Gå til innhold
Arkivverket

Prøver å finne fødselsdato på Bestefar og mer info om hans foreldre. Hvordan gå frem med veldig lite startinfo?


Mette Falstad
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg prøver på vegne av min far å finne ut mer om farssiden hans, men det er lite informasjon vi egentlig har.

 

Dette har vi:

 

Navn: Martin Olafsen. Mulig død rundt 75/76 og gravlagt ved Løten kirke, men graven hans var plutselig borte da Pappa ville besøke den for noen år siden. Moren til Pappa som på et tidspunkt var gift med Martin het Oddborg Marie Joelsen Falstad. Martin var sannsynligvis bosatt (og kanskje født, men det vet vi altså ikke...)  i Vang ved Hamar da han var barn. Moren hans het Marie Johansen (og Norderhaug etter plassen hun bodde tror vi) og faren hans het Olaf Johansen.

 

Bestefar hadde noen søsken som pappa husker navnene på: Mikkal, Magne og Petter Olafsen

 

Han husker ikke fødselsdato og vet i det hele tatt lite. Jeg er nybegynner og aner ikke hvor jeg skal begynne å lete når jeg ikke vet hvor han er født. Pappa vet heller ikke hvor (eller når) de giftet seg men antar at det kan ha vært rundt 1950 siden han selv er født i oktober det året.

 

Noen som kan hjelpe meg med hvilken ende jeg bør starte i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Randi Elisabeth Haugros skrev:

Se på dette, kan være utgangspunkt for videre leting:

https://www.geni.com/people/Oddborg-Marie-Falstad/6000000009330705352

Hei :) Den infoen som finnes om henne og Bestefar på Geni er det jeg, storesøster og mannen til en slektning som har lagt inn og vi klarer ikke finne mer på Bestefar. Er nesten litt rart at ingen av hans andre slektninger har lagt inn noe der, for etter hva vi vet så hadde han flere barn enn bare Pappa, men med ei anna dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vet ikke om der står opplysninger om Martin på din fars dåpsatt.

 

Hvis din far har sin egen fødsel/dåpsatt kan han kanskje finne vielsen til forelderene.