Gå til innhold
Arkivverket

Nils Ellefson «Ellington» (1831-1915) - frå Luster til Wisconsin via Bergen og Borgund - huslyden hans? - andre kone frå Vinje i Telemark!

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg ønskjer i kveld å leggja fram endå eitt av Ellefson-søskeni frå Rønnei i Luster, som har vore vanskeleg å følgja.  Siste kjende bustad med første kona Anna i 1865 var på Grimmersgard i Borgund, og neste gong me finn Nils att, er han enkjemann og gifte seg att i 1874 med ei enkje i Madison, WI som opphavleg var kommi frå Vinje i Telemark.

Kanskje er det nokon med lokal kunnskap som kan hjelpa meg finna ut kva som skjedde med første kona, om ho døydde i Borgund eller om dei utvandra i lag, og ogso om nokon frå Vinje i Telemark kan bidra med detaljar om andre kona og foreldri hennar?

Eg attgjev frå manuskriptet mitt:

~~~~~~~~~~~~~~~

Nils Ellefson (Rønnei), f. i Luster 3.7.1831,

Nils Ellefsen flytte i 1850 til Nordland, men drog snart etter til Bergen der han 18.10.1857 gifte seg med Anna Malene Pedersen frå Bergen.  Ho var dotter av soldat Peder Amundson Hellebust og enkja Oliane Olsdotter

##### (kvar var desse foreldri ifrå?)

og f. i Bergen 24.6.1835.  Nils og Anna flytte snart frå Bergen, og i 1865 finn me dei att på Grimmersgard i Borgund på Sunnmøre under namnet Ellingsen.  Nils var då murar.  Heller ikkje der vart huslyden buande, for

##### (utvandra til Amerika kring 1870? – kva år?)

##### (Anna d. før 1874 – lagnaden hennar?)

for 1.12.1874 gifte Nils, i Amerika kjend som Nels Ellington, seg att i Dane Co., Wis. med enkja Torbjørg Torbjørnsdotter, opphavleg frå Bersnuten i Vinje i Telemark, i Amerika kjend som Elizabeth Harris.  Ho var dotter av

##### (gardbrukar eller husmann? – 1839: innerst på Tveiten!)

Torbjørn Halvorson på Bersnuten, opphavleg frå

##### (opphavet hans? – Reinevangen?)

og kona Torbjørg Osmundsdotter frå Tveiten

##### (sjekka opphavet hennar?)

og f. i Vinje 10.12.1839, men utvandra til Amerika med foreldri sine alt i 1845.  Elizabeth gifte seg første gongen i McFarland, Wis. 9.6.1860 med enkjemannen Michael Hawman

##### (full name?)

##### (date and place of his birth? – Ontario, Canada about 1824/1827!?)

Michael var snikkar («carpenter»), men han og Elizabeth farma òg ei tid i Cottage Grove township, Dane Co., Wis. til dei kring 1867 flytte til ein farm i King township, North York Co., Ont.  Michael d.

##### (exact date and place of his death? – after 1871!)

Nels Ellington vart ingeniør («engineer»), og han og Elizabeth busette seg i Eau Claire, Eau Claire Co., Wis. der Elizabeth d. 3.6.1913.  Nels d. same staden 17.4.1915.  Nels Ellington fekk visstnok ikkje born i nokon av ekteskapi sine,

##### (sjekka?)

men andre kona Elizabeth hadde minst tre born frå første ekteskapet sitt.

~~~~~~~~~~~~~~~

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? - kan det være Nils og Malene som utvandrer her til Quebec i 1867?

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/194/pe00000000342181

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/194/pe00000000342182

Item: Niels ELLINGSEN

Given Name(s):
Niels
Surname:
ELLINGSEN
Ship:
NORDEN
Port of Arrival:
Québec
Date of Arrival:
1867/06/19
Year of Arrival:
1867
Microfilm Reel Number:
C-4522
Reference:
RG 76
Item Number:
49726

Item: Malene ELLINGSEN

Given Name(s):
Malene
Surname:
ELLINGSEN
Ship:
NORDEN
Port of Arrival:
Québec
Date of Arrival:
1867/06/19
Year of Arrival:
1867
Microfilm Reel Number:
C-4522
Reference:
RG 76
Item Number:
49724

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for eit spennande og interessant innlegg!

Eg kan ikkje skjønna anna enn at du må ha finne Nils og (Anna) Malene si utvandring og at dei fór so tidleg som i 1867.  Dei hadde tydeleg ingen born, i alle fall ikkje i Noreg, men eg kan førebels ikkje finna dei i FT1870, då dei «normalt» burde vera i eller nær Dane Co., WI!

Kanskje andre auge ser betre?

Eg takkar på ny for kjempefin hjelp med denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torbjørg Torbjørnsdotter, opphavleg frå Bersnuten i Vinje i Telemark, i Amerika kjend som Elizabeth Harris.  Ho var dotter av

##### (gardbrukar eller husmann? – 1839: innerst på Tveiten!)

Torbjørn Halvorson på Bersnuten, opphavleg frå

##### (opphavet hans? – Reinevangen?)

og kona Torbjørg Osmundsdotter frå Tveiten

##### (sjekka opphavet hennar?)

og f. i Vinje 10.12.1839, men utvandra til Amerika med foreldri sine alt i 1845.

Torbjørg ble gift første gang i Vinje i 1829 med Harald Bjørgufsen:

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/327/pv00000002581052

Torbjørg giftet seg som enke i Vinje i 1839 med Torbjørn Halvorsen:

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/327/pv00000002581568

Dette er antakelig dåpen til Torbjørg i 1809, datter av Osmund Nerisen Tveten:

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/255/pd00000011109914

Osmund Nerisen giftet seg 1797 i Vinje med Torbjørg Torjusdatter:

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/327/pv00000002582803

Telemark fylke, Vinje, Nesland, Rauland i Vinje, Ministerialbok nr. I 2 (1767-1814), Viede 1793-1798, Side 36

Permanent bilde-ID: kb20061214330230

Her Osmund Nerisen og familien i f.t. 1801 - bosatt på Søndre Tveten i Vinje:

Torbjørgs konfirmasjon - se nr. 7:

Telemark fylke, Vinje i Vinje, Ministerialbok nr. I 3 (1814-1843), Konfirmerte 1825, Side 254

Permanent bilde-ID: kb20051005021085

-----------------------

Torbjørn var enkemann da han giftet seg med Torbjørg i 1839 og kan dette være første ekteskapet hans, i 1824, med Ragnhild Kittilsdatter? Fødselsåret avviker med to år (1794, mens det er 1796 i 1839), men jeg legger inn lenken her:

Telemark fylke, Vinje i Vinje, Ministerialbok nr. I 3 (1814-1843), Viede 1824-1825, Side 197

Permanent bilde-ID: kb20051005021052

I 1824 hadde Torbjørn bosted Troldal. Men jeg vet jo ikke om dette er rette Torbjørn...!

Torbjørn og Ragnhild hadde ei datter som het Signe:

Name: Signe

Christening Date: 10 Jul 1825

Christening Place: RAULAND, TELEMARK, NORWAY

Father's Name: Tarbiorn Halvorsen

Mother's Name: Ragnild Kittelsdr

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for ei ny interessant melding!

Etter det du no har skrive, er det ingen tvil om at Torbjørg Osmundsdotter hadde opphavet sitt frå Tveiten i Vinje.

Men kva med faren Torbjørn Halvorson og tilknyttingi hans til Bersnuten og Reinevangen?  Kanskje har eg oppfatta namni feil?  Ingen av desse namni kan eg sjå i Vinje i 1865!!

Eg takkar igjen for alle gode tips om denne huslyden!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vera denne Tarbjøn Halvorsen du finn saman med foreldre og søsken på husmannsplassen Reinevaag i folketeljinga for Vinje frå 1801 ?
https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058320001439

Berunuten er eit fjell ved Songavatnet i Vinje kommune. Bind tre av bygdebok for Vinje (Berge, Rikard : Vinje og Rauland. III. Stavanger 1975 s. 630 ) fortel at Torbjørn Halvorson var ein makelaus dyreskyttar. Eg sender kopi av sidene til deg på epost.

Med helsing Eli Randmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vera denne Tarbjøn Halvorsen du finn saman med foreldre og søsken på husmannsplassen Reinevaag i folketeljinga for Vinje frå 1801 ?

https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058320001439

Berunuten er eit fjell ved Songavatnet i Vinje kommune. Bind tre av bygdebok for Vinje (Berge, Rikard : Vinje og Rauland. III. Stavanger 1975 s. 630 ) fortel at Torbjørn Halvorson var ein makelaus dyreskyttar. Eg sender kopi av sidene til deg på epost.

Med helsing Eli Randmo

Datteren til Torbjørn og Ragnhild Kittelsdatter het Signe - det kan være oppkalling etter farmor Signe Sveinungsdatter. Fødselsåret til Torbjørn/Tarbjørn er veldig nær den Torbjørn som giftet seg i 1824. 

Signe var født på Berunuten i 1825:

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/255/pd00000013154671

I 1827 hadde Tarbjørn Halvorsen Berunuten og Ragnhild Kittilsdatter et dødfødt barn i Rauland:

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/267/pg00000002334136

Et nytt barn gravlegges i 1829:

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/267/pg00000002334162

Og i 1829 dør også Ragnhild Kittelsdatter Bærnuten i Rauland:

https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/267/pg00000002334162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Eli og Grethe for nye interessante innlegg og til Eli ogso for tilsende bygdeboksider.

So vidt eg kan forstå, må Torbjørn Halvorson vera fødd og oppvaksen på husmannsplassen Reinevangen, ogso kalla Reinevåg(?), i Vinje, men kva for ein gard låg denne plassen under??

Og so er det spørsmål om Berunuten, som kan henda høyrde til Rauland??  Var Berunuten eit gardsbruk eller ein husmannsplass?  Og i so fall under kva for ein gard?

Eg finst ikkje kjend i Vinje, so eg vonar at nokon kan hjelpa meg vidare...

Eg takkar på ny for kjempefin hjelp med denne huslyden!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Eg vil i kveld gjerne få henta fram att denne utfordringi frå januar etter at eg i dag har motteke ei melding frå ei dame som ættar frå Torbjørg Torbjørnsdotter = Elisabeth Harris og første mann hennar, Michael Hawman.  Dama er svært interessert i fleire opplysningar om ætti hennar frå Telemark, so kanskje er det nokon med lokalkunnskap frå Rauland som kan hjelpa?

I mellomtidi har eg oppdaga at Torbjørn Halvorson var gardbrukar på Berunuten i fleire år før han utvandra til Amerika i 1845, men eg slit framleis med dette spørsmålet:  Under kva gard i Rauland ligg plassen Reinevangen - jmf. FT1801: https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058320001439

Her følgjer eit oppdatert manuskript for denne huslyden:

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nils Ellefson (Rønnei/Lunden), f. i Luster 3.7.1831,

Nils Ellefsen flytte i 1850 til Nordland, men drog snart etter til Bergen der han 18.10.1857 gifte seg med Anna Malene, kjend som Malene Pedersen frå Bergen.  Ho var dotter av soldat Peder Amundson, gardbrukarson frå Hellebust i Sunnylven, og enkja Oliane Olsdotter i Bergen

##### (kven var ho og kvar var ho ifrå?)

og f. i Bergen 24.6.1835.  Nils og Malene flytte snart frå Bergen, og i 1865 finn me dei att på Grimmersgard i Borgund på Sunnmøre under namnet Ellingsen.  Nils var då murar.  Heller ikkje der vart huslyden buande, for i 1867 utvandra Nils og Malene til Amerika. 

##### (lagnad Amerika? – kona d. før 1874)

for 1.12.1874 gifte Nils, i Amerika kjend som Nels Ellington, seg att i Dane Co., Wis. med enkja Torbjørg Torbjørnsdotter, opphavleg frå Berunuten i Rauland, Vinje i Telemark, i Amerika kjend som Elizabeth Harris.  Ho var dotter av gardbrukar Torbjørn Halvorson på Berunuten, opphavleg frå

##### (opphavet hans? – husmannsplassen Reinevangen under kva gard i Rauland??)

og kona Torbjørg Osmundsdotter frå Tveiten søndre og f. i Vinje 10.12.1839, men utvandra til Amerika med foreldri sine alt i 1845.  Elizabeth gifte seg første gongen i McFarland, Wis. 9.6.1860 med enkjemannen Michael Hawman

##### (full name?)

##### (date and place of his birth? – Ontario, Canada about 1824/1827!?)

Michael var snikkar («carpenter»), men han og Elizabeth farma òg ei tid i Cottage Grove township, Dane Co., Wis. til dei kring 1867 flytte til ein farm i King township, North York Co., Ont.  Michael d.

Nels Ellington vart ingeniør («engineer»), og han og Elizabeth busette seg i Eau Claire, Eau Claire Co., Wis. der Elizabeth d. 3.6.1913.  Nels d. same staden 17.4.1915.  Nels Ellington fekk visstnok ikkje born i nokon av ekteskapi sine,

##### (sjekka?)

men andre kona Elizabeth hadde minst tre born frå første ekteskapet sitt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Eg veit ikkje kor mykje meir det er mogeleg å finna ut om denne huslyden i Noreg bortsett ifrå dette med Reinevangen, og so kanskje opphavet til enkja Oliane Olsdotter i Bergen?  Kva med lagnaden til Anna Malene i Amerika??  Me veit ho kom fram til Québec (jmf. innlegg #2 ovanfor), men kva skjedde so...?  Augi mine har ikkje oppdaga Nils og Anna Malene i FT1870!?

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne huslyden, og kanskje er det ei lønna von om at eitt og anna «gullkorn» kan dala ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:M82P-7TQ

Name:    Michael Hawman
Titles and Terms:    
Event Type:    Census
Event Date:    1860
Event Place:    Camanche Township, Clinton, Iowa, United States
Race:    White
Race (Original):    
Occupation:    
Birth Year (Estimated):    1851
Birthplace:    Canada

Household    Role    Sex    Age    Birthplace
John Hawman        M    35    Canada
Eliza Hawman        F    29    Canada
Michael Hawman        M    9    Canada
Wm Hawman        M    6    Canada
Mary Hawman        F    4    Canada
Elizabeth Hawman        F    2    Canada
Sarah Hawman        F    2    Canada

------------------------------------------------------------------------------------

????

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:M6XR-TR5

Name:    John Hawman
Event Type:    Census
Event Date:    1880
Event Place:    Linn, Moniteau, Missouri, United States
District:    ED 208
Marital Status:    Married
Race:    White
Race (Original):    W
Occupation:    Farmer
Relationship to Head of Household:    Self
Relationship to Head of Household (Original):    Self
Birth Year (Estimated):    1825
Birthplace:    Canada
Father's Birthplace:    Pennsylvania, United States
Mother's Birthplace:    New York, United States

John Hawman    Self    M    55    Canada
Eliza Hawman    Wife    F    49    Canada
William Hawman    Son    M    25    Canada
Sarah Hawman    Daughter    F    20    Canada
Henry Hawman    Son    M    15    Illinois, United States
George Hawman    Son    M    7    Iowa, United States
Eliza T Hawman    Daughter    F    3    Missouri, United States
Margaret Hawman    Granddaughter    F    0    Missouri, United States

--------------------------------------------------------------

????

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:M47B-C7F

Name:    Michael Hawman
Birth Year (Estimated):    1824
Birthplace:    O
Nationality:    German
Religion:    Prim Meth
Event Place:    03, King a, North York 43, Ontario

Michael Hawman        M    47    O
Harvey Hawman        M    17    U States
John Hawman        M    12    U States

??????

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:M47B-CW9

Name:    Elizabeth Hawman
Birth Year (Estimated):    1846
Birthplace:    Norway
Nationality:    Norwegian
Religion:    Lutheran
Event Place:    03, King a, North York 43, Ontario

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinevòi / Reinevòdi er ein støyl ved Songa-åi. Navnet på staden blir ofte skrive Reinevaagen e.l. i samtidskjelder. Navnet kjem av at det var eit vad i elva som reinen bruka. Det budde folk her frå midt på 1780-talet til litt etter 1800.

Støylen (husmannsplassen) høyrer i dag til garden Farastad i Arabygdi i Rauland.

Berunuten er gard - blei eige bruk sist på 1790-talet og høyrer til Rauland. At du ikkje finn noko i 1865 er nok rektig, då stod det tomt nokre år. I ft. 1875 fin du folk der.

Trolldal som også er nemnt her er ein husmannsplass ikkje langt frå Reinevòi. Eg trur han ligg under Urdbø i Arabygdi.

Helsing Aslak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe og Aslak for nye interessante innlegg om denne huslyden!

Du Aslak har svart meg på akkurat dei problemet som eg hadde i Rauland, særleg plasseringi av Reinevangen eller Reinevollen.  Ein må vera lokalkjend for å kunna svara på slike spørsmål, og difor er eg dobbelt takksam til deg for hjelpi her!

Når det gjeld Hawman og den huslyden i Amerika, har eg no «bygt ut» manuskriptet med dei tre borni som Elizabeth Harris (Torbjørg Torbjørnsdotter) fekk i første ekteskapet med Michael, og for å samla fleire opplysningar om den eine svigersonen frå Telemark la eg fredag ut eit eige tema, som so langt ikkje har fått noko svar:

https://forum.arkivverket.no/topic/210941-ole-johnson-frå-telemark-fødd-1855-utvandra-1858-til-dane-co-wi-kven-var-han-og-foreldri-hans-kva-med-lagnaden-hans/#comment-1774537

Elles er opphavet til Hawman-ætti oppdaga i Ontario.

Her følgjer eit oppdatert manuskript for denne huslyden:

~~~~~~~~~~~~~~~~

Nils Ellefson (Rønnei/Lunden), f. i Luster 3.7.1831,

Nils Ellefsen flytte i 1850 til Nordland, men drog snart etter til Bergen der han 18.10.1857 gifte seg med Anna Malene, kjend som Malene Pedersen frå Bergen.  Ho var dotter av soldat Peder Amundson, gardbrukarson frå Hellebust i Sunnylven, og enkja Oliane Olsdotter i Bergen

##### (kven var ho og kvar var ho ifrå?)

og f. i Bergen 24.6.1835.  Nils og Malene flytte snart frå Bergen, og i 1865 finn me dei att på Grimmersgard i Borgund på Sunnmøre under namnet Ellingsen.  Nils var då murar.  Heller ikkje der vart huslyden buande, for i 1867 utvandra Nils og Malene til Amerika. 

##### (lagnad Amerika? – kona d. før 1874)

for 1.12.1874 gifte Nils, i Amerika kjend som Nels Ellington, seg att i Dane Co., Wis. med enkja Torbjørg Torbjørnsdotter, opphavleg frå Berunuten i Rauland, Vinje i Telemark, i Amerika kjend som Elizabeth Harris.  Ho var dotter av gardbrukar Torbjørn Halvorson på Berunuten, opphavleg frå Reinevollen under Farastad, og andre kona Torbjørg Osmundsdotter, opphavleg frå Tveiten søndre, og f. i Vinje 10.12.1839, men utvandra til Amerika med foreldri sine alt i 1845.  Elizabeth gifte seg første gongen i McFarland, Wis. 9.6.1860 med enkjemannen Michael Hawman

##### (date and place of his birth? – York, ON about 1824 – parents John Hawman (1789-1854) and Susan Minard (1799-1889))

Nels Ellington vart ingeniør («engineer»), og han og Elizabeth busette seg i Eau Claire, Eau Claire Co., Wis. der Elizabeth d. 3.6.1913.  Nels d. same staden 17.4.1915.  Me kjenner ikkje til born etter Nels Ellington frå nokon av ekteskapi, men andre kona Elizabeth skal ha hatt i alt fire born; eitt av dei, som kan ha vore frå ekteskapet med Nels, d. kort etter fødsli utan at me kjenner korkje namn eller datoar, medan desse tre, som voks opp, alle var frå første ekteskapet med Michael Hawman:

a. John

##### (middle name?)

Hawman, f. i Dane Co., Wis.

##### (1859?)

d. ugift

##### (date and place of his death? – after 1920 – Rusk Co., WI?)

John var sagbruksarbeidar («saw mill laborer») og budde i Eau Claire, Eau Claire Co., Wis. og so i Wheaton township, Chippewa Co., Wis., men vart sidan farmarbeidar («farm laborer») i Big Bend township, Rusk Co., Wis.

##### (lived there 1920 – later?)

b. Susan E.

##### (middle name?)

Hawman, f. i Dane Co., Wis. 14.6.1861, d. i Dane Co., Wis. 5.6.1891.  Ho gifte seg første gongen i Dane Co., Wis. 14.10.1878 med Cyrus Allen Gantt, f. i Dane Co., Wis.

##### (1855)

Cyrus og Susan farma i Independence township, Osborne Co., Ks. der Cyrus d. alt ?.4.1880, og Susan gifte seg 22.3.1881 att i Madison, Wis. med Olaf Johannesson frå Baugestul i Åmotsdal, Seljord, i Amerika kjend som Ole Johnson.  Han var son av gardbrukar Johannes Thovson på Baugestul, opphavleg frå

##### (opphavet hans?)

og kona Gunnhild Evensdotter frå

##### (opphavet hennar?)

og f. i Seljord 8.1.1854, men utvandra til Amerika med foreldri sine i 1857.  Han d.

##### (date and place of his death? – after 1900 – Susan buried St. Paul Liberty Union, Deerfield, WI)

Ole og Susan farma i Cottage Grove township, Dane Co., Wis.  Susan fekk i alt fire born, ei dotter frå første ekteskapet og tre søner frå det andre.

c. Annie

##### (middle name?)

Hawman, f. i North York Co., Ont. 19.8.1869, d. i Fulton, Mo. 23.4.1916.  Annie gifte seg

##### (date and place of her marriage? – Eau Claire, WI 1893?)

med Archie

##### (middle name?)

Stallman, f. i Dunn Co., Wis. 27.9.1870.  Han d.

##### (exact date and place of his death? – bur. Elk Mound, Dunn Co., WI)

1939.  Som enkjemann gifte han seg

##### (date and place of his 2nd marriage? – about 1918?)

att med Julia

##### (middle name?)

Ausman, f. i Dunn Co., Wis. 14.3.1874.  Ho d. i Eau Claire, Wis. 16.4.1950.  Archie farma i Spring Brook township, Dunn Co., Wis., men flytte kring 1908 med første kona Annie til ein farm i Silver Creek township, Randolph Co., Mo., og der vart dei buande til dei kring 1933 flytte attender til farmen i Spring Brook township, Dunn Co., Wis. 

##### (after 1930! – did they move back to WI?)

Archie fekk i alt fire born, som alle var frå første ekteskapet med Annie.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med å kartleggja denne utfordrande huslyden, og kanskje kjem det eitt og anna «gullkorn» i dagane som kjem...?  Denne første kona til Nils og mor hennar frå Bergen er framleis ei stor «gåte»...

Lenke til kommentar
Del på andre sider