Finn Karlsen Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 I det gamle-gamle digitalarkivet fikk vi ved treff liste over personene som reiste sammen. I gamle digitalarkivet var den muligheten tatt bort bortsett fra at vi kunne bla ved hjelp av neste/forrige og dermed hadde vi en viss mulighet til å se hvem som reiste i lag. I dagen digitalarkiv kan jeg ikke se noen slik mulighet lenger noe som blir et større tilbakeskritt enn ved overgangen fra gamle-gamle til gamle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkivverket - Anette Skogseth Clausen Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Det er en midlertidig mangel. Vi skal få på plass navigering i det transkriberte materialet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellen Tostrup Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 (edited) Helt enig med deg Finn Karlsen. I Arkivverkets spørreundersøkelser har jeg påpekt denne fordelen i det gamle-gamle DA. Har mange emigranter i slekta samt bistått bl.a. Amerikanere. Dette har hjulpet meg ekstremt mye. Edited June 6, 2017 by Ellen Tostrup Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn Karlsen Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 Takk Anette, ser fram til det og håper dere klarer å levere innen rimelig tid. Finn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Sigdestad Posted July 27, 2017 Share Posted July 27, 2017 Det nye Digitalarkivet blir stadig mindre brukarvenleg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts