Gå til innhold
Arkivverket
Lars E. Øyane

Martha Johnsdotter - fødd i Luster 1751 - gift til plassen Ekrene under Nundal i Årdal - kven var mannen Ole Iverson - og kvar vart det av Martha?

Recommended Posts

Lars E. Øyane

Ei ny utfordring frå Luster følgjer, som eg har stått fast på i mange år:

Martha Johnsdotter gifte seg i Luster i 1783, men flytte kort etter med mannen Ole Iverson til Årdal.  Han hadde vore gift før og hadde ein son Ole, men bortsett ifrå alderen hans er det svært vanskeleg å tyda skrifti i det korte skiftet etter Ole Iverson frå 1793 - venstre side, midtre spalte heilt øvst: https://media.digitalarkivet.no/view/24143/234?indexing=

Kvar Ole Iverson kom ifrå, er ei gåte, og eg er heller ikkje sikker på opm eg har finne det frette dødsfallet til Martha Johnsdotter...

Eg attgjev frå manuskriptet mitt:

~~~~~~~~~~~~~~~

Martha Johnsdotter, døypt i Luster 12.10.1751,

Martha Johnsdotter gifte seg i Luster 3.7.1783 med enkjemannen Ole Iverson, opphavleg frå

##### (opphavet hans? – skreiv seg Grov ved vigsli, men kan ikkje sjå at han hadde tilknytting til Grov i Jostedalen eller Hafslo – kan henda var han frå Grøv i Vang, Valdres?

Han var son av

##### (foreldri hans?)

og f.

##### (dato og stad for fødsli/dåpen hans? – kring 1736?)

Han gifte seg første gongen

##### (dato og stad for første vigsli hans? - kan henda gift i Årdal 30.6.1771 med Guro Halvorsdotter?)

##### (opplysningar om første kona?)

Ole og Martha flytte straks til Årdal der me finn dei att som plassfolk på Ekrene under Nundal, men Ole miste livet ved eit ulukkeshende i Årdal alt 18.7.1793.  Martha Johnsdotter

##### (seinare lagnad? – budde framleis under Nundal i 1801 som kårkone og «stemor» til Johannes Hermundson! – forklaring?)

##### (dato og stad for dødsfallet hennar? – kan det vera ho den husmannsenkja Martha Johnsdotter som 22.7.1838 døydde på Neset i Borgund sokn, 90 år gamal?)

Martha og Ole fekk ei dotter i lag, men Ole hadde òg ein son frå første ekteskapet sitt:

a. Ole Olson, f.

##### (dato og stad for fødsli/dåpen hans? – 22 år gamal i 1793!- formyndar frå Notsete i Sogndal!?)

##### (lagnaden hans?)

b. Bertha Olsdotter, døypt i Luster 21.9.1783, d. som legdelem på Øvstetun i Årdal 15.7.1865.  Ho gifte seg i Årdal 16.11.1828 med Thomas Johnson frå Hestetun, f. i Årdal 11.3.1797.  Han d. som husmann på Øvstetun 20.12.1852.  Bertha og Thomas var husmannsfolk på

##### (kva plass under Øvstetun hadde dei?)

under Øvstetun, men var barnlause.

##### (sjekka dette? – ho hadde heller ikkje born før ekteskapet?)

~~~~~~~~~~~~~~~

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips om denne huslyden!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive