Gå til innhold
Arkivverket

SF Eid - Hans (Pederson?) (Hansson?) Lemmichen, kapellan på 1600-talet - oversyn over hans etterslekt?

Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Eg skal lansere ei ny løysing på Abel-problemet. Eg har ikkje tenkt nøye gjennom det, men vil gjerne ha innspel.

Sett at det er endå ein bror vi ikkje veit om? Vi manglar åpenbart ein Mogens (etter morfar), som kan ha vore der, men som er død tidleg.

Sett at denne Mogens eller kva han no heiter, hadde ein son, Abel, som skulle gått inn i syskenbarnrekkja i Bergens-skiftet, men som OGSÅ er død og etterlet seg desse tre døtrene. Dei er sannsynlegvis fødde rundt 1690 +/- nokre år, så det er god plass til ein generasjon til.

ELLER ei dotter, gift med ein Abel.

Då kan Abel på Skipenes og Anne Kasperdtr vere barnlause.

Ja?

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Aase R Sæther - Gloppen said:

Eg skal lansere ei ny løysing på Abel-problemet. Eg har ikkje tenkt nøye gjennom det, men vil gjerne ha innspel.

Sett at det er endå ein bror vi ikkje veit om? Vi manglar åpenbart ein Mogens (etter morfar), som kan ha vore der, men som er død tidleg.

Sett at denne Mogens eller kva han no heiter, hadde ein son, Abel, som skulle gått inn i syskenbarnrekkja i Bergens-skiftet, men som OGSÅ er død og etterlet seg desse tre døtrene. Dei er sannsynlegvis fødde rundt 1690 +/- nokre år, så det er god plass til ein generasjon til.

Då kan Abel på Skipenes og Anne Kasperdtr vere barnlause.

Ja?

Eller en farbror? Vi har jo Mathias Hansen Lemmichen, sogneprest i Hafslo fra 1636, død der 1659: Immatrikulert København 12 Novembr. 1632, Mathias Limmichius Nortvagus, E schola Bergensi (s. 116) og var 1636-1659 sogneprest til Hafslo i Sogn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ein farbror hjelper ikkje - men Den Ukjende Bror kan for så vidt ha ei dotter som er gift med ein Abel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er likevel Anne Caspersdatter - hun kan ikke først ha vært gift med  Abel Hansen Lemmichen og deretter med dennes nevø Hans Pedersen Lemmichen - det ville vært strengt forbudt!

Enten må det ha vært 2 forskjellige Anne Caspersdatter - eller - den første ektefellen var ikke en Lemmichen - men kanskje den Abel Hansen Myklebust, som er nevnt samtidig på samme ting hvor Abel Hansen Lemmichen står tiltalt for leiermål i 1682 - og som jeg tydelig oppfatter som to forskjellige personer. Det kan gi rom for at Abel Hansen Lemmichen har vært gift og er far til de tre døtrene.

Jeg vet ikke - jeg prøver å rydde i hodet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anita Holck skrev:

Problemet er likevel Anne Caspersdatter - hun kan ikke først ha vært gift med  Abel Hansen Lemmichen og deretter med dennes nevø Hans Pedersen Lemmichen - det ville vært strengt forbudt!

Enten må det ha vært 2 forskjellige Anne Caspersdatter - eller - den første ektefellen var ikke en Lemmichen - men kanskje den Abel Hansen Myklebust, som er nevnt samtidig på samme ting hvor Abel Hansen Lemmichen står tiltalt for leiermål i 1682 - og som jeg tydelig oppfatter som to forskjellige personer. Det kan gi rom for at Abel Hansen Lemmichen har vært gift og er far til de tre døtrene.

Du har eit vesentleg poeng som eg ikkje har tenkt så nøye over - Om Hans Pederson ville gifte seg med enkja etter onkelen, ville det vere forbode. Men det meste kan vel bli lov om ein betaler? Oversikta vi har over ekteskapsløyve i Bergen Stift startar i 1717 - men kvar ville eit eventuelt løyve vere å finne i tida før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Aase R Sæther - Gloppen said:

Nei, ein farbror hjelper ikkje - men Den Ukjende Bror kan for så vidt ha ei dotter som er gift med ein Abel.

Hva med en sønn eller bror H Rasmus Lemmeke haffuer wdj dag ladet lese et Pantebreff som Hans Ras: Heseuog till haffr wdstedet paa 18 marks leige ligendis wdj Hunduigen for 20 Rdlr, Huilke 18 marks leige   bete  H Hans skall beholde till et brugelig pant intil   bete  20 Rdlr bliffr betalt som Pantebreffuet widere omformelder, dat Heseuog den 13 Martj Ao 58 som for Retten bleff lest och paaskriffuen. (Ao 1658 den 28 Sept: bleff Almindelig Høsteting Holdet paa Høyaas i Eid, Nordfjord)? S.s. Rasmus som var res.kap. i Norfjordeid 1610?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christian Arentz skrev:

Hva med en sønn eller bror H Rasmus Lemmeke haffuer wdj dag ladet lese et Pantebreff som Hans Ras: Heseuog till haffr wdstedet paa 18 marks leige ligendis wdj Hunduigen for 20 Rdlr, Huilke 18 marks leige   bete  H Hans skall beholde till et brugelig pant intil   bete  20 Rdlr bliffr betalt som Pantebreffuet widere omformelder, dat Heseuog den 13 Martj Ao 58 som for Retten bleff lest och paaskriffuen. (Ao 1658 den 28 Sept: bleff Almindelig Høsteting Holdet paa Høyaas i Eid, Nordfjord)? S.s. Rasmus som var res.kap. i Norfjordeid 1610?

Han er for gammal til å vere son til Hans og Brite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Mathias Hansen Lemmichen så døde han i 1659. I Lampes bok har noen tilføyet med kulepenn at han var gift med Anne Sørensdtr. Friis d.1665 og hadde datteren Maren gift med Christen Erichsen og sønnen Byrge/Børge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anita Holck skrev:

Jeg tenker det samme - kanskje det er to Abel Hansen, og at gjestgiveren ikke er en Lemmichen. Det er kanskje nødvendig å gå systematisk gjennom skattelister for 1680 tallet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børge Lemmichen har jeg funnet skiftet etter i Ålborg 15/12-1695, ikke noe å finne der tror jeg:

Børge Mathiassen Lemmiche, guldsmed i Ålborg. 15.12.1694, no.271.
E: Birthe Thiesdatter. LV: Kaj Piper, købmand i Ålborg. B:
1) Anne Børgesdatter Lemmiche 17
2) Susanne Børgesdatter Lemmiche 16
3) Mathias Børgesen Lemmiche 14
4) Kjeld Børgesen Lemmiche 13
5) Hans Børgesen Lemmiche 11
6) Anne Kirstine Børgesdatter Lemmiche 1.
FM: morbror Mathias Thiesen, bøssemager i Ålborg.
Desuden nævnes Anne Madsdatter, enke efter Gert [Zachariassen] Thiesen, kapellan i Ålborg Frue, [begravet 22.12.1685].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ein Abel Lemmichen som vi veit er død ca 1688.

Dersom han er far til Margrete og Anne Dorte Abelsdøtre, må desse to vere berre småjenter når han døyr, for ikkje å vere for gamle til å få dei borna dei får seinare. Helst ville eg ha dei fødde rundt 1690...

Samtidig er dei nemnde så tidleg i Bergens-skiftet at dei bør vere av ei av dei eldre brorsgreinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet frå Bergen i 1751 framstiller vel Margrete og Anne Dorte Abelsdøtre som syskenborn av dei øvrige, og ikkje som tredje generasjon etter kapellanen. På den andre sida har eg sett feilframstillingar av slektstilhøve i mange skifte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Inge Nygård skrev:

Skiftet frå Bergen i 1751 framstiller vel Margrete og Anne Dorte Abelsdøtre som syskenborn av dei øvrige, og ikkje som tredje generasjon etter kapellanen. På den andre sida har eg sett feilframstillingar av slektstilhøve i mange skifte.....

Sukk. Sjølvsagt har du rett i det, det viser også på arvelodden. Dermed må eg avskrive den ekstra generasjonen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen viktig oppdagelse, men Stephen Knudsen Lemmichen løste Borgerbrev i Bergen 14.03.1758 som Kaaber slager.

http://da3.arkivverket.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=bergensbbok&sideid=13&storleik=

Og Michael Lemmichen (Michael Jacobsen Lemmichen 1745-1788?) løste borgerbrev i Bergen 22.04.1777 som Mæster-Knappemager.

http://da3.arkivverket.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=bergensbbok&sideid=41&innhaldid=5&storleik=

Jeg tar også med skiftet etter Knud Stephensen i Bergen 12.11.1735. Side 379a, nr.595.

Intet nytt men her nevnes kona Margrethe Sophie og barna Abel 12 år, Stephen 8 år og Karen 14 år.

https://media.digitalarkivet.no/view/23998/128

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanleg hoppar vi frå det eine til det heilt andre - tru om ikkje dette er kona til Just Larsson Bie som er gravlagd langt oppe til høgre her, sjølv om førenamnet er forvrengt? Vi kjenner henne frå før som Kirsten.

SAB, Eid Sokneprestembete, H/Haa: Ministerialbok nr. A 1, 1722-1740, s. 11
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070503620388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Som vanleg hoppar vi frå det eine til det heilt andre - tru om ikkje dette er kona til Just Larsson Bie som er gravlagd langt oppe til høgre her, sjølv om førenamnet er forvrengt? Vi kjenner henne frå før som Kirsten.

SAB, Eid Sokneprestembete, H/Haa: Ministerialbok nr. A 1, 1722-1740, s. 11
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070503620388

Personlig synes jeg det står Hansdtr. men jeg er definitivt ingen ekspert på gamle kirkebøker. Men avskriften sier det samme.

Kristen Hansdtr. Krøger, 59 1/2 år. Det tilsier et fødselsår rundt 1664.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=gr14431739&gardpostnr=22&merk=22#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama i forrige innlegg fann eg då eg såg etter døde Hansdøtre i den eldste kyrkjeboka for Eid. Eg fann to "gamle" damer som kunne ha interesse, og skal sjekke om eg veit kven dei er:

Lisbet Hansdtr Naustdal, d.1722

Malene Hansdtr Y-Hundeide, d.1725.

Er det nokon som har greie på dei? Eg har dei ikkje i min base.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ingen Hansdøtre hos meg verken på Nøstdal eller Hundeide. Du prøver å finne de ukjente Hansdøtrene? (Lemmichen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rune Thorstensen skrev:

Beklager, ingen Hansdøtre hos meg verken på Nøstdal eller Hundeide. Du prøver å finne de ukjente Hansdøtrene? (Lemmichen)

Ja - det kan hende det var eit håp i eit hengande snøre :-)  Og Naustdal er no eit borgarsete og.

Lisbet Hansdtr Naustdal er enkje i dette skiftet, og passar dårleg til oss. 

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 04/04a/L0003: Skifteprotokollar, 1704-1706, s. 368b-369a
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/sk20081127690563

Malene Hansdtr Ytre Hundeide får eg ikkje plassert ved hjelp av bygdeboka i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har notert i en annen sammenheng: I "Slekt og data nr.2, 1996" står det en artikkel om skifter som kilde til personalhistorie. I skifteprotokollene for Aker fogderi mellom 1656 og 1700, hadde 46% av skiftene en bruttosum på mellom 50 og 200 rdl.,12% en bruttosum på mellom 25 og 50 rdl. og 5% en bruttosum under 25 rdl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 02/02b/02ba/L0001: Pantebok nr. II.B.a.1, 1711-1717, s. 20-21
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/tl20071008840012

Dette er ei tyde-sak, men eg veit eg har mange gode med-lesarar her, så eg prøver. Det er Hans Pederson Lemmichen som er ein av personane på venstresida her; får vi nokon ny kunnskap om noko?

Eg tenkjer elles at ein grunn til at Jacob Aaland føreslår Pederson som farsnamn på kapellanen vår, kan vere at sonesonen Hans Pederson kjem forholdsvis tidleg til syne i kjeldene, slik at han beint fram kan ha trudd det var den gamle som var meint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider