Gå til innhold
Arkivverket
Katharina Hoffman

Leter etter soldat i Fredrikstad i 1850

Recommended Posts

Katharina Hoffman

Min tippoldemor hadde en halvbror født i Borge i 1850, faren oppgis å være soldat i Fredrikstad. Er det mulig å finne denne mannen i soldatruller mon tro? Eller i det hele tatt å finne ut hvem han var? Det er Hans Bernard det er snakk om. Maren Amundsdatter er min tipptippoldemor på farssiden. Jeg prøver også å finne ut hva som skjedde med Hans' barn da det i rundt 1900 viser seg at han er nabo med mine tippoldeforeldre på morssiden. Min tippoldefar på morssiden er faktisk fadder til et av barna. Det hadde vært gøy om det fantes ukjente slektninger.

URN:NBN:no-a1450-kb20060404040021.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Seksjon for brukertjenester

Hei,

Det kan finnes soldatruller, men det kan kreve leting. Kom gjerne på besøk til Riksarkivets lesesal i Oslo for nærmere veiledning. Du kan også sende oss en e-post til post@arkivverket.no så vil vi kunne undersøke saken noe nærmere.

Vennlig hilsen

Seksjon for brukertjenester

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.