Jump to content
Arkivverket

Variantsøk - en dårlig løsning ?

Litta

Recommended Posts

Hei

Et lite hjertesukk !

Jeg har nå forsøkt å komme over oppstartsproblemene mine i det nye formatet og det har stort sett gått noenlunde bra. Bortsett fra en ting: Variantsøk-funksjonen !

I mine øyne er den tilnærmet ubrukelig, dessverre. Det er greit, når man kjenner mange detaljer om personen som søkes, men har man ikke noen geografiske pekepinner, så er en detaljstyring av navnesøket ofte det eneste verktøyet for å innsnevre mulighetene.

Kan dere si noe om hvorvidt det er vurdert endringer rundt dette ? 

• 3 weeks later...

Variantsøket fungerer ikke helt optimalt og vi ser på ulike løsninger. Nå er det ferietid så dette er noe vi skal arbeide mer med etter ferien.

Håpar det blir mogeleg å skru dette av, og at ein får mogelegheit til å velje tradisjonelt søk med trunkeringsteikn og der alle ord må vere med i resultatet. (Dvs. at ein slepp å bruke plussteikn framfor kvart ord slik som no). Dette fungerte svært godt tidlegare. Variantsøket er eit godt supplement, og eg føretrekkjer mogelegheit til å velje mellom desse søka.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.