngve, med ei historie frå lenge før Digitalarkiv og internett, medan du var arkivar på Hamar. Da hendte det opp til fleire gonger at eg som isolert bygdebokforfattar langt unna statsarkivet fekk telefon frå deg; du hadde oppdaga noko i magasinet som kunne vere til nytte for meg, t.d. nokre militære rullar. Viss eg hadde midlar til å kopiere, kunne du ordne det.

Tvilar på om eg fekk takka deg skikkeleg, og nyttar derfor høvet no!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rolf Vandeskog

Kan bare slutte meg til alle gode ønsker og ikke minst beklagelsene over det vi mister.

TUSEN TAKK!

Vennlig hilsen Rolf Vandeskog

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon Sværen

Sluttar meg til det som før er skreve.

Tusen Takk for ALT det du har gjort for meg ! Men også for det du har gjort for oss alle som digitalt har spyrt om noko på Statsarkivet i Bergen !

Lev vel frå

Jon Sværen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
K-A Mellum

Takk for all god hjelp. Lykke til videre, men du kommer til å bli savnet.

Mvh

Kjell-Arne Mellum

Endret av K-A Mellum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Igelkjøn

Takk for ein flott innsats med å svare på alle slags spørsmål frå brukarane. Eg håpar at det framleis vil vere mogeleg å stille spørsmål til Statsarkivet i Bergen, og tykkjer det er synd dersom lokalkunnskapane om kjeldene på Vestlandet skulle verte vekke. Også eg håpar at ein vil kunne sjå deg delta i debattane som privatperson i framtida, slik det var nemnt ynskje om i eit tidlegare innlegg i tråden.

Elles vil vel lesesalen framleis vere open for publikum?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svein O. Tislevoll

Tusen takk for hjelpen som jeg og andre har fått fra deg, gjennom mange år!  Når partiet Høyre er i regjering, så vet vi av tidligere erfaringer, at bra ting skal ødelegges, og folk må slutte i stillinger, og at politikerne som kommer etterpå som oftest må bruke mange år for å reparere skadene som Høyre har fått til. Så får håpe at regjeringa som er nå snart må gå av!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje Alfheim

Tusen takk for all hjelp du har gitt opp gjennom tiden. Det er ett stort tap for alle oss som har fått uvurderlig hjelp av deg. Lykke tilo videre med jobben din...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.