Gå til innhold
Arkivverket

Fange foto album


Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn forespørselen om fange fotoalbum og søke etter navn av innsatte.

 

Hvordan komme inn på det nå.

 

Det gjelder akershusfestningsanstalt og botsfengslet i Kristiania/Olso

 

Mvh. Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Akershus jeg så på i stad og der er det lenke til bilder på siden. For eksempel denne: https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/84/pc00000000369804


Jeg kommer inn på bildene, selv om adressen tilsynelatende går til en server på Universitetet i Bergen, (som de ikke bruker lenger), så da antar jeg at de blir omdirigert.

 

Hvorfor det ikke er lenker på sidene på Botsfengselet vet jeg ikke.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Akershus jeg så på i stad og der er det lenke til bilder på siden. For eksempel denne: https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/84/pc00000000369804

 

Jeg kommer inn på bildene, selv om adressen tilsynelatende går til en server på Universitetet i Bergen, (som de ikke bruker lenger), så da antar jeg at de blir omdirigert.

 

Hvorfor det ikke er lenker på sidene på Botsfengselet vet jeg ikke.

Der fikk jeg fram fangebilder, men hvordan skal jeg klare å søke.

Går det an å søke videre på den "lenka du har lagt, Bildene er de samme som var før ser jeg. jeg leter etter fangebilde av Johan Wilhelmsen Palm skal være fra 1894 tror jeg.

Ikke lett dette lenger.

Mvh, Unni Knudsen

Det var Akershus jeg så på i stad og der er det lenke til bilder på siden. For eksempel denne: https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/84/pc00000000369804

 

Jeg kommer inn på bildene, selv om adressen tilsynelatende går til en server på Universitetet i Bergen, (som de ikke bruker lenger), så da antar jeg at de blir omdirigert.

 

Hvorfor det ikke er lenker på sidene på Botsfengselet vet jeg ikke.

Ja ser lenka ligger inne nederst på siden, trykker jeg på den, så kommer bildene frem. Veldig merkelig at det ikke er laget link fra fangealbumet fra Botsfengslet.

Kjekt var det før å bare søke, så kom det greit fram.

 

Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til deg Anne Lise.

 

Ja ser ut til at jeg må sende ham en forespørsel. Hvis jeg får tak i hvor han holder til.

Han har jo laget en flott registrering av fangefotoer.

 

Mvh, Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender du PM, vil det forhåpentligvis bli sendt ut en e-post til ham, dersom han har fikset på foruminnstillingene, som ble ødelagt for mange brukere for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Da er det vel bare Riksarkivet som kan svare på når det er på plass igjen i reparert stand.

 

Jeg får smøre meg med tålmodighet :-)

 

Hilsen Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Interessant å komme over denne gamle tråden.  Jeg har prøvd meg på akkurat de samme lenkene de siste dager, uten hell, så da er det kanskje ikke 'reparert' enda...  Har trodd at det var meg som ikke gjorde det på riktig måte.

Hilsen Inger-Lise F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for spennende svar! Jeg skal studere dem nøye.  

Jeg er ny her, så jeg var ikke klar over at ikke hele navnet kom med som visningsnavn automatisk.  (Hadde ikke lest veiledningen godt nok).  Men nå har jeg endret det.  

Hilsen Inger-Lise Fonneland

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.