Gå til innhold
Arkivverket
Kristin S. Aasen

Oppslag i "Ættebok for Vossestrand".

Recommended Posts

Kristin S. Aasen

Hei.

Jeg ønsker oppslag i ovennevnte bygdebok (eller lignende) på Knut Sjursen, født 1790, død 1865 og hans familie. Han bodde på gårdene Vinje og Hage/Haga. Jeg har prøvd å finne relevante bygdebøker på Bokhylla på Nasjonalbiblioteket.

Hvis noen kan slå opp der, hva står der? Topp hvis en skannet kopi kan legges her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Dødsfallet i 1865 - nest nederst:

Hordaland fylke, Vinje i Vossestrand, Voss, Klokkerbok nr. B 1 (1855-1867), Døde og begravede 1863-1865
Permanent bilde-ID: kb20070524660456
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070524660456
Permanent bildelenke: http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070524660456.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristin S. Aasen

Takk for dødsfallet. Jeg har fått på epost fra en bruker oppslaget jeg ønsket å få. Dessverre ikke noe om den uektefødte datteren til Knut Sjursen Vinje (Hage/Haga). Men en annen tråd har gitt noen svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Hva het den uekte datteren og når var hun født?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristin S. Aasen

Birte Knutsdatter, f. 22/9-1819. Du finner henne i tråden "Fra Lærdal til Iowa".I den tråden er jeg på jakt etter emigrasjonen og evt. etterkommere til Birtes barn, Guri og Knut som levde opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.