Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er mulig å få opplysninger fra dødsfallprotokollen for Olsdatter, (Olsen) Marie, Østre Aker, død 29/8 1941, nr 207. (Se bildet)

Bildet er fra Aker kriminaldommer, skifte og auksjonsforvalterembede, Register til dødsfallprotokoll 1941-1947, bilde nr. 136.

Årsaken til at jeg spør er at dette kan være min grandtante. Jeg er spesielt interessert i fødselsdato og sted, men også i andre opplysninger fra dødsfallprotokollen som ikke er taushetsbelagt.

Mvh. Roar Lunder

Lunderveien 20, 1960 Løken

SAO, Aker kriminaldommer, skifte- og auksjonsforvalterembete, H/Ha/Haa/L0004: Register til dødsfallsprotokoll, 1941-1947, s. upaginert

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/209949-d%C3%B8dsfallprotokoll/
Del på andre sider

Den Marie (ev. Anne Marie) Olsen jeg søker er født 4.10.1885 på Lunder i Høland. Går det an å få sjekket dødsfallprotokollen for følgende mulige kandidater fra Aker kriminaldommer, skifte og auksjonsforvalterembede, Register til dødsfallprotokoll 1930-1941:

Bilde 169: Anna Marie Olsen, Ullern, død 11.04.35, nr 54

Bilde 170: Anne Marie Olsen, Asker, død 05.04.36, nr 41

Bilde 171: Marie Olsen, Østre Aker, død 17.06.37, nr 147

Bilde 172: Marie Olsen, Asker, død 13.05.37, nr 46

Bilde 173: Marie Olsen, Østre Aker, død 14.10.39, nr 243

Bilde 175: Anne Marie Olsen, Bærum, død 06.09.40, nr 201

Bilde 175: Marie Olsen, Ø. Aker, død 29.11.40, nr 289

Jeg skjønner at dette kan bli for mye arbeid, men hvis det er mulig, er jeg takknemlig for svar.

Jeg har 2 kandidater (jfr. tidl. innlegg) som jeg gjerne skulle ha sjekket i dødsfallsprotokollene for Oslo skifterett:

Dødsfallprotokollregister nr 36-1936: nr 114 II Marie Olsen, garderobedame, død 24.01.36

Dødsfallprotokollregister nr 37-1937: nr 975 I Marie Olsen, expeditrise, død 22.08.37

Beklager maset!

Dessverre. Førstnevnte oppgis født i 1881, sistnevnte i 1904. Søk i elektronisk avisarkiv på kunne nok eliminert noen av alternativene du har hatt. Er du sikker på at hun døde som ugift i Oslo, Aker, Asker eller Bærum?

Vennlig hilsen Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo

Dødsfallsprotokollene for Høland mangler dessverre registre. Dødsfallsprotokoller som ikke er tilgjengelige på nett kan brukes på vår lesesal - forutsatt at de ikke inneholder dødsfall yngre enn 60 år. Vi har også noen skattelister for Søndre og Nordre Høland kommuner. Og litt til som kanskje kan være til hjelp -. veiledning gis i vår lesesalsekspedisjon. Har du forsøkt brukernes forum? Har du noen sikre holdepunkter for at hun har bodd i en kommune Oslo-området kan det være mulig å undersøke utflytting i folkeregisterarkiver fra den kommune det gjelder - det varierer litt fra kommune til kommune hva som er bevart av slik informasjon,

Vennlig hilsen Odd Halvorsen - Statsarkivet i Oslo

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.