Gå til innhold
Arkivverket
Bjørn A Løkken

Hvor i all verdens rike i Hedmark er min tippldemor Petronelle Pedersdatter sin død ? har jeg sett meg blind på kirkebøkene ?

Recommended Posts

Bjørn A Løkken

Hei , jeg klarer ikke å finne min tippoldemor Petronelle Pedersdatter sin død i kirkebøkene for Løten , jeg må ha sett meg blind .  Kan noen hjelpe ? 

Petronelle Pedersdatter var født ved garden Lillehagen ( under Imset ) i Løten den 20 desember 1832 , og døpt den 24 februar 1833 .  Min tippoldemor Petronelle Pedersdatter er i en sekundær kilde i kilder oppgitt som død i 1924 . ( årstallet er trykt på et bilde av henne og Elias ) Den 12 juli 1859 blir tippoldemor Petronelle gift med Elias Olsen Flagstad , han dør i 1901 . Jeg har funnet tipp oldemor Petronelle i tellingen for Løten 1910 , hun er forøvrig her skrevet som Petra , men døpenavnet er Petronelle  , Hun bor da hos sin sønn Hedvart Eliasen ved  Tønsetengen i LØten , så hun må ha vært i live da .... 

Hennes datter , min oldemor , Karoline eliasdatter , bodde etter hun ble gift i Lismarka i Ringsaker i Hedmark . 

På forhånd tusen takk for svar , hjelp og innspill 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum
  •  
5 minutter siden, Bjørn A Løkken skrev:

Hei , jeg klarer ikke å finne min tippoldemor Petronelle Pedersdatter sin død i kirkebøkene for Løten , jeg må ha sett meg blind .  Kan noen hjelpe ? 

Petronelle Pedersdatter var født ved garden Lillehagen ( under Imset ) i Løten den 20 desember 1832 , og døpt den 24 februar 1833 .  Min tippoldemor Petronelle Pedersdatter er i en sekundær kilde i kilder oppgitt som død i 1924 . ( årstallet er trykt på et bilde av henne og Elias ) Den 12 juli 1859 blir tippoldemor Petronelle gift med Elias Olsen Flagstad , han dør i 1901 . Jeg har funnet tipp oldemor Petronelle i tellingen for Løten 1910 , hun er forøvrig her skrevet som Petra , men døpenavnet er Petronelle  , Hun bor da hos sin sønn Hedvart Eliasen ved  Tønsetengen i LØten , så hun må ha vært i live da .... 

Hennes datter , min oldemor , Karoline eliasdatter , bodde etter hun ble gift i Lismarka i Ringsaker i Hedmark . 

På forhånd tusen takk for svar , hjelp og innspill 

• Tellingsår: 1910
  • Kommune: Løten
  • Kommunenummer: 0415
  • Navn på bosted: Tonsetengen

Antall personer registrert på bostedet: 6. Trykk på tidslinje.gif for å se på tidslinjen for personen.

Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet
tidslinje.gif Edvard Elias. hf g Gardbruger 21.03.1867 t  
tidslinje.gif Helene Hansd. hm g Gaardmandskone 24.02.1869 t  
tidslinje.gif Elias Hedevards. s ug Søn 15.07.1897 t  
  Juliane Hedevardsd. d ug Datter 23.01.1901 t  
  Hilda Hedevardsd. d ug Datter 05.09.1903 t  
tidslinje.gif Petra Pedersd. Føderaadskone e Føderaadskone 20.12.1832 t

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=0415&kenr=002&bnr=0092&lnr=00

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive