Gå til innhold
Arkivverket

Hvor i all verdens rike i Hedmark er min tippldemor Petronelle Pedersdatter sin død ? har jeg sett meg blind på kirkebøkene ?


Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Hei , jeg klarer ikke å finne min tippoldemor Petronelle Pedersdatter sin død i kirkebøkene for Løten , jeg må ha sett meg blind .  Kan noen hjelpe ? 

 

Petronelle Pedersdatter var født ved garden Lillehagen ( under Imset ) i Løten den 20 desember 1832 , og døpt den 24 februar 1833 .  Min tippoldemor Petronelle Pedersdatter er i en sekundær kilde i kilder oppgitt som død i 1924 . ( årstallet er trykt på et bilde av henne og Elias ) Den 12 juli 1859 blir tippoldemor Petronelle gift med Elias Olsen Flagstad , han dør i 1901 . Jeg har funnet tipp oldemor Petronelle i tellingen for Løten 1910 , hun er forøvrig her skrevet som Petra , men døpenavnet er Petronelle  , Hun bor da hos sin sønn Hedvart Eliasen ved  Tønsetengen i LØten , så hun må ha vært i live da .... 

 

Hennes datter , min oldemor , Karoline eliasdatter , bodde etter hun ble gift i Lismarka i Ringsaker i Hedmark . 

 

På forhånd tusen takk for svar , hjelp og innspill 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  •  
5 minutter siden, Bjørn A Løkken skrev:

Hei , jeg klarer ikke å finne min tippoldemor Petronelle Pedersdatter sin død i kirkebøkene for Løten , jeg må ha sett meg blind .  Kan noen hjelpe ? 

 

Petronelle Pedersdatter var født ved garden Lillehagen ( under Imset ) i Løten den 20 desember 1832 , og døpt den 24 februar 1833 .  Min tippoldemor Petronelle Pedersdatter er i en sekundær kilde i kilder oppgitt som død i 1924 . ( årstallet er trykt på et bilde av henne og Elias ) Den 12 juli 1859 blir tippoldemor Petronelle gift med Elias Olsen Flagstad , han dør i 1901 . Jeg har funnet tipp oldemor Petronelle i tellingen for Løten 1910 , hun er forøvrig her skrevet som Petra , men døpenavnet er Petronelle  , Hun bor da hos sin sønn Hedvart Eliasen ved  Tønsetengen i LØten , så hun må ha vært i live da .... 

 

Hennes datter , min oldemor , Karoline eliasdatter , bodde etter hun ble gift i Lismarka i Ringsaker i Hedmark . 

 

På forhånd tusen takk for svar , hjelp og innspill 

 

 

  • Tellingsår: 1910
  • Kommune: Løten
  • Kommunenummer: 0415
  • Navn på bosted: Tonsetengen

Antall personer registrert på bostedet: 6. Trykk på tidslinje.gif for å se på tidslinjen for personen.


  Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet
tidslinje.gif Edvard Elias. hf g Gardbruger 21.03.1867 t  
tidslinje.gif Helene Hansd. hm g Gaardmandskone 24.02.1869 t  
tidslinje.gif Elias Hedevards. s ug Søn 15.07.1897 t  
  Juliane Hedevardsd. d ug Datter 23.01.1901 t  
  Hilda Hedevardsd. d ug Datter 05.09.1903 t  
tidslinje.gif Petra Pedersd. Føderaadskone e Føderaadskone 20.12.1832 t

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=0415&kenr=002&bnr=0092&lnr=00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.