Gå til innhold
Arkivverket
Sigmund Fladby

Rettsprotokoll Oslo 1908

Recommended Posts

Sigmund Fladby

Hei! Er det noen som vet hvordan jeg skal finne rettsdokumenter for Carl Johannesen Haug f 1859. Har funnet bilde og han sitter inne i 1910 under folketelling. Jeg ser han har sluppet ut i og med at han kjøper en eiendom i Lier i 1917 som han selger i 1918. Vet ikke noe om hvorfor han er dømt eller når og hvor han går bort.

Noen som har forslag om hvor jeg kan lete?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vigdis Andersen

Hei,

Statsarkivet i Oslo har arkivene etter Akershus landsfengsel. Her kan du se katalogen til arkivet på arkivportalen: http://www.arkivportalen.no/side/arkiv/detaljer?arkivId=no-a1450-02000000001491.

I dette arkivet finner vi en Karl Johannesen Haug med fangenummer 24 da han ble innsatt 06.06.1912, og med fangenummer 150 da han ble innsatt 05.11.1925. Domsaktene til disse soningene finner du i henholdsvis eske nr. 24 og 207 i serien «Domsakter». Disse kan bestilles i arkivportalen og gjennomgås på vår lesesal. I domsaktene vil man normalt finne selve dommen og som oftest andre saksdokumenter.

I fangeprotokollene i samme arkiv vil du kunne finne informasjon om Karl Johannesen Haugs eventuelle andre soninger i dette fengselet. Protokollene har alfabetisk register. Disse protokollene kan også gjennomgås på vår lesesal.

Vennlig hilsen

Vigdis Andersen, Statsarkivet i Oslo

Endret av Vigdis Andersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.