Gå til innhold
Arkivverket

Filmregissøren Bruce Beresford, Australia med aner fra Arendal & omegn


Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Da jeg i går kveld lette etter noe helt annet i Aftenposten Arkiv, kom jeg over en artikkel om den australske filmregissøren Bruce Beresfords norske aner, og da gjorde jeg selvsagt et forsøk på å nøste opp litt. Jeg kom litt på vei, og har gitt en kort innføring på Slektshistoriewiki, men er det faktisk mulig å finne anene i Aust-Agder? Eller bør jeg først kontakte Beresford og innhente flere opplysninger?

 

DTH

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#2. Tusen takk! Interessant funn som bør følges opp. Jeg har sett fødselsåret 1878 på Ancestry, men det var tilknyttet et privat slektstre. Bør sjekkes nærmere!

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden! Nå fant jeg følgende i Australia, Marriage Index, 1788-1950 på Ancestry.com:

 

Name:     Alma Nickoline Neilsen
Father's name:     Niels Neilsen
Spouse Name:     Harry Phillip Warr
Spouse's Father's Name:     John Gustavus Warr
Marriage Date:     16 Dec 1909
Marriage Place:     Adelaide
Registration Place:     Adelaide, South Australia
Page Number:     638

 

Det betyr at familien, eller deler av den, har flyttet litt på seg i Australia, men det er vel ikke uvanlig. Skulle gjerne ha hatt en kobling mot immigrasjonsprotokoll i 1887 på australsk side, men det er mulig at Ancestry.com ikke er stedet. Vi har uansett nok av indiser på at vi har identifisert de norske røttene til Beresford. Jeg tror jeg skal forsøke å komme i kontakt med Beresford, hvis jeg bare klarer å komme forbi en av agentene hans ...

 

DTH
Volume Number:     241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kun et forslag... jeg har ikke forsøkt å finne mer ut om dem...: Alma Nikoline døpt 17. Mai 1878 Hisøy..med far skipsfører Nils Andreas Nilsen og mor Sofie Amalie

 

Nr 18:

https://media.digitalarkivet.no/kb20060509060543

 

 

Mvh

Linda

 

Hva står det forresten om dåpsvitnene i forbindelse med hjemmedåpen 25. februar? Foruten moren var enken etter Nils et eller annet dåpsvitne?

 

DTH

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står det forresten om dåpsvitnene i forbindelse med hjemmedåpen 25. februar? Foruten moren var enken etter Nils et eller annet dåpsvitne?

 

DTH

 

Nils Davidsens Enke tror eg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.