Gå til innhold
Arkivverket
Cecilie Bugge

År 1762, Romsdal, Proprietaire, Benefiter og hva?

Recommended Posts

Cecilie Bugge

https://media.digitalarkivet.no/view/47828/176

Jeg lurer på ordet som står før Randi Knudsdotter. Og hva innebærer det, samt Proprietaire og Benefiter?

Sier det noe om å eie eller leie jorda? Eller kår? Så vidt jeg har klart å google betyr proprietaire noe i retning av selveier.

Noen som vet?

kast.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Werner Kvalem Vesterås

Jeg leser "Selv Eyere".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cecilie Bugge

Ja det kan det være, men da er de to andre titlene vel ikke det. Hm. Må kanskje over på diskusjonsiden med dette :) Takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

De forskjellige gårdene er klassifisert etter kategorier av eiere:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cecilie Bugge

Takk Kristian! Proprietær er altså det "fineste", deretter selveier og benficered leier hvis jeg har skjønt det rett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ivar S. Ertesvåg

nei, det kom litt skeivt ut.    Om det var "fint", kjem an på kven som ser.

"Sjølveigar" forklarar seg sjølv, dersom det er rett. (Men det kan vere brukt som eit misvisande ord for bondegods, der eigaren kan vere ein annan bonde).

"Proprietær" er ein (jord)eigar; dvs. ein som ikkje er adeleg. Helst ein som har flerie/mange eigedomar som han ikkje brukar sjølv. Jordeigedom var ein av dei få sikre måtane å plassere pengar på.

"Benefisert gods" er eigedomar som ligg til eit embete (prest, fut, sorenskrivar, m.fl.) Leigeinntekta (og i somme tilfelle også skatten) frå desse eigedomane er ein del av løna for embetsmannen. Dette var før statsregulativet var oppfunne.

Fire andre kategoriar var krungods (altså kongen sitt), adelsgods, kyrkjegods (høyrde til ei kyrkje, og inntektene skulle i prinsippet/opphavet bidra til drift og vedlikehald av kyrkja) og institusjonsgods (hospital m.m.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cecilie Bugge

Takk for denne også Ivar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.